2022-12-09, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Onekligen. Med tanke på att WG inte hade några reservationer, vad det verkar, med att falskeligen skriva på sina fakturor att han hade F-skatt när så bevisligen inte var fallet kan man ju inte låta bli att undra en aning om exakt var hans moraliska gränser går

Moral har han ingen kan man ju enkelt konstatera då han även blåst sin kusin på pengar.
Citera
2022-12-09, 22:04
Medlem
Mitt straff från skatteverket för att jag tipsade dom om göttsches skattefiffel var att idioten till handläggare ville att jag skulle betala skatt på lön jag inte ens fått utbetalt.

http://www.bilddump.se/bilder/20221209220248-78.66.47.195.png

Kronofogden har inte drivit in en krona åt mig trots att göttsche arbetar och har inkomst, men dom vill att jag ska fortsätta betala dom eller dra tillbaka min ansökan om indrivning.

http://www.bilddump.se/bilder/20221209215849-78.66.47.195.png

Vad har hänt med Sverige, vilket jävla skämt alltså.
Citera
2022-12-10, 17:01
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpen
Mitt straff från skatteverket för att jag tipsade dom om göttsches skattefiffel var att idioten till handläggare ville att jag skulle betala skatt på lön jag inte ens fått utbetalt.

Kronofogden har inte drivit in en krona åt mig trots att göttsche arbetar och har inkomst, men dom vill att jag ska fortsätta betala dom eller dra tillbaka min ansökan om indrivning.

Låter oerhört märkligt att du skulle behöva betala skatt på lön du inte ens fått. Jag förutsätter att de drog tillbaka det kravet, eller?
Men om han har inkomst så borde det väl komma löneutmätning ifråga? Eller ligger hans lön så lågt officiellt att det inte går att dra något?
Citera
2022-12-10, 18:21
Medlem
Citat:
Detta målet sköts på för herr göttsche hade ett ärende i tingsrätten samma förmiddag som förmodligen inte skulle avslutas i tid, därav anledningen för uppskjutandet.
I tingsrätten? Vad gällde det? Vi lär väl iofs kunna få ut materialet snart
Citera
2022-12-10, 19:42
Medlem
Citat:

Undrar om de också kommer att kräva hans kunder på arbetsgivaravgifter och sånt nu när de vet att han jobbat utan f-skatt…
Citera
2022-12-12, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Låter oerhört märkligt att du skulle behöva betala skatt på lön du inte ens fått. Jag förutsätter att de drog tillbaka det kravet, eller?
Men om han har inkomst så borde det väl komma löneutmätning ifråga? Eller ligger hans lön så lågt officiellt att det inte går att dra något?

Ja, skatteverket drog tillbaka sitt krav efter 6 månaders strider med handläggaren chef, trots att jag i somras var på skattekontoret och tillsammans med deras personal gjorde ett kontoutdrag ifrån mitt lönekonto för att visa att lönen ej blivit utbetald. Först fick jag avslag på grund av att skatteverket inte kunde utesluta att lön ej utbetalts på annat sätt, och för att bevisa att jag ej fått lön på annat sätt var jag tvungen att skicka in alla handlingar från min ansökan jag gjorde till kronofogden och alla handlingar från tingsrätten för att bevisa att jag stämt fanskapet.

Deras omräkning gick från en skuld på strax över 23000:- till ca 2900:-, och utan att meddela mig om den nya summan så jag kunde haft en chans att betala den så skickade skatteverket över skulden till kronofogden, det var så jag blev informerad om deras nya omräkning (vilket även den inte stämmer utan jag skulle fått pengar tillbaka egentligen, men man orkar inte kämpa i motvind hur länge som helst). Så då fick jag även betala kronofogdens påslag på 600:-
När jag då ringde upp chefen på skatteverket fick jag bara till svar att det var beklagligt. Fy fan vilken dålig stil enligt mig.

Men det är helt sjukligt vad det äter energi ifrån en, att behöva lämna bevis på bevis.

Jag har sån lust att dumpa alla mina inspelade samtal till allmän beskådan från alla dessa instanser för att belysa dessa problem.
Senast redigerad av Kämpen 2022-12-12 kl. 17:06.
Citera
2022-12-12, 16:55
Medlem
Citat:
I tingsrätten? Vad gällde det? Vi lär väl iofs kunna få ut materialet snart

Ingen aning om vad det ärendet handlade om, men som du säger kommer vi nog bli varse om det inom kort.

Skulle tro att dom snart kommer ge namn istället för ett nummer på nån sal hos tingsrätten i alingsås.

Samling i sal Göttsche. haha
Citera
2022-12-12, 16:57
Medlem
Citat:
Undrar om de också kommer att kräva hans kunder på arbetsgivaravgifter och sånt nu när de vet att han jobbat utan f-skatt…

Det får vi hoppas att dom inte gör. Men mitt förtroende för svenska myndigheter är inte speciellt högt må jag säga.
Citera
2022-12-15, 16:48
Medlem
Borde vi inte underrätta familjen? Tänker i all välmening. Så att dom vet att deras namn åker med ner i smutsen nu.

Finns på IG:

Brodern: *erantil
Fadern: jorgen.beng*sson.9212

*=T
Citera
2022-12-16, 00:23
Medlem
http://www.bilddump.se/bilder/20221216002003-2a00:801:400:60f8:310e:10fd:7252:84bd.png

Kan någon hjälpa mig att tolka detta brev från hovrätten.
Citera
2022-12-16, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dbrnde
Borde vi inte underrätta familjen? Tänker i all välmening. Så att dom vet att deras namn åker med ner i smutsen nu.

Finns på IG:

Brodern: *erantil
Fadern: jorgen.beng*sson.9212

*=T

Jag tror nog redan att dom vet.
Citera
2022-12-16, 00:30
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hojtaner12
Hej David1234!

Tråkigt att du ska vända dig till denna nivå, vi har ingen kund som heter David eller vet
heller inte vem du är!

Om du har några saker du anser är fel tar man upp detta
med företaget och inget annat, det finns ett ansvar för dig som kund också
att bibehålla en värdig nivå på vad du anser är fel. om det nu finns ett fel!

Vi gör flera 100 projekt om året och om det var så mycket fel i våra entreprenader hade vi inte kunnat fortsätta med vårt arbete! Som också besiktigas av oberoende och certifierade besiktningsmän / kvinnor.

Inlägget är anmält och kommer troligen tas bort, jag vill passa på att informera att falskryktesspridning enligt svensk lag om ett företag eller en individ är ett brott som man kan dömas för böter eller fängelse 5 kap. 1 § Brottsbalken.

Bästa hälsningar

Göttsche Entreprenad

Hur tänkte du anmäla någon du inte vet vem det är din skojare?
Välkommen till flashback, det fria ordets och anonymitetens paradis.
Här hamnar inte ärliga företagare och får kritik.
Här hamnar bara skojare.
Jobbigt va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in