Citat:
Ursprungligen postat av
optimst
Tycker att du borde hålla dig till topic, det vore fasligt tråkigt ifall du blev avstängd och inte kunde skriva mer.
Du svarade inte på min fråga om varför just ditt företag har så ovanlig otur med rättvisan. Eftersom du bevisligen är väldigt kompetent och nästan överkvalificerad kan det väl knappast bero på att företaget är dåligt skött. Är det någon inom rättsväsendet som försöker sabotera för firman?
Hej!
Jag håller med till Topic men det där var den dummaste frågan jag fått på länge inte från dig utan från den andra, vissa saker ska man
inte behöva tolerera helt enkelt!
Vi har inte otur med rättvisan det gäller att kunna styrka och bevisa, och det kan falla på den minsta saken men också den största saken, det handlar om vem som bedömer fallet och därför man får chans att överklaga så en högre instans kan se om någon är opartiskt, oftast är domare inte opartiska och ibland inte nämndemännen men det är svårt detta riktigt svårt, nya regler och praxis ställer till det och flera blir dömda för små saker som Hovrätten sen lyfter och anser är urlöjligt.
Jag klandrar ingen domstol eller tingsrätt, dom gör bara sitt jobb, men som med alla instanser även myndigheter så kanske inte alla val och bedömningar är 100% då får man överklaga och styrka sin talan!
Det som är bra med att få en dom är ju att man får svart på vitt vad dom anser, detta kan man sen använda för att motbevisa att det dom dömt dig för inte alls stämmer!
Jag tror allt händer för en anledning så man ska bli bättre, livet vill att du ska tänka eller agera annorlunda, varje sak eller motgång är en resa och en typ va utvecklande process om man omfamnar iden annars är allt bara motgångar!
Säger som Oprah, utan misslyckanden finns inte framgång.
Bästa hälsningar
WG