2025-08-22, 16:54
Medlem
Stått stilla ett tag nu känns det som.

Jag sålde faktiskt av vinsten vid 153:- (hade ett snittinköp på 62:-) så ligger bara och flyter med i denna för stunden.
Citera
2025-08-22, 21:13
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Stått stilla ett tag nu känns det som.

Jag sålde faktiskt av vinsten vid 153:- (hade ett snittinköp på 62:-) så ligger bara och flyter med i denna för stunden.
Ett tag ? Var väl inte längesen det var nere på hundra kronor. 200 lappen är bara en tidsfråga.
Citera
2025-08-28, 12:42
Medlem
Fin ökning på 20% idag
Citera
2025-09-01, 16:03
Medlem
Kolonns avatar
Nu har vi passerat 200 kr och Montega har satt riktkurs till 300 kr.
https://intellego-technologies.com/wp-content/uploads/2025/09/2025-09-01-Montega-AG-Q2-update.pdf
Citera
2025-09-11, 17:08
Medlem
Vad tror ni om dagens händelse?
Jäkla dipp i kursutvecklingen
Citera
2025-09-11, 17:25
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetochmer
Vad tror ni om dagens händelse?
Jäkla dipp i kursutvecklingen

Om jag förstått det rätt så bestod "händelsen" i att en skribent på DI - som tidigare skrivit negativt om Intellego och verkar ha ett horn i sidan till dem - hade uppmärksammat att två chefer slutat i bolaget och satte detta i en negativ kontext.

Ganska tunn soppa att koka en spik på, om ni frågar mig. Men det säger kanske också nåt om hur känsliga såna här mindre aktier är, särskilt efter en kraftig uppgång. Det behövs inte mycket för att kursen ska rasa.

Som tur är kan det gå lika snabbt uppåt igen när marknaden inser att det inte fanns skäl till oro, åtminstone inte denna gång.
Citera
2025-09-11, 19:51
Medlem
Så jag med tänker

Men undrar varför de är så emot intellego

Eller om de enbart vill få uppmärksamhet
Citera
2025-09-11, 20:36
Medlem
Kolonns avatar
En usel journalist kan inte släppa bolaget. Allt är redan känt. Personerna blev sparkade för att dom var för dåliga.

Snart är vi över 200 kronor igen.
Citera
2025-09-15, 20:17
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
En usel journalist kan inte släppa bolaget. Allt är redan känt. Personerna blev sparkade för att dom var för dåliga.

En riktig jävla looser till B journalist på DI som har haft fel efter fel när det gäller bolaget. Antagligen så har han missat tåget ett antal gånger sedan -23. Nu har han fått vatten på kvarnen igen och grävt upp saken om att några anställda har slutat. Det framställs som att det är en konflikt som ligger bakom och att en hund är begraven. Blankargamarna ligger inte och sover så att dom utnyttjar cirkusen till max. Det är konstigt att den typen av manipulation accepteras av FI.
Citera
2025-09-15, 20:23
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetochmer
Så jag med tänker

Men undrar varför de är så emot intellego

Eller om de enbart vill få uppmärksamhet
Problemet är att informationsgivningen är i nivå med ett enmansföretag. De har ingen IR-avdelning och har fram tills för några veckor sedan inte ens haft en intern CFO.

Även EFN och Aktiespararna är undrande.
https://efn.se/peter-hedlund-intellego-lamnar-en-hel-del-att-onska
https://efn.se/chefsjurist-om-intellegos-besked-flera-pusselbitar-saknas
Citera
2025-09-18, 16:23
Medlem
Intressant läge i aktien nu. Konsolidering för vidare uppgång?

Conf. call på måndag
Citera
2025-10-04, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn

Verkar som det blev under 100 kr istället... Nära 25 % slakt i fredags och idag, på en lördag, har ett dotterbolag till Intellego tydligen fått en €22 miljoners order... https://mfn.se/a/intellego/intellegos-subsidiary-yuvio-receives-order-worth-eur-22-million

Kul att följa detta spektaklet från sidlinjen, oavsett om det nu visar sig vara ett scambolag eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in