2021-12-20, 12:22
Medlem
Hej.
Jag har en begagnad Volvo XC60 som jag tänkt skaffa en garanti till eftersom den inte längre har någon fabriksgaranti. Fick tips om Svenska Garantier / Nordic safely group där man tydligen kan teckna en ny garanti som motsvarar den bilen hade när den var ny. Någon som testat dom?
Citera
2021-12-20, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfons1122
Hej.
Jag har en begagnad Volvo XC60 som jag tänkt skaffa en garanti till eftersom den inte längre har någon fabriksgaranti. Fick tips om Svenska Garantier / Nordic safely group där man tydligen kan teckna en ny garanti som motsvarar den bilen hade när den var ny. Någon som testat dom?

Brukar det inte vara så många undantag och förbehåll att det närmast är bluff?
Se istället till all du har ett försäkringabolag där maskinskadan gäller så länge som möjligt.
Citera
2021-12-21, 21:50
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Jaså, det är dags nu igen...

Det är väl samma skit som du dillar om här:
(FB) Någon som har tecknat garanti med Svenskt Fordonsskydd?
Citera
2021-12-27, 12:52
Medlem
Jag har kollat upp lite alternativ och det verkar ändå finnas några företag som gör samma sak. Även hittat Autoconcept och Svensk bilgaranti som erbjuder liknande service. Men som någon nämnde så kanske en helförsäkring på bilen täcker skador på samma sätt. Jag håller på att kolla villkoren hos mitt försäkringsbolag.
Citera
2021-12-27, 19:18
Medlem
s44ms avatar
Alla externa garanti företag är bluff. Prova ringa och säg att motorn rasat =)
Inga externa garantier motsvarar nybilgaranti. Säljtrick & bluff rakt av!

Sålde själv externa garantier i Finland förr. Hel försäkra bilen så är du safe!
Citera
2022-10-13, 20:59
Medlem
hippilis avatar
Roligt företag det där. Skickar ut räkningar varje månad, blir inskickade med bankgiro och dom skickar tillbaka dom med påminnelse nu har grannen 3 påminnelser som skickas fram och tillbaka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in