2021-12-20, 18:42
Medlem
Håkan Juholt fick troligen rätt och visste nog vad som var på gång redan då när han uttalade sig i en intervju för drygt fyra år sedan och sa att vi väntar en teknokrati eller diktatur.

Vi är som det verkar på väg in i ett fruktansvärt kontrollsamhälle utan dess like och mänskliga rättigheter sätts ur spel. Det största tecknet är vaccinpassen (QR-koden). Utvecklingen är skrämmande och vi går exakt i den riktningen nu. Pandemin får diskuteras i annan tråd, här tänkte jag att vi diskuterar det han sa.

Snart kommer QR-koden användas nästan precis överallt dit du ska och allt loggas förmodligen likt en tagg till en portuppgång. Jag tycker mig se det här hända just nu. Fick han rätt i det han sa och är det teknokrati vi upplever nu? Finns det något parti som tar avstånd eller kommer ta avstånd från det här?

Citat:
Demokratin i Sverige är utdöende, och därefter väntar en teknokrati eller diktatur. Det säger den tidigare S-ledaren Håkan Juholt, som nu är ambassadör på Island, till SvD.

(publicerat 2017)

https://www.di.se/nyheter/hakan-juholt-vi-haller-pa-att-avveckla-demokratin/
Citera
2021-12-20, 19:11
Medlem
Ja, troligen. Lägg till bigtechs censur och ”fakta” granskning, värdegrundstyranni och cancel kulturen - så är dom nästan i hamn.

Pandemin visade hur lätt det är att få folk att önska/rösta för totalitärism, bara dom är lite rädda.
Citera
2021-12-20, 20:37
Medlem
fiftyforfiftys avatar
I Sverige råder demokratur
Citera
2021-12-20, 21:41
Medlem
Han har väl antagligen hört hur läget låg för 4 år sedan, och han kanske vet hur många politiker, tänker och agerar. Är man bara naiva, eller är det ondska och en korruption som är gränslös,
Ett snabbt internet och AI gör det möjligt, att lyckas, det cyniska med det hela, Vi får betala för vår egen nedmontering av våra mänskliga rättigheter och vår demokrati, vår frihet.
Jag hoppas han får fel, men vad Vi ser i EU och i Australien och nya Zeeland, visar att han verkar få rätt,
de förtroende valda kuppar bort demokratin med drakoniska pandemilagar.
Om massan inser detta så blir det omöjligt att införa "agendan", pandemilagarna och vaccinpassen är början på slutet för vår frihet.
Agenda 2030 ser fin ut, men när man nu öppnar upp den, så är den en Pandoras`s box, för den fria världen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Pandora%27s_box
Citera
2021-12-20, 21:54
Medlem
HipToBeSquares avatar
Juholt plockades bort när han var på G att bli nästa statsministern. Kan det vara för att globalisterna misstänkte att han inte helt var med på deras noter?
Citera
2021-12-20, 22:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Juholt plockades bort när han var på G att bli nästa statsministern. Kan det vara för att globalisterna misstänkte att han inte helt var med på deras noter?
Han var för vanlig helt enkelt. Precis som Olof Palme. Och vi vet ju vad som hände.

Ska man leva som partiledare för ett statsbärande parti så måste man vara kall, tråkig, oförutsägbar och robotaktig. Annars har du ingen chans.
Citera
2021-12-20, 22:19
Medlem
bergsturks avatar
Tråd finns från tillfället, med hans uttalanden lite spetsigt beskrivet som en "alt-right"-analys:
(FB) Håkan Juholt kommer ut som Alt-Right? Varnar för elitens diktatur i Sverige

Det som är intressant är att hans analyser faktiskt är/var ganska skarpa och totalt osåssiga, och både denna intervju och den SVT-dokumentär som gjordes om honom under hans tid som ambassadör på Island ger en helt annan bild av honom (som rätt skärpt, kulturellt intresserad, och en rätt så hyvens prick) än den illitterata Åsa-Nisse-typ han beskrevs som av lögnpressen. Han måste ha utmanat mäktiga Stockholmsintressen.
Citera
2021-12-22, 00:31
Medlem
Det riktigt märkliga är att ingen verkar fatta vad som pågår, det är ett kontrollsamhälle som växer fram i raketfart OCH INGEN PROTESTERAR? Det blir som Kina här inom en kort tid, det verkar som om ”vaccinen” tar bort allt sunt förnuft och kritiskt tänkande ur hjärnan.

Vill vi ha det så? Sverige har varit tryggt att leva i, och i och med att vi inte har haft krig här så har vi stabila grundlagar som inte tillåter detta. Och så ska det förbli. Smittskyddsåtgärder i all ära men någon QR-kod tillsammans med leg för att besöka en kyrka är inte ok.

Passen kan dom stoppa upp i baken enligt mig, det finns andra sätt att bekämpa pandemin utan kontroll. Jag kommer att rösta på det parti som motsätter sig detta vansinne och köpa en begagnad Nokiatelefon från förr. Ärligt talat trodde jag att majoriteten av folket vill leva i en demokrati men jag verkar ha fel.

Om Håkan visste detta för fyra år sedan så har politikerna planerat detta ganska länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in