2021-12-18, 21:31
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisersmamma
Idiot. Säg inte sådär utan att presentera fakta. Användaren du svarar till har ju rätt. Men om man åkte i backen som barn med skallen före så är det väl så man resonerar.

För att komma med något reellt.

Överlevnad covid-19 0-19 år - 99,9973%

Om du ska svara på detta då kommer du med ordentliga tal. Annars kan du tiga

Ni själva presenterar ingen fakta, då ni ifrågesätter all form av etablerad forskning säger så borde ni rimligen stå för faktan.

Lite som att säga att spöken finns och sedan begära att alla som inte tror på spöken måste redosvisa fakta.

Kom igen nu!
Citera
2021-12-18, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Ni själva presenterar ingen fakta, då ni ifrågesätter all form av etablerad forskning säger så borde ni rimligen stå för faktan.

Lite som att säga att spöken finns och sedan begära att alla som inte tror på spöken måste redosvisa fakta.

Kom igen nu!

Men för i helvetet. Behöver väl inte presentera fakta för att se vad som pågår? Se klippet jag presenterade. Fan fruktansvärt ju. Det måste du väl erkänna som medmänniska?
Citera
2021-12-18, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Nej, inte förrän vaccinering av barn har några år på nacken och det går att utvärdera riskerna ordentligt iaf.

Jag är själv vaccinerad men såg det som en solidaritetshandling då jag inte alls var säker på att vaccinet var säkrare för mig än att bara riskera covid. (Frisk vuxen i 30-årsåldern). Men att jag, som ändå fått leva mitt liv, ska ta risken att offra hälsa och framtid för att skydda utsatta grupper är en sak. Att mina barn som knappt hunnit leva alls och inte tar någon risk alls med själva sjukdomen ska göra det är en annan sak.

Världen är ur led om man ska offra 6 åringar för att rädda 96 åringar, det tycker jag är en bisarr tanke och den gäller inte bara vaccineringen utan flera andra inslag i hur stater hanterat det här.

Fyfan va glad jag blir för att läsa detta inlägget. Rationellt och mycket klokt. Behöver inte kommentera mer än så.

Du är en bra förälder! Heja dig!
Citera
2021-12-18, 21:38
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Men för i helvetet. Behöver väl inte presentera fakta för att se vad som pågår? Se klippet jag presenterade. Fan fruktansvärt ju. Det måste du väl erkänna som medmänniska?

Se vad som pågår
Är du blind? En pandemi och några kränkta foliehattar som surar över att dom inte får gå på gym och resa fritt.
Citera
2021-12-18, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Se vad som pågår
Är du blind? En pandemi och några kränkta foliehattar som surar över att dom inte får gå på gym och resa fritt.

Nu handlar detta om huruvida vaccinera sina barn baserat på ett klipp som jag lagt upp. Du är inte alls on topic här.

Antingen ser du klippet och kommer med saklig argumentation eller så går du vidare helt enkelt.
Citera
2021-12-18, 21:41
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Vi provar en gång till då detta är ett extremt viktigt tema, som alla borde tänka både en och två gånger innan man gör mot sitt barn.

Jag undrar om ni kommer att vaccinera era barn mot covid? Och isåfall varför.

Ni som inte kommer att vaccinera era barn mot covid, varför inte?

Alla borde verkligen innan man tar ett sånt beslut ha bästa möjliga grundlag klart för sig, innan man utsätter sitt barn för eventuell risk.

Här följer ett klipp där man sammanfattar biverkningar från vaccinet där bland annat barn faller offer för det. Och det kanske inte är så tryggt som man ska ha det till?

Men det är en timme långt, där både vuxna och barn ses falla ihop, i kramper, i hjärtstopp. Somliga överlever, men andra inte. I vissa fall i omedelbar anslutning till sprutan.

Oavsett ser vi barnen vara ledsna och må väldigt dåligt över detta ingrepp.

Är det verkligen försvarligt detta?

https://gemmaodoherty.com/please-sho...he-vaccine-59/

Det spelar ingen roll på vilken sida filmskaparen står på. Till varje pris måste vi beskydda barnen. Inte oss själva. Eller har jag fel?

Om mod vill stänga tråden igen, så skicka PM så rättar jag upp eventuella svagheter. Det är ett för viktigt tema för att bara stänga och skrota.
Tack och lov är telingarna gamla nog att bestämma själva och alla tre har gjort vad de kommit fram till vara det rätta valet för dom.
Citera
2021-12-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Tack och lov är telingarna gamla nog att bestämma själva och alla tre har gjort vad de kommit fram till vara det rätta valet för dom.

Skönt att höra! Också skönt att se att du skriver ”de har kommit fram till vad som är bäst för dom”. Oavsett vad beslutet blev. Hur tror du att du hade gjort om dom var små?
Citera
2021-12-18, 21:58
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Skönt att höra! Också skönt att se att du skriver ”de har kommit fram till vad som är bäst för dom”. Oavsett vad beslutet blev. Hur tror du att du hade gjort om dom var små?
Eftersom jag är övertygad om att vaccinet hjälper så lutar det nog mot att de hade fått sina doser om det nu skulle varit mitt val.
Citera
2021-12-18, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Eftersom jag är övertygad om att vaccinet hjälper så lutar det nog mot att de hade fått sina doser om det nu skulle varit mitt val.

Ja men hjälper gör det ju. Men är väl mer om det är någon fara för barn att få covid vs att ta vaccin. Vilket av det ska man utsätta barnet för? Något vi vet väldigt mycket om, eller något vi vet väldigt lite om. Skönt att du slipper ta det beslutet för någon och att dom kunde ta det själva. Jag har en tvååring.
Jag kan säga att jag aldrig kommer ge henne covid vaccinet. Covid tacklar hon fint statistiskt. Vaccinet vet vi ju inget om långsiktigt. Speciellt för barn. Och vem utsätter dom egentligen för fara? Alla som dom kan utsätta är ju skyddade.

Såg du klippet i inlägget? Gör det. Viktigt tycker jag. Och vidrigt
Citera
2021-12-18, 22:07
Medlem
YP4XQs avatar
Nej ingen. Och deras kusiner, 8 st, har inte heller.
Citera
2021-12-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ja men hjälper gör det ju. Men är väl mer om det är någon fara för barn att få covid vs att ta vaccin. Vilket av det ska man utsätta barnet för? Något vi vet väldigt mycket om, eller något vi vet väldigt lite om. Skönt att du slipper ta det beslutet för någon och att dom kunde ta det själva. Jag har en tvååring.
Jag kan säga att jag aldrig kommer ge henne covid vaccinet. Covid tacklar hon fint statistiskt. Vaccinet vet vi ju inget om långsiktigt. Speciellt för barn. Och vem utsätter dom egentligen för fara? Alla som dom kan utsätta är ju skyddade.

Såg du klippet i inlägget? Gör det. Viktigt tycker jag. Och vidrigt

Är väl bra att du står på dig.
Men varför så sjukligt fascinerad av en film som är producerad och ihopklippt av en nasiststyrd trollfabrik med enda mål att sprida hat och splittring? Vad är din agenda ?
Citera
2021-12-18, 22:14
Medlem
SkepticVikings avatar
Naturligtvis!
Jag har ingen kognitiv funktionsnedsättning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in