Citat:
Ursprungligen postat av
Hojtaner12
Vi gör flera 100 projekt om året och om det var så mycket fel i våra entreprenader hade vi inte kunnat fortsätta med vårt arbete! Som också besiktigas av oberoende och certifierade besiktningsmän / kvinnor.
....alla företag vill ju göra rätt för sig....
...Det finns mer bakom detta än vad som står online eller på myndighetens sida...
Vad jag kan se så har företaget registrerats februari 2019 och blivit av med F-skatten April 2021... alltså har företaget varit verksam i 2 år... kollar man resultatet verkar ni inte heller ha någon omsättning sedan start...
Att ni redan efter 2 år blir av med F-skatten är ett tydligt tecken på att ni inte sköter ert företag och att ni inte haft någon omsättning sedan företaget startades är ännu en varningssignal. Besiktningarna vore även trevligt o få ta del av då jag har svårt och tro att någon besiktningsman/kvinna skulle godkänna något ni gör....
Ni skriver även att alla företag vill göra rätt för sig... bara o kolla de recensioner ni har så ser man att så inte verkar vara fallet för er... ni verkar ju inte betala anställda eller leverantörer...
Uppgifter hos Skatteverket, Kronofogden och ARN är offentliga uppgifter... har inget med GDPR eller liknande och göra... antingen har ett företag F-skatt och betalningsanmärkningar eller så har man det inte... och för just Göttsche Entreprenad kan man se att F-skatt saknas(dragits in)... betalningsanmärkningar finns och anmälan hos ARN likaså...
Citat:
Ursprungligen postat av
Rohke01
Kundrecensioner och allmänna anonyma reviews tar jag alltid med en nypa salt...
Kundrecensioner och allmänna anonyma reviews är ändå ganska viktiga för ett företag och potentiell kund... hade jag sett att företaget hanterat sina kunder på detta sätt hade jag inte anlitat företaget...
Citat:
Ursprungligen postat av
JockeJon
Vad står det om F-skatt på den fakturan du har fått?
Står klart och tydligt att företaget är godkänt för F-skatt...
Citat:
Ursprungligen postat av
CaptainInsane-o
Att kontrollera om den man anlitar har f-skatt är väl det första man gör...
TS kan ju iofs hoppas att det står på fakturan att de innehar f-skatt om den är utställd efter återkallandedatumet. Då får han lite påtryckningsmedel eftersom att det är brottsligt.
Jag gjorde helt klart misstaget att inte kolla upp det då företaget angav att de har F-skatt och så även vid fakturering... Om det är brottsligt att ljuga om sin F-skatt muntligt och på faktura så har företaget helt klart gjort en brottslig handling...
Citat:
Ursprungligen postat av
Hickoryyy
Ett tips. Sköt företaget snyggt och prydligt, gör vad du lovat. Betala dina skatter och avgifter.
Håller fullständigt med... ganska enkelt egentligen... gör man jobbet enligt avtal fackmannamässigt så finns det ingen anledning till att få dåligt rykte... som slutkund skulle jag aldrig baktala ett företag som gjort det som utlovats. utan då hade jag betalat och varit glad över att ha fått det jobb jag beställt... inte svårare än så...