2021-12-18, 11:47
Medlem
Skatepunkerzs avatar
Halloj, Jag har nyss upptäckt en rätt kul hobby som är RC bilar och därmed också skaffat mig en bra och enkel förstagångsbil för det väldigt harmlösa priset 940 kronor.

Bilen är en BlackZon warrior och biltypen är en monstertruck. Pga av att det är en budgetbil men bra för den som är gröngöling så har den blandannat ett billigare batteri och en borstad motor.

Min fråga är om man kan byta ut motorn/reglage och batteriet och sen sätta dit lite mer kvalitetsgrejer? Vad jag förstått är en borstlös motor att föredra framför en borstad.

Som jag tidigare nämnde är jag helt färsk inom detta så har inga planer i dagsläget på att byta ut och dona förräns jag fått lite mer kött på benen.
Citera
2021-12-18, 12:23
Medlem
Tror inte att det går. Ser inte ut som att det går att byta ut esc och mottagare. 🤔
Citera
2021-12-18, 14:45
Medlem
yz44s avatar
Det är inte värt besväret, köp en bättre bil om du vill greja med den.
Har själv en TRX-4 som nybörjarbil, finns alla tillbehör man kan tänka sig till den.
Ingenting på den är utbytt men det som går sönder kommer att ersättas med delar av högre kvalitet.
Citera
2021-12-18, 21:57
Medlem
Skatepunkerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Det är inte värt besväret, köp en bättre bil om du vill greja med den.
Har själv en TRX-4 som nybörjarbil, finns alla tillbehör man kan tänka sig till den.
Ingenting på den är utbytt men det som går sönder kommer att ersättas med delar av högre kvalitet.

Alltså, det finns tillbehör att köpa till denna om den går sönder. Dock så är det ju såklart inte alls samma kvalite eller styrka som finns på betydligt dyrare RC bilar men funderar köpa en till sommaren då jag inte bor så nära nån bana så denna duger med sina 33 km/h att köra på en öppen grusplan/gräsplan här i stan.

Börjar jag tävla träna på bana vilket jag vill känna på så kommer jag förmodligen också vilja lägga pengar på en avsevärt bättre och snabbare bil. men jag måste ändå säga att jag fick en riktig muskelknutte för det priset. Tar sig fram överallt såväl snö som grus.

Hade helt klart varit fränt att köpa en buggy som kan åka i 80 km/h
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in