En seriös fråga, grinas det fortfarande över OS-silvret 2006 i Finland?
Hört många finländare som tycker att Finland var mer värda guldet, men Sverige vann ju finalmatchen. Så jag undrar om de vet om vad ishockey går ut på?
En seriös fråga, grinas det fortfarande över OS-silvret 2006 i Finland?
Hört många finländare som tycker att Finland var mer värda guldet, men Sverige vann ju finalmatchen. Så jag undrar om de vet om vad ishockey går ut på?
Skulle hävda att Finland är ett snäpp bättre. Fyra första centrar i NHL, samtliga i lag som aspirerar på playoff. Då är jag av den mera transatlantiska åsikten att det är centern som driver kedjan och är den viktigaste kuggen.
Jag skulle också påstå att Barkov och Aho hör till världens bästa spelare. Dominerar ofta över hela plan, positionerar sig rätt, läser spelet, bryter motståndares passningar och vänder momentum. Aho på plan i PK är alltid ett offensivt hot trots att man är en man mindre. Den enda centern som varit lika dominerande över hela planen de senaste åren är Patrice Bergeron. Men han börjar vara till åren.
Slump eller oflyt att Sverige vinner över Finland i år då?
Tror att många som bara ser på poäng kommer att bli överraskade om det nu blir nått OS med dom bästa. Finland har några gamechangers i Barkov, Aho och till viss mån Rantanen. Hedman är den enda svensken som kan vinna en match på egen hand. Dom som du räknar upp kan inte det.
Såna som bara ser på poäng tror ju att McDavid är världen bästa spelare. Det är han definitivt inte.
Men jussses ingen av Finlands bästa spelare vill spela sarg ut och deff i 60 minuter som Finland spelar nu där av den fantastiska framgången med 1 ynka mål framåt 2016 suck , Finland är och har alltid varit ett kuvat folk och är sämre än svenskar i allt men i ishockey då har dom en chans att slå oss därför är hockeyn så viktig i Finland.
Den eviga tråden om huruvida Team Sweden eller Team Finland är bäst
Svaret skulle kunna vara Team Sweden andralaget! I alla fall om ser till NHL-mål av respektive lags spelare. Förstalaget nedan "förstärkt" med lite defensiv spetskompetens... Observera Team Finland 2:s skrala målproduktion.
Team Sweden
Gabriel Landeskog30 (mål) - Mika Zibanejad22 - Elias Pettersson17 69 mål
Filip Forsberg27 - Nicklas Bäckström4 - William Nylander22 53
William Karlsson7 - Elias Lindholm29 - Patric Hörnqvist9 45
Carl Hagelin3 - Oskar Sundqvist4 - Jakob Silfverberg5 12 179
Victor Hedman14 - Erik Karlsson8 22
Hampus Lindholm5 - John Klingberg2 7
Mattias Ekholm3 - Rasmus Andersson2 5 34 213 mål
Jacob Markström Calgary Flames 44 2.14 .926
Robin Lehner Vegas Golden Knights 38 2.77 .909
André Burakovsky18 - Mikael Backlund8 - Lucas Raymond16 42
Victor Olofsson9 - Joel Eriksson Ek17 - Jesper Bratt19 54
Adrian Kempe25 - Calle Järnkrok12 - Viktor Arvidsson18 55
Rickard Rakell16 - Gustav Nyquist14 - Jesper Fast11 41 183
Oliver Ekman Larsson4 - Adam Larsson4 8
Rasmus Dahlin8 - Adam Boqvist10 18
Jonas Brodin4 - Anton Strålman4 8 34 217 mål
Linus Ullmark Boston Bruins 29 .907
Anton Forsberg Ottawa Senators 27 .921
Om man tar med Ryssland (vila i frid). Mål i NHL per lag:
Gabriel Landeskog30 - Mika Zibanejad22 - Jesper Bratt19 74
Filip Forsberg27 - Elias Lindholm29 - Elias Pettersson18 74
Rickard Rakell16 - Nicklas Bäckström5 - William Nylander22 43
Adrian Kempe25 - Joel Eriksson Ek17 - Viktor Arvidsson18 60 251
Victor Hedman14 - Erik Karlsson8 22
Rasmus Dahlin8 - Jonas Brodin4 12
Hampus Lindholm5 - John Klingberg2 7 47 292 mål
Jacob Markström Calgary Flames 45 .927
Robin Lehner Vegas Golden Knights 38 .909
Miro Heiskanen kommer med i World Cup. Olli Määttä kommer med i World Cup. Rasmus Ristolainen slåss om platserna i World Cup om 1-2 år. Jani Hakanpää slåss om platserna angående World Cup om 1-2 år.
Finlands landslag jag babblade upp ganska givna spelare i Finland.