2021-12-17, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Du tror inte att hon får en slant nu när hon åker ur riksdagen vid valet 2022.

Känns som hennes pension…

YPG kanske bygger ett litet slott åt henne? En belöning är hon väl värd från YPG när hon har lyckats utöka deras bidrag från Sverige till totalt 376 miljoner dollar fram till 2023. Vilket avtal Amineh har med YPG är det nog ingen i Sverige som vet.
Citera
2021-12-17, 16:33
Medlem
Citat:
Det är alltså skattemedel som ges till annat land som direkt följd av att man fått riksdagsledamots röst med bakgrund i det landet.

Heeeeelt sjukt att detta inte är över alla nyheter som årets korruptionsskandal.

Inte dummare än att jag förstår att ingen kommer ippmärksamma detta 😀
Kan bara hålla med. Vi får se. Kan ju vara att det blir uppmärksammat av medier på högersidan?
Citera
2021-12-17, 16:35
Medlem
Citat:
Följ med i nyhetsflödet rebecka uvell som har grävt fram det
Gillar hennes kamp mot hederkultur men så här får det ju inte gå till om det är sant.
Citera
2021-12-17, 16:41
Medlem
Stratakastas avatar
Citat:
Det är alltså skattemedel som ges till annat land som direkt följd av att man fått riksdagsledamots röst med bakgrund i det landet.

Heeeeelt sjukt att detta inte är över alla nyheter som årets korruptionsskandal.

Inte dummare än att jag förstår att ingen kommer ippmärksamma detta 😀

Det ges till en terrorist stämplad, kommunistisk organisation som utövar våld. Pengarna går direkt till ledarna själva och köp av vapen.
Citera
2021-12-17, 16:53
Medlem
MikeHanlons avatar
Wow, YPG? Magdalena Andersson blir bara mer attraktiv i mina ögon
Citera
2021-12-17, 16:54
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordin88
Pengarna har väl gått till Kurdiska YPG. Pengarna används väl till allt som militären behöver dem till. Du kan säkert ställa frågan till Amineh som har krigat som peshmergasoldat för dem i ca fem år.

Amineh har aldrig varit med i YPG vad jag vet. Det var väl däremot peshmergarörelser i kurdiska iran det rörde sig om när det begav sig.
Citera
2021-12-17, 16:59
Medlem
Oj vad extremhögern och SD-gänget hycklar! Ni höjde ju upp YPG till skyarna förut fram till den dagen Amineh gav sin röst till S för att de ska ge stöd till YPG, nä men då blev plötsligt YPG kommunister, terrorister och annat trams. Löjliga och patetiska troll är ni!
Citera
2021-12-17, 17:00
Medlem
TS källa är alltså Erdogans egna turkiska kanal, lol!
Citera
2021-12-17, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordin88
Kom över denna länk när jag läste runt på Twitter

https://uvell.se/2021/12/16/kakabavehs-pris-betalas-nu/

Kakabavehs var tydlig när hon stog och pratade om hur hon skulle rösta vad som hade krävts för att hon skulle rösta som hon gjorde.

Nu har Magdalena Andersson levererat 166 miljoner dollar extra i bidrag till YPG. Ca 1,5 miljarder kronor har vi utökat vårat tidigare utlovade bidra på 210 miljoner dollar med.

Hur vi redan innan kan ha lovat 210 miljoner är ett stort frågetecken. Men vi skeppade glatt över 166 miljoner dollar till för att köpa Kakabavehs röst.

Köpte Magdalena Andersson segern i statsministeromröstningen för våra skattepengar???

https://www.socialdemokraterna.se/ny...d-sjalvstyre#0
https://www.dailysabah.com/politics/...ypg-terrorists
Knappt några pengar att talaom dom bekämpade ju IS som nu slängs ut till Sverige då Kurderna inte kan ge dom en rättvis dom.
JKMen om dieter en muta så är det allvarligt och kommer säkert fram.
Borde varit v men dom gillar hederskultur samt IS.
Senast redigerad av mikael2 2021-12-17 kl. 17:03.
Citera
2021-12-17, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Amineh har aldrig varit med i YPG vad jag vet. Det var väl däremot peshmergarörelser i kurdiska iran det rörde sig om när det begav sig.

Vad jag har läst mig till är hon väl från född i Iran men lämnade sin familj och gick med i en Peshmergagruppering. När man läser det som finns att läsa på nätet så kan man nog inte riktigt hitta vart hon har krigat.
Citera
2021-12-17, 17:07
Medlem
Svenska regeringen har dessutom gett PYD/YPG och dess styre stöd långt innan Amineh eller någon omröstning kom in i bilden. Men det blev en nagel i ögat på SD så därför kände de sig bajsnödiga att sprida så mycket skit de kan
Citera
2021-12-17, 17:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Är det någon mening med att lajva demokrati om det är utländska intressen som avgör regeringsmakten? Med svenska skattemedel som betalning? Det finns människor från nästan alla länder i världen i Sverige, skall mutor till dem avgöra vem som har makten i landet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in