2022-01-05, 19:10
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hojtaner12
Hej!

Innan jag fick blackout vid avfartsrampen, hade jag 100km/tim från motorvägen, sen vaknade jag upp på sjukhuset, fastspänd med alla möjliga slangar, där låg jag med allt möjligt uppkopplat och kunde knappt andas, du kan inte säga att något inte har hänt för du var inte där och du har inget som bevisar annat, och varför skulle jag ljuga om en olycka när jag har svarat på alla frågor ni har ställt!

Jag har styrkt precis allt!

Bästa hälsningar

WG
Har aldrig hört talas om att intensivvårdspatienter blivit fastspända.

Du ljuger som en mytoman på tjack!
Denna oerhört allvarliga olycka måste varit omskriven i media ett flertal gånger, kan du inte snälla skicka en länk till rapporteringen om din olycka?

Förbannade pajas.
Citera
2022-01-05, 19:12
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hayek10
Friherre von G. har tvivelsutan farit in i en vägg i hög hastighet och resultatet ser vi i denna tråd. Nu börjar det bli tragiskt…
Kunde inte formulerat det bättre själv.
Herr von G borde lagt ner det här för länge sedan, eller ännu hellre låtit bli att posta i tråden. Nu är det mest pinsamt.
Citera
2022-01-05, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av optimst
Tycker att du borde hålla dig till topic, det vore fasligt tråkigt ifall du blev avstängd och inte kunde skriva mer.

Du svarade inte på min fråga om varför just ditt företag har så ovanlig otur med rättvisan. Eftersom du bevisligen är väldigt kompetent och nästan överkvalificerad kan det väl knappast bero på att företaget är dåligt skött. Är det någon inom rättsväsendet som försöker sabotera för firman?

Hej!

Jag håller med till Topic men det där var den dummaste frågan jag fått på länge inte från dig utan från den andra, vissa saker ska man
inte behöva tolerera helt enkelt!

Vi har inte otur med rättvisan det gäller att kunna styrka och bevisa, och det kan falla på den minsta saken men också den största saken, det handlar om vem som bedömer fallet och därför man får chans att överklaga så en högre instans kan se om någon är opartiskt, oftast är domare inte opartiska och ibland inte nämndemännen men det är svårt detta riktigt svårt, nya regler och praxis ställer till det och flera blir dömda för små saker som Hovrätten sen lyfter och anser är urlöjligt.

Jag klandrar ingen domstol eller tingsrätt, dom gör bara sitt jobb, men som med alla instanser även myndigheter så kanske inte alla val och bedömningar är 100% då får man överklaga och styrka sin talan!

Det som är bra med att få en dom är ju att man får svart på vitt vad dom anser, detta kan man sen använda för att motbevisa att det dom dömt dig för inte alls stämmer!

Jag tror allt händer för en anledning så man ska bli bättre, livet vill att du ska tänka eller agera annorlunda, varje sak eller motgång är en resa och en typ va utvecklande process om man omfamnar iden annars är allt bara motgångar!

Säger som Oprah, utan misslyckanden finns inte framgång.

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-05, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Har aldrig hört talas om att intensivvårdspatienter blivit fastspända.

Du ljuger som en mytoman på tjack!
Denna oerhört allvarliga olycka måste varit omskriven i media ett flertal gånger, kan du inte snälla skicka en länk till rapporteringen om din olycka?

Förbannade pajas.

Hej!

Du vet om man klipper ur någon ur bilen och sen ska bära dom låser man fast patienten på en bår + nack krage, för att inte ryggen ska ta skada, detta måste du ju ändå veta!

Då ligger patienten på denna tills man har gjort röntgen på ryggen för att se om det finns skador, sen kan man säkert lyfta över en patient på sängen, anser man att det finns fara för nacke och rygg ligger man kvar tills man kan ta ett korrekt beslut!

Så nej du vet inte vad du pratar om och jag kommer inte dela mer info eller några länkar!

Pajasen är den som ska " Höra på saker istället för att ta reda på fakta "

Jag har ingen skyldighet att bevisa något för dig din tönt!

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-05, 19:20
Medlem
Jag tror att friherre von G. tjänar på att lämna byggbranschen. Ni skulle kunna fira triumfer inom politiken. Vilka fakta som ni än konfronteras med, så avfärdas allt med en elegans och självklarhet som bara högadliga förmår frambringa.
Vi vanliga slipper blåsas på ytterligare en renovering eller dränering. Ni kommer att platsa så bra in i den politiska kasten…
Citera
2022-01-05, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Gissningsvis så har du bara hittat på det målnummret. Skulle någon komma på det så har du en förklaring till det med.

Hej!

Asså är du på riktigt eller, har jag gjort dig något eller ?

Fick du ingen julklapp vid jul ?

Kolla målnumret då så kan du väl se själv din mytoman!

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-05, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kukskrap
Nej.
Har talat med både vd och produktionschef om saken.
Du är dessutom kreditstoppad i hela Göteborg.

Hej!

Då får du kolla Mål numret gubben, återkom sen!

Nope det är vi inte, åter igen bara lögner!

Tingsrätten bestämmer inte Samgräv.

Bästa hälsningar!

WG
Citera
2022-01-05, 19:26
Medlem
Citat:
Hej!

Jag håller med till Topic men det där var den dummaste frågan jag fått på länge inte från dig utan från den andra, vissa saker ska man
inte behöva tolerera helt enkelt!

Vi har inte otur med rättvisan det gäller att kunna styrka och bevisa, och det kan falla på den minsta saken men också den största saken, det handlar om vem som bedömer fallet och därför man får chans att överklaga så en högre instans kan se om någon är opartiskt, oftast är domare inte opartiska och ibland inte nämndemännen men det är svårt detta riktigt svårt, nya regler och praxis ställer till det och flera blir dömda för små saker som Hovrätten sen lyfter och anser är urlöjligt.

Jag klandrar ingen domstol eller tingsrätt, dom gör bara sitt jobb, men som med alla instanser även myndigheter så kanske inte alla val och bedömningar är 100% då får man överklaga och styrka sin talan!

Det som är bra med att få en dom är ju att man får svart på vitt vad dom anser, detta kan man sen använda för att motbevisa att det dom dömt dig för inte alls stämmer!

Jag tror allt händer för en anledning så man ska bli bättre, livet vill att du ska tänka eller agera annorlunda, varje sak eller motgång är en resa och en typ va utvecklande process om man omfamnar iden annars är allt bara motgångar!

Säger som Oprah, utan misslyckanden finns inte framgång.

Bästa hälsningar

WG

Om du nu inte har otur så verkar du ha lite kommunikations problem med kunder och leverantörer då ni upprepade gånger verkar hamna i tvistemål som hamnar i rättsligt prövning. Så du bör nog öva lite på det där med kommunikation kommer att minska ditt tidsspill med rättstvister.
Senast redigerad av SkogsSaab 2022-01-05 kl. 19:30.
Citera
2022-01-05, 19:29
Medlem
Citat:
Hej!

Då får du kolla Mål numret gubben, återkom sen!

Nope det är vi inte, åter igen bara lögner!

Tingsrätten bestämmer inte Samgräv.

Bästa hälsningar!

WG

Jag förstår varför du torskar i varenda mål.
Citera
2022-01-05, 19:30
Bannlyst
Citat:
Jag tror att friherre von G. tjänar på att lämna byggbranschen. Ni skulle kunna fira triumfer inom politiken. Vilka fakta som ni än konfronteras med, så avfärdas allt med en elegans och självklarhet som bara högadliga förmår frambringa.
Vi vanliga slipper blåsas på ytterligare en renovering eller dränering. Ni kommer att platsa så bra in i den politiska kasten…

Hej!

Ja eller så säger du inte till oss vad vi ska göra, sköt ditt egna!

Alla jobb vi gör besiktigas, är det fel får vi stå för felen oavsett vad det är för fel, har du blivit blåst av ett annat företag, ska du inte betala förens du har fått jobbet åtgärdat!

Därför man använder besiktning på alla delar, inte bara i början och slutet, vi fotar allt och har egenkontroller, samt tar fram alla underlag som skickas sen!

Besiktningsman ska vara godkänd av SBR eller Anticimex, Anticimex funkar bäst om du har en hemförsäkring, då är dom med hela vägen och inget för göras utan deras beslut!

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-05, 19:30
Medlem
Citat:
Tyvärr inte. En enskild firma är ingen juridisk person.

Citat:
Hej!

Det stämmer inte, åter igen har du inte läst på!

Fruktansvärt dåligt att du inte läser det du yttrar dig om!

En enskild näringsidkare är ingen juridisk person. Som organisationsnummer används företagarens personnummer

Bästa hälsningar

WG

Sorry fel av mig. Enskild firma är ingen juridisk person.
Citera
2022-01-05, 19:32
Medlem
Citat:
Hej!

Du vet om man klipper ur någon ur bilen och sen ska bära dom låser man fast patienten på en bår + nack krage, för att inte ryggen ska ta skada, detta måste du ju ändå veta!

Då ligger patienten på denna tills man har gjort röntgen på ryggen för att se om det finns skador, sen kan man säkert lyfta över en patient på sängen, anser man att det finns fara för nacke och rygg ligger man kvar tills man kan ta ett korrekt beslut!

Så nej du vet inte vad du pratar om och jag kommer inte dela mer info eller några länkar!

Pajasen är den som ska " Höra på saker istället för att ta reda på fakta "

Jag har ingen skyldighet att bevisa något för dig din tönt!

Bästa hälsningar

WG

Att ligga immobilserad som det kallas kan man absolut göra om ens övriga skadepanorama tillåter det.
En person som landar på sjukhuset med hjärtstille skulle a) inte immobiliseras då det tar för lång tid.
Och b) på sjukhuset skulle spineboarden tas bort direkt eftersom den är i vägen för att utföra nödvändig sjukvård.

Allt går efter en prioritet. Immobiliseringen hamnar långt ner på den listan när folk kommer in med livshotande skador (hjärtstille är just en sådan).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in