Citat:
Ursprungligen postat av
knarkhitler
Kan ni allihop tänka er för nästa gång Nordenstam kritiserar ett bolag ?
Svempa är ett riktigt ess och ni är ena riktiga jävla sopor.
Nästa gång ett bolag är ordentligt blankat och omskrivet i media, vänd inte taggarna utåt och dra på foliehatten, kanske är journalisten din vän och inte fiende.
Tråden följer exakt samma mönster som Aegirbio.
Sopa, hmm... Jag känner inte riktigt igen mig. De inlägg du citerar var väl en hyfsat korrekt beskrivning av vad som hände, inget försvarstal av Intellego. Att Nordenstam hade "ett horn i sidan" på Intellego och dess ledning var väl heller ingen lögn - och han hade rätt i att ha det. Han hade följt bolaget i ett par år, och oegentligheterna började inte i höstas men många verkade ha glömt det. Det var bra att han påminde oss.
Dessutom framkom det ju mer och mer efter detta, vilket fick de flesta att inse vilket luftslott det var och dra sig ur. Dock inte alla, utan vissa fortsatte skriva på Placera m.m. om "häxjakten" mot vd och vägrade inse att värdet på bolaget var noll och intet. Somliga har fortsatt ända till nu.
Själv ägde jag aktier i Intellego under en kort period i rent spekulationssyfte, för att handeln var så galen. Inga stora belopp, och jag gjorde väl ett par tusen i vinst innan allt blev för galet (med pressmeddelanden på lördagar om ordrar på hundratals miljoner m.m.) och jag sålde allt.