Citat:
Ursprungligen postat av
Mimur
Låter oerhört märkligt att du skulle behöva betala skatt på lön du inte ens fått. Jag förutsätter att de drog tillbaka det kravet, eller?
Men om han har inkomst så borde det väl komma löneutmätning ifråga? Eller ligger hans lön så lågt officiellt att det inte går att dra något?
Ja, skatteverket drog tillbaka sitt krav efter 6 månaders strider med handläggaren chef, trots att jag i somras var på skattekontoret och tillsammans med deras personal gjorde ett kontoutdrag ifrån mitt lönekonto för att visa att lönen ej blivit utbetald. Först fick jag avslag på grund av att skatteverket inte kunde utesluta att lön ej utbetalts på annat sätt, och för att bevisa att jag ej fått lön på annat sätt var jag tvungen att skicka in alla handlingar från min ansökan jag gjorde till kronofogden och alla handlingar från tingsrätten för att bevisa att jag stämt fanskapet.
Deras omräkning gick från en skuld på strax över 23000:- till ca 2900:-, och utan att meddela mig om den nya summan så jag kunde haft en chans att betala den så skickade skatteverket över skulden till kronofogden, det var så jag blev informerad om deras nya omräkning (vilket även den inte stämmer utan jag skulle fått pengar tillbaka egentligen, men man orkar inte kämpa i motvind hur länge som helst). Så då fick jag även betala kronofogdens påslag på 600:-
När jag då ringde upp chefen på skatteverket fick jag bara till svar att det var beklagligt. Fy fan vilken dålig stil enligt mig.
Men det är helt sjukligt vad det äter energi ifrån en, att behöva lämna bevis på bevis.
Jag har sån lust att dumpa alla mina inspelade samtal till allmän beskådan från alla dessa instanser för att belysa dessa problem.