2022-01-02, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Vad är detta för skitsnack! Såklart besvarar och bemöter en kritik mot sin firma oavsett forum

Ja om man är korkad nog att tro att det tvättar bort det dåliga ryktet.

Ett tips. Sköt företaget snyggt och prydligt, gör vad du lovat. Betala dina skatter och avgifter.

Att besvara kritik på Flashback med knackig svenska? Not so good..
Citera
2022-01-02, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hojtaner12
Vi gör flera 100 projekt om året och om det var så mycket fel i våra entreprenader hade vi inte kunnat fortsätta med vårt arbete! Som också besiktigas av oberoende och certifierade besiktningsmän / kvinnor.
....alla företag vill ju göra rätt för sig....

...Det finns mer bakom detta än vad som står online eller på myndighetens sida...

Vad jag kan se så har företaget registrerats februari 2019 och blivit av med F-skatten April 2021... alltså har företaget varit verksam i 2 år... kollar man resultatet verkar ni inte heller ha någon omsättning sedan start...
Att ni redan efter 2 år blir av med F-skatten är ett tydligt tecken på att ni inte sköter ert företag och att ni inte haft någon omsättning sedan företaget startades är ännu en varningssignal. Besiktningarna vore även trevligt o få ta del av då jag har svårt och tro att någon besiktningsman/kvinna skulle godkänna något ni gör....

Ni skriver även att alla företag vill göra rätt för sig... bara o kolla de recensioner ni har så ser man att så inte verkar vara fallet för er... ni verkar ju inte betala anställda eller leverantörer...

Uppgifter hos Skatteverket, Kronofogden och ARN är offentliga uppgifter... har inget med GDPR eller liknande och göra... antingen har ett företag F-skatt och betalningsanmärkningar eller så har man det inte... och för just Göttsche Entreprenad kan man se att F-skatt saknas(dragits in)... betalningsanmärkningar finns och anmälan hos ARN likaså...

Citat:
Ursprungligen postat av Rohke01
Kundrecensioner och allmänna anonyma reviews tar jag alltid med en nypa salt...
Kundrecensioner och allmänna anonyma reviews är ändå ganska viktiga för ett företag och potentiell kund... hade jag sett att företaget hanterat sina kunder på detta sätt hade jag inte anlitat företaget...

Citat:
Ursprungligen postat av JockeJon
Vad står det om F-skatt på den fakturan du har fått?
Står klart och tydligt att företaget är godkänt för F-skatt...

Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Att kontrollera om den man anlitar har f-skatt är väl det första man gör...
TS kan ju iofs hoppas att det står på fakturan att de innehar f-skatt om den är utställd efter återkallandedatumet. Då får han lite påtryckningsmedel eftersom att det är brottsligt.

Jag gjorde helt klart misstaget att inte kolla upp det då företaget angav att de har F-skatt och så även vid fakturering... Om det är brottsligt att ljuga om sin F-skatt muntligt och på faktura så har företaget helt klart gjort en brottslig handling...

Citat:
Ursprungligen postat av Hickoryyy
Ett tips. Sköt företaget snyggt och prydligt, gör vad du lovat. Betala dina skatter och avgifter.

Håller fullständigt med... ganska enkelt egentligen... gör man jobbet enligt avtal fackmannamässigt så finns det ingen anledning till att få dåligt rykte... som slutkund skulle jag aldrig baktala ett företag som gjort det som utlovats. utan då hade jag betalat och varit glad över att ha fått det jobb jag beställt... inte svårare än så...
Citera
2022-01-02, 20:28
Medlem
HaveFuns avatar
William göttsche, känn dig ägd.

Tar lärdom av denna tråd. Hoppas det löser sig för dig TS
Citera
2022-01-02, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1234
Vad jag kan se så har företaget registrerats februari 2019 och blivit av med F-skatten April 2021... alltså har företaget varit verksam i 2 år... kollar man resultatet verkar ni inte heller ha någon omsättning sedan start...
Att ni redan efter 2 år blir av med F-skatten är ett tydligt tecken på att ni inte sköter ert företag och att ni inte haft någon omsättning sedan företaget startades är ännu en varningssignal. Besiktningarna vore även trevligt o få ta del av då jag har svårt och tro att någon besiktningsman/kvinna skulle godkänna något ni gör....

Ni skriver även att alla företag vill göra rätt för sig... bara o kolla de recensioner ni har så ser man att så inte verkar vara fallet för er... ni verkar ju inte betala anställda eller leverantörer...

Uppgifter hos Skatteverket, Kronofogden och ARN är offentliga uppgifter... har inget med GDPR eller liknande och göra... antingen har ett företag F-skatt och betalningsanmärkningar eller så har man det inte... och för just Göttsche Entreprenad kan man se att F-skatt saknas(dragits in)... betalningsanmärkningar finns och anmälan hos ARN likaså...

Kundrecensioner och allmänna anonyma reviews är ändå ganska viktiga för ett företag och potentiell kund... hade jag sett att företaget hanterat sina kunder på detta sätt hade jag inte anlitat företaget...

Står klart och tydligt att företaget är godkänt för F-skatt...

Jag gjorde helt klart misstaget att inte kolla upp det då företaget angav att de har F-skatt och så även vid fakturering... Om det är brottsligt att ljuga om sin F-skatt muntligt och på faktura så har företaget helt klart gjort en brottslig handling...

Håller fullständigt med... ganska enkelt egentligen... gör man jobbet enligt avtal fackmannamässigt så finns det ingen anledning till att få dåligt rykte... som slutkund skulle jag aldrig baktala ett företag som gjort det som utlovats. utan då hade jag betalat och varit glad över att ha fått det jobb jag beställt... inte svårare än så...

Sedär, det är ju inte riktigt bra.
Företag som inte är godkänt för F-skatt blir ju lite knepigare.
Om betalningsmottagaren har enskild näringsverksamhet och inte är godkänd för F-skatt, ska du dra av 30 procent skatt från ersättningen för arbete (exklusive moms). Du ska också betala arbetsgivaravgifter.

Dock vet jag inte om det är straffbart att ljuga om att man har F-skatt.
Däremot måste man skriva på fakturan att man har F-skatt.
Senast redigerad av JockeJon 2022-01-02 kl. 20:57.
Citera
2022-01-02, 21:10
Medlem
Citat:
Jo, har sett att han har en Porsche Boxter från 2019 skriven på sig... förstår bara inte hur han kan behålla den då han har skulder hos kronofogden.... görs det ingen utmätning?
jag tror att många gjort mitt misstag... kollat på recensioner på nätet (då fanns det bara goda recensioner) och bokat möte med honom... han va ju långt ifrån billigast bland de offerter JAG fick, men han kunde snacka och lyckades snacka omkull iaf mig...
Tror det är det som är hans koncept...
Under projektets gång kommer han med lögner efter lögner... och när allt är klart (efter några månader på jobb som skulle ta någon vecka, och inte ens då har jobbet gjorts korrekt/klart) så får man en faktura som är betydligt högre än det som avtalats....

Tror att många bara betalar för att bli av med honom, men någon gång måste det ta stopp....
Han kommer inte få fortsätta ha kvar företaget länge till. Kolla alla ansökningar hos kronofogdemyndigheten så förstår man att det bara är en tidsfråga. Ingen f-skatt, mängder av mål hos tingsrätten. Kunder och leverantörer drar direkt öronen åt sig när betalningar inte sköts. Kronofogden ska nu börja göra utmätningar. Tvister överallt . Det är givetvis inte en slump, eller kunder som är knöliga
Citera
2022-01-02, 21:41
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hojtaner12
Hej David1234!

Tråkigt att du ska vända dig till denna nivå, vi har ingen kund som heter David eller vet
heller inte vem du är!

Om du har några saker du anser är fel tar man upp detta
med företaget och inget annat, det finns ett ansvar för dig som kund också
att bibehålla en värdig nivå på vad du anser är fel. om det nu finns ett fel!

Vi gör flera 100 projekt om året och om det var så mycket fel i våra entreprenader hade vi inte kunnat fortsätta med vårt arbete! Som också besiktigas av oberoende och certifierade besiktningsmän / kvinnor.

Inlägget är anmält och kommer troligen tas bort, jag vill passa på att informera att falskryktesspridning enligt svensk lag om ett företag eller en individ är ett brott som man kan dömas för böter eller fängelse 5 kap. 1 § Brottsbalken.

Bästa hälsningar

Göttsche Entreprenad

Er ägare är förekommande i brottmål och i flera rättsliga tvister, lite komiskt att du då hänvisar till lagen och brottsbalken i samma veva. Sten i glashus. Sedan är det inget fel med David1234’s inlägg, han besvarade tydligt vad som är skrevt med företaget. Era/ert försök att tvätta bort smutsstämplen i detta fallet misslyckades. Märkligt sätt att bemöta sina kunder på. Om du/ni kunde er grej skulle ni inte behövt försvara er på Flashback överhuvudtaget från början. Som någon annan skrev, ta detta som en läxa och sluta blåsa folk. Nästa gång trampar ni på fel tår.
Citera
2022-01-02, 22:38
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Vad är detta för skitsnack! Såklart besvarar och bemöter en kritik mot sin firma oavsett forum
Så en seriös firma skapar ett konto på Flashback för att bemöta kritik? Jo tjena att det sker av seriösa firmor utan något att dölja.
Och googlar man firman så ser man ju att det inte verkar saknas fler som blivit drabbad av denna gynnare
Citera
2022-01-02, 23:59
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:

Från Skatteverket: "Skatteredovisningsbrott kan också bestå av att en person felaktigt i en faktura påstår att det finns ett godkännande för F-skatt trots att så inte är fallet."

Ring Wille imorgon och hota med att lämna ett tips till Skatteverket. En faktura lär inte föranleda mycket aktivitet från Verkets sida, men min magkänsla säger att det finns flera.
Citera
2022-01-03, 09:22
Moderator
Gromguttens avatar
Inga problem med trådstarten, ej heller med att det utpekade føretaget førsvarar sig, det är bara bra. Sedan är det upp till var och en att värdera det som framførs.

Håll diskussionen till att prata om føretaget och dess føreträdare i dessas kapacitet som just føretagsføreträdare. Privatsaker hålls utanfør.

Att fiska efter skribenters identitet är mot reglerna och kan rendera allt från varning till bann, se regel 1.06. Ha detta i åtanke.

/Mod
Citera
2022-01-03, 11:11
Bannlyst
Citat:

Godmorgon Brasnyggman!

Vi kan bara instämma, att försvara företagets rykte och påståenden som inte är sanna är
ju självklart en dygd, tack för att du står upp för vad som är rätt!

Bästa hälsningar

Göttsche Entreprenad
Citera
2022-01-03, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Er ägare är förekommande i brottmål och i flera rättsliga tvister, lite komiskt att du då hänvisar till lagen och brottsbalken i samma veva. Sten i glashus. Sedan är det inget fel med David1234’s inlägg, han besvarade tydligt vad som är skrevt med företaget. Era/ert försök att tvätta bort smutsstämplen i detta fallet misslyckades. Märkligt sätt att bemöta sina kunder på. Om du/ni kunde er grej skulle ni inte behövt försvara er på Flashback överhuvudtaget från början. Som någon annan skrev, ta detta som en läxa och sluta blåsa folk. Nästa gång trampar ni på fel tår.

Godmorgon!

Vad vår ägare har för saker privat har inget med företaget att göra, rättsliga tvister företkommer i denna branschen dom tvister som företaget är engagerade i handlar om varor, maskiner mm, det är vi som försvarar våra kunder från fel på varor som lev inte vill erkänna, anser vår kund att något är fel är det vårt ansvar att ta detta med vår lev oavsett produkt eller lev / maskin mm.

Angående David 1234´s inlägg så stämmer ju inte det han påstår, vi vet ju inte ens vem kunden är och kan ju inte heller besvara på vad som han skulle påstå vara fel, tills dess att något annat är motbevisat så är det praxis enligt lag bara ett påstående och ska ses som detta och inget annat!

Gällande att försvara oss så som jag skrev ovan är det han påstår bara ett påstående, du har ingen insikt i det han skriver, du har inte varit med när avtalet skrevs om det nu finns ett sådant och vi vet ju heller inte vem kunden är så detta kan lika gärna vara en person som varit anställd eller bara vill smutskasta oss, du är inte objektiv om du ska tro på allt alla skriver! Finns alltid 2 sidor av ett mynt.

Bästa hälsningar

Göttsche Entreprenad
Citera
2022-01-03, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Jadu Wille. Antingen har du inte deklarerat för den enskilda firman eller så har du skulder till Skatteverket. Mest troligt är väl både och. Beslutet är för övrigt offentligt och kan begäras ut av vem som helst imorgon.

Hej!

Alla handlingar och information är tyvärr inte offentlighandling, där har ni tyvärr ingen insikt bara företaget och myndigheten!

Bästa hälsningar

Göttsche Entreprenad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in