• 2
  • 3
2021-12-18, 19:57
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Jo men garantien på mobilen måste ju stå i ett namn.

Köper du en mobil på ICA så gäller kvittot som garanti. Kolla på ICA nästa gång du handlar om ditt namn står på kvittot.

Mike Ingves
Citera
2021-12-18, 20:29
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Jo men garantien på mobilen måste ju stå i ett namn.

Kvitto räcker som garanti.
Citera
2021-12-18, 20:45
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Nej.
Finns flera butiker i Stockholm som har lådor med kontantkort liggandes, det är bara att ta med sig en 3-4 st då dom är gratis. Oftast Comviq. Gå sen till Pressbyrån eller 7-11 och fixa en påladdning och betala kontant.
Vill du vara anonym så köper du en knapptelefon.
Hur blir det med telefonnumret då? Måste man inte ha ett telefonnummer för att det ska fungera att ringa med ett kontantkort från t.ex. Pressbyrån. Ett telefonnummer som beställs (registreras) hos t.ex. Comviq.

Jag handlar ofta på Pressbyrån och har aldrig sett kontantkort ligga där som bara går att ta med sig.
Citera
2021-12-18, 21:01
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Hur blir det med telefonnumret då? Måste man inte ha ett telefonnummer för att det ska fungera att ringa med ett kontantkort från t.ex. Pressbyrån. Ett telefonnummer som beställs (registreras) hos t.ex. Comviq.

Jag handlar ofta på Pressbyrån och har aldrig sett kontantkort ligga där som bara går att ta med sig.
Som jag skrev tidigare:
Finns flera butiker i Stockholm som har lådor med kontantkort liggandes, det är bara att ta med sig en 3-4 st då dom är gratis. Oftast Comviq. När du öppnar förpackningen så finns däri ett simkort samt telefonnr, du köper värdebeviset och laddar på, ingen registrering behövs.
Däremot så snackar regeringen om att alla kontantkort måste registreras i framtiden, annars så blir dom spärrade och obrukbara. Men exakt datum vet jag inte när dom kommer att införa denna diktatur.
Citera
2021-12-18, 21:29
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Som jag skrev tidigare:
Finns flera butiker i Stockholm som har lådor med kontantkort liggandes, det är bara att ta med sig en 3-4 st då dom är gratis. Oftast Comviq. När du öppnar förpackningen så finns däri ett simkort samt telefonnr, du köper värdebeviset och laddar på, ingen registrering behövs.
Däremot så snackar regeringen om att alla kontantkort måste registreras i framtiden, annars så blir dom spärrade och obrukbara. Men exakt datum vet jag inte när dom kommer att införa denna diktatur.
Okej, då förstår jag. Då ligger det ett trippelsim i förpackningen där jag får alla tre simkortsstorlekar som fungerar oavsett modell?
Citera
2021-12-18, 22:05
Medlem
Juneauxs avatar
Citat:
Om jag köper en billig mobil och ett kontantkort..blir numret alltid registrerat då på Eniro eller hitta.se och liknande? Går det att undvika i såna fall?

Beställde ett kontantkort kort nu i dagarna för att jag behöver mer surf ute på min europa turne.

Tog telenor för att dom hade mest bang for the buck.

Man kunde välja om du vill att ditt nummer skulle synas eller inte på typ hitta/eniro.

Så klart man väljer bort det för att slippa telefonförsäljare när man ligger på playan och sippar på bira!
Citera
2021-12-18, 23:37
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Okej, då förstår jag. Då ligger det ett trippelsim i förpackningen där jag får alla tre simkortsstorlekar som fungerar oavsett modell?
Ja, samt numret till simkortet.
Citera
2021-12-18, 23:52
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ja, samt numret till simkortet.
Perfekt
Citera
2025-02-06, 09:40
Medlem
Kan man köpa ett kontantkort och slippa vara sökbar på hitta eller motsvarande.
Grymt sjyst om någon vänlig själ kan berätta hur.
Har ett ex. som är otroligt jobbig
Citera
2025-02-06, 11:16
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalakarl23
Fello lämnar inte ut ditt nummer till nummerupplysningstjänster och liknande så det är ett rätt bra alternativ.
Citera
2025-02-18, 19:26
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalakarl23
Comviq är man inte sökbar på som standard. Man måste ställa in på sin sida om man vill att ens nummer ska vara sökbart.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in