Min arbetsgivare använder detta i kombination med IQ-test och huvudräkningsuppgifter på tid (för att mäta stresstålighet). Det tog så lång tid innan alla tester var klara. Om man sedan söker andra tjänster inom bolaget måste man göra om testerna. Tyvärr gör det att många väljer att inte söka sig vidare och utvecklas inom företaget eftersom man måste göra om allt inför varje ny tjänst.
Om jag ska återgå till ämnet gällande personlighetstesterna så kan du självklart svara på frågorna i enlighet med vad du tror att arbetsgivarna vill ha. Söker du en tjänst där du ska sälja, ge rådgivning eller bygga relationer vill arbetsgivarna ha en person som är öppen, social och positiv. Söker du tjänster som t.ex. analytiker, administratör eller arbete som inte kräver så mycket möten med andra människor spelar det ingen roll om du är lite introvert så länge du klarar av att samspela med dina kollegor. För dessa tjänsterna väger din intelligens och problemlösningsförmåga tyngre. Det har jag fått förklarat för mig.