2026-02-10, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Vi är regerande OS mästare. Så förstår jag din svenska jantelags avundsjuka!

Måste missat att de bästa var med då. Grattis!
Citera
2026-02-10, 18:23
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Vi är regerande OS mästare. Så förstår jag din svenska jantelags avundsjuka!

Det är istället din finska jantelaki-avundsjuka som gör det oerhörda trollande. Du var ganska tyst efter JVM va?
Citera
2026-02-11, 00:18
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Det är istället din finska jantelaki-avundsjuka som gör det oerhörda trollande. Du var ganska tyst efter JVM va?

Jag var avstängd under hela jvm.
Citera
2026-02-11, 07:42
Medlem
Citat:
Jag var avstängd under hela jvm.

Jag hade nog också tappat de om jag höll på Finland.
Citera
2026-02-11, 21:04
Medlem
Vad ska man säga om Finlands första match i OS? Inte så imponerande.
Citera
2026-02-11, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvboxen
Vad ska man säga om Finlands första match i OS? Inte så imponerande.

Nej verkligen inte, men dom bryr sig nog inte. Dom har väl bara en match som är viktig i OS, den mot Sverige .
Citera
2026-02-19, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Måste missat att de bästa var med då. Grattis!

Just det!

Är väl avgjort..? Best-on-best mot varandra som det tjatats om i 20 år är tydligen det som avgör. Bara läsa tidigare inlägg. Alla vet hur det gick när man möttes förra året i 4-nations samt i detta OS. Nu borde man äntligen kunna stänga tråden och larvet om att jämföra sig mot de bättre.
Citera
2026-02-19, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optimistjollen.
Just det!

Är väl avgjort..? Best-on-best mot varandra som det tjatats om i 20 år är tydligen det som avgör. Bara läsa tidigare inlägg. Alla vet hur det gick när man möttes förra året i 4-nations samt i detta OS. Nu borde man äntligen kunna stänga tråden och larvet om att jämföra sig mot de bättre.
Tycker inte alls Finland spelat bättre än Tre Kronor i varken 4 nations eller i Milano. Finlands semifinal-plats handlar enbart om en lottningsfråga och inte större hockey kompetens.
Citera
2026-02-19, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Tycker inte alls Finland spelat bättre än Tre Kronor i varken 4 nations eller i Milano. Finlands semifinal-plats handlar enbart om en lottningsfråga och inte större hockey kompetens.

Det är en subjektiv åsikt. Objektivt har man mötts en gång i turneringen vilket också gett de förutsättningar det blev för lagen i slutspelet.
Citera
2026-02-19, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optimistjollen.
Det är en subjektiv åsikt. Objektivt har man mötts en gång i turneringen vilket också gett de förutsättningar det blev för lagen i slutspelet.
Rent objektivt har Tre Kronor fler och bättre hockey-spelare än Finland. Addera bättre talangutveckling och frågan är inte så enkel som att Finland vinner en enstaka gruppspelsmatch mot Tre Kronor i en turnering.
Citera
2026-02-19, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Rent objektivt har Tre Kronor fler och bättre hockey-spelare än Finland. Addera bättre talangutveckling och frågan är inte så enkel som att Finland vinner en enstaka gruppspelsmatch mot Tre Kronor i en turnering.

Fast med det synsättet menar du alltså att Sverige och Finland aldrig kommer kunna anses vara bättre än Kanada och USA oavsett resultat internationellt. Samma kan då appliceras på alla sporter, dvs att det är antalet reggade är som spelar roll. Blir inte många sporter som Sverige och Finland kan bli bäst i då.
Citera
2026-02-19, 08:04
Medlem
Tveksamt om Sverige är topp tio längre. Finland är topp fem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in