2022-08-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Jag har pluggat en del juridik så jag hittar hyfsat i Brottsbalken, men jag kan inte hitta var det står om "uppgivelse". Kan du säga i vilket kapitel det står om och hur det kan göra personen till medbrottsling?
Står givetvis ingenstans. Precis som att baronens kompis inte kan svara på några frågor utan löjeväckande hot.
Citera
2022-08-18, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
..som att kanske hitta något positivt omdöme online som inte är skrivit av ”HK” själv tänker jag spontant..

Haha, går det ens att kolla upp om det är en "kund" eller hk som skrivit det. Tror som du i detta fallet. Vi lär få svar av "Baronen"
Citera
2022-08-18, 22:43
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av degucci
Har också kollat, jävligt fina betyg både på Reco och Servicefinder.

Några dåliga men dom vet vi ju är rena skitsnacket! 👍🏻

Här har ni ett av dom! Bara att kika på ” Servicefinder ”

Göttsche Entreprenad är ett professionellt företag som är måna om sina kunder och håller vad de lovar. De låter dig som kund vara delaktig i hela processen och är transparenta i allt från kontraktsskrivning till att lösa diverse problem som dyker upp på vägen. Kändes tryggt att ha anlitat Göttsche Entreprenad - skadar inte heller att William var en riktigt trevlig prick att ha och göra med Jag kommer definitivt anlita dem igen.
Ha! Jaså, de dåliga "är rena skitsnacket", men de bra avspeglar verkligheten? Det kan säkert vara så att flera har goda erfarenheter av företaget, men att påstå att de som har dåliga erfarenheter "är rena skitsnacket" vittnar ju inte om någon slags objektivitet...
Just denna recensionen i detta ditt inlägg känns ju spontant skriven av någon med koppling till själva företaget. Floskelfyllt!
Citera
2022-08-18, 22:45
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Står givetvis ingenstans. Precis som att baronens kompis inte kan svara på några frågor utan löjeväckande hot.
Naturligtvis inte, men ge honom en chans att leta efter det... 😆
"Baronen"... 😂
Citera
2022-08-18, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnsopa
Haha, går det ens att kolla upp om det är en "kund" eller hk som skrivit det. Tror som du i detta fallet. Vi lär få svar av "Baronen"
Antagligen. Undrar faktiskt varför han inte sadlade om till en ny bransch efter konkursen i en bransch där han nu är ökänd. Vilken firma skulle låta hans nya firma köpa eller leasa maskiner på kredit? Iofs finns det väl mentalfall eller internetallergiska i alla branscher 😵‍💫
Citera
2022-08-18, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Ha! Jaså, de dåliga "är rena skitsnacket", men de bra avspeglar verkligheten? Det kan säkert vara så att flera har goda erfarenheter av företaget, men att påstå att de som har dåliga erfarenheter "är rena skitsnacket" vittnar ju inte om någon slags objektivitet...
Just denna recensionen i detta ditt inlägg känns ju spontant skriven av någon med koppling till själva företaget. Floskelfyllt!
Varning för associationerna, blev själv varnad för det…
Citera
2022-08-18, 23:29
Medlem
Citat:
Titta 50 sidor tillbaka så kan du själv läsa, där han kallas Baronen! 🤷‍♂️

Intressant att en nyreggad användare läser 50 sidor tillbaka i en tråd.

En nyreggad användare som av en slump dyker upp när det visar sig att Fifflar-Wille seglar under annan flagg...
Citera
2022-08-18, 23:47
Medlem
Senaste från lokala tingsrätten är från juli i år, ska höra med min eminenta researcher i helgen
Citera
2022-08-19, 00:00
Medlem
Hmm, ser jag i syne eller har en hel del inlägg av degucci raderats i den här tråden? Vet inte om det är postaren själv som gjort det iofs.
Citera
2022-08-19, 00:02
Medlem
Citat:
Södra Bygghjälpen AB är alltså inte familjen Göttsche/Bengtssons etablerade företag eller dylikt, eller ett gammalt familjeföretag. Det hade tidigare helt andra ägare och sysslade främst med att driva bed&breakfast.

Nyligen (i början av året) togs det sedan över av Göttsches bror. Göttsche själv var styrelsesuppleant och VD fram till konkursen och ersattes senare av sin far. Vanligt bland diverse skojare att ta över ett befintligt bolag istället för att starta ett nytt, bland annat just för att det ska se ut som man varit verksam länge.

Man kan ju misstänka att det hela var Göttsches initiativ efter att han insett hur körd hans enskilda firma var och att det hela bara handlar om en ren fortsättning på den verksamheten.
Bara för att påminna folk som eventuellt råkat på företaget om vad de kan vänta sig om de anlitar det…
Citera
2022-08-19, 10:21
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Hmm, ser jag i syne eller har en hel del inlägg av degucci raderats i den här tråden? Vet inte om det är postaren själv som gjort det iofs.
Jag såg också det. Det verkar som att alla deguccis inlägg försvunnit. Det hade ju varit underhållande att läsa hens svar 😄
Jag trodde inte denna funktion att ta bort sina egna inlägg fanns en viss tid efter att inläggen publicerats
Senast redigerad av Mimur 2022-08-19 kl. 11:16. Anledning: Förtydligade
Citera
2022-08-20, 00:39
Medlem
Citat:
Jävlar vad du är naiv, jag postade riktig faktura du vet sådant man hittar om man googlar och tar fram det som är på riktigt istället för era fantasi påståenden! 😂
Riktig faktura? Det får du förklara hur det hänger ihop i tråden. Jag är kanske trög men fattar inte det?
Vems faktura?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in