2022-01-06, 13:09
Medlem
Descends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukskrap
Har tittat vidare i hans livesändningar.
Många amatörmässiga saker visas. Bla så står han och sliter i en stor stubbe med gripen på en steelwrist snurra tills bulten till kolven går av. Även att han där har tjälkroken på rotorn och inte direkt i maskinens snabbfäste är egentligen förbjudet. Men med handen på hjärtat så har nog alla maskinister tagit den genvägen någon gång.
Men även vissa udda påståenden som att han har provtryckt ett avlopp som inte ens är ett tryckavlopp, utan vanliga pp 110 markavloppsrör som är ihoptryckta med glidex på packningarna.
Allmänt skräpigt i sina schakter med avstängningsband mm som dräller.
Som sagt en riktig amatör.

Jag som inte har någon koll på något gällande byggbranschen, utan ser det från ett utifrånperspektiv, tänker på att hans Instagram knappt innehåller några bilder på färdiga jobb. Mest hål i marken, påbörjade och halvfärdiga projekt (förutom typ en grind och lite plattor, lite asfalt, stålräcken..) Jag tänker att det saknas efter-bilder på många jobb.. Ett sammanträffande?
Citera
2022-01-06, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hojtaner12
Hej!

Innan jag fick blackout vid avfartsrampen, hade jag 100km/tim från motorvägen, sen vaknade jag upp på sjukhuset, fastspänd med alla möjliga slangar, där låg jag med allt möjligt uppkopplat och kunde knappt andas, du kan inte säga att något inte har hänt för du var inte där och du har inget som bevisar annat, och varför skulle jag ljuga om en olycka när jag har svarat på alla frågor ni har ställt!

Jag har styrkt precis allt!

Bästa hälsningar

WG

Ja varför skulle du ljuga? Du som verkar vara en så hedersam och ärlig människa i övrigt. Så ärlig att du gång på gång hamnar i problem med rättvisan och tvingar dina "kunder" att dra dig inför domstol.

Beklagar att du som startade tråden blivit utsatt, men ibland så måste man begå misstag för att utvecklas. Det är allmänt känt i branschen att det här företaget är bluff, vilket även blir tydligt vid lite eftersökningar.
Citera
2022-01-06, 14:19
Medlem
Vart tog den nya Ivecon vägen?

Övriga bilar ägs nu av Pappan.

Tror nog inte att WG med vilje vill göra dåliga jobb men han har inte kunskapsinsikt att kunna göra dem korrekt och vill aldrig erkänna detta.

ALLA kan göra fel och av dessa fel, ta lärdom, åtgärda och göra rätt nästa gång.

Där blir det knasigt för WG verkar vara helt blind och döv för att se sina egna misstag.

Trist för hans föräldrar om inte annat och alla de som fått dåliga jobb utförda OCH underentreprenörer och leverantörer som inte får betalt.
Citera
2022-01-06, 14:38
Medlem
Zilvios avatar
Företaget tycks ju i alla fall ha ett väldigt stort nätverk av samarbetspartners

Nedan finner ni de samarbetspartners vi använder oss av i de projekt vi utför. Vi har ett nära samarbete med samtliga samarbetspartners och med ett stort nätverk skapar vi de bästa förutsättningarna för lyckade projekt när ni anlitar oss!

Bla ingår NCC, Skanska och PEAB i Göttsche Entreprenads nätverk.

Det måste vara surt för det här företaget om det går snett hos Skanska eller någon annan av deras underentrepenörer och de får ta all skiten själva.
Citera
2022-01-06, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Företaget tycks ju i alla fall ha ett väldigt stort nätverk av samarbetspartners

Nedan finner ni de samarbetspartners vi använder oss av i de projekt vi utför. Vi har ett nära samarbete med samtliga samarbetspartners och med ett stort nätverk skapar vi de bästa förutsättningarna för lyckade projekt när ni anlitar oss!

Det måste vara surt för det här företaget om det går snett hos Skanska eller någon annan av deras underentrepenörer och de får ta all skiten själva.

Kan nästan garantera att dessa "Samarbetspartners" inte vet om att de listas på Göttsche Entreprenads hemsida.
Han listar nog bara dem för att framstå som en seriös och stor aktör med stora samarbetspartners för att på så sätt lura ännu fler kunder...

Efter att ha gått igenom mållistan från Alingsås tingsrätt hittar jag följande företag som stämt WG pga obetalda fakturor (dessa är alltså enbart dem som listas som samarbetspartners, det är som tidigare nämnts betydligt fler som stämt honom)...
- Cramo AB
- Persson Hyrmaskiner
- LM Grupen
- S:t Eriks AB
- Peab Asfalt AB (2 stämningar)

Är säkert fler bland sina "samarbetspartners" som han har skulder till, men som inte drivit saken vidare då chanserna att få betalt från honom är minimala med alla skulder han redan har...
I dem lägena är det nog bättre att skriva av skulden och gå vidare och sätta "köpstopp/kreditstopp" på honom istället....

Så nää. tvivlar starkt på att nått av företaget skulle bekräfta något "samarbete" med WG...
Citera
2022-01-06, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio

Till hans försvar så står det ju inte att dom har ett BRA samarbete :P Och i hans skruvade värld så kan nog en stämningsansökan räknas som ett " nära samarbete"
Citera
2022-01-06, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Inga svar idag från VDn

Men han kanske har fullt upp och jobbar fastän det är helgdag idag

Sitter förmodligen i möte med ledningsgruppen hela dagen idag😉
Citera
2022-01-06, 20:01
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godemannen
Sitter förmodligen i möte med ledningsgruppen hela dagen idag😉
Gissar också på att Företagsbaronen är oerhört upptagen idag.
Tänk möten med IT, HR-direktören och diskussioner kring börslanseringen.

Inte lätt att vara en sådan framgångsrik företagare!
Citera
2022-01-07, 04:31
Medlem
Uroas avatar
Mycket intressant tråd och utveckling. Undrar när insikten kommer i form av ”aj fan, jag skulle kanske bara låtit det där foruminlägget vara”?

Snabb googling ger ju dessutom att personen verkar vara inblandad i div. tränarfunktioner. Gör man inga kollar om domar etc i såna kretsar?

För övrigt, hade han inte en nära döden upplevelse i mars 2020? Här verkar ett kanadensiskt hockeylag ta sig an sin nya tränare i september samma år. Det här blir bara märkligare och märkligare…
https://www.lakesideleader.com/icedogs-coach-to-give-players-the-tools-to-evolve/
Citera
2022-01-07, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Descend
Jag som inte har någon koll på något gällande byggbranschen, utan ser det från ett utifrånperspektiv, tänker på att hans Instagram knappt innehåller några bilder på färdiga jobb. Mest hål i marken, påbörjade och halvfärdiga projekt (förutom typ en grind och lite plattor, lite asfalt, stålräcken..) Jag tänker att det saknas efter-bilder på många jobb.. Ett sammanträffande?
De efterbilder som ändå finns visar ganska dålig finish. Tex en asfaltering som ser ut som en puckelpist.
Citera
2022-01-07, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uroa
Mycket intressant tråd och utveckling. Undrar när insikten kommer i form av ”aj fan, jag skulle kanske bara låtit det där foruminlägget vara”?

Snabb googling ger ju dessutom att personen verkar vara inblandad i div. tränarfunktioner. Gör man inga kollar om domar etc i såna kretsar?

För övrigt, hade han inte en nära döden upplevelse i mars 2020? Här verkar ett kanadensiskt hockeylag ta sig an sin nya tränare i september samma år. Det här blir bara märkligare och märkligare…
https://www.lakesideleader.com/icedogs-coach-to-give-players-the-tools-to-evolve/

Han måtte ju varit bra i Hockey annars hade han inte kunnat kvala in där som tränare.
Killen verkar ha en sjujädra energi alltså.
Synd bara att han inte har folk runt sig som kan styra upp hans enorma energier.

Han är en sådan som kan flytta berg om han bara gör det på rätt sätt.
Hoppas för alla inblandades skull att detta löser sig på bästa sätt.

Just nu så tror jag att han försöker göra riktigt bra jobb och få vinsterna från dessa till att betala sig ur den härva av skulder han dragit på sig. Bättre att göra så än att bara lägga av och tro att det löser sig.
En del finurliga rackare har jag sett under åren med AB som går i planerad konkurs och slipper ifrån alla skulderna på personligt plan. Vidrigt.

Hade William tänkt så hade han aldrig startat och kört igång en så känslig verksamhet som markentreprenör. Han har verkligen trott på detta.
Citera
2022-01-07, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
En del finurliga rackare har jag sett under åren med AB som går i planerad konkurs och slipper ifrån alla skulderna på personligt plan. Vidrigt.

Hade William tänkt så hade han aldrig startat och kört igång en så känslig verksamhet som markentreprenör. Han har verkligen trott på detta.

Det borde inte vara så lätt att planerat kånka ett AB. Långivarna vet ju reglerna och brukar därför kräva att företagets ägare personligen går i borgen för lånen. Kan inte AB't betala så måste ägaren betala ändå.

Det är inte det som är den stora risken. Risken är att skadeståndskrav riktas mot bolaget (efter projekteringsfel eller byggfel), och att försäkringen inte gäller eller täcker hela beloppet. Därför är det klokt även av den som inte planerar kånka att skaffa ett AB.

Ett klokt företagande är därför att skydda privatekonomin med ett AB.

Sedan finns det ett helt annat skäl: Om företaget inte går dåligt, utan istället går mycket bra, så är det lättare att planera uttagen från ett AB (dvs skatteplanera).

G Entreprenad borde i mina ögon varit ett AB hursomhelst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in