2021-12-17, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Moraliskt och etiskt och demokratiskt då?

Demokratiskt är det väl helt rimligt, ganska standard till och med. Moraliskt och etiskt är det väl upp till var och en, jag stör mig på det.
Citera
2021-12-17, 12:20
Medlem
Socialdemokraterna dominerar. Tror du att du ska lägga en lapp i en låda för att rösta bort dem och/eller den djupa staten 2022? Lmao.
Citera
2021-12-17, 12:23
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elashback
Vi vet att babbar och korruption hör ihop. Det är sånt vi svenskar skulle slippa utan er bajsbruna wannabe-sopranos. Din mammas fitta är oren alltså.

Tvärtom - politisk kohandel förekommer i alla fungerande demokratier. I långtbortistan däremot, där byter man faktiskt kor med varandra - eller förhandlar genom AK-47. Du känner säkert igen dig.
Citera
2021-12-17, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
Demokratiskt är det väl helt rimligt, ganska standard till och med. Moraliskt och etiskt är det väl upp till var och en, jag stör mig på det.

Demokratiskt är jag oxå tveksam.
Om det hade varit egna medel, vilka iof har samma ursprung, men att köpa röster för skattebetalares pengar för något majoriteten är emot känns inte demokratiskt.
Men ja, att det är standard säger jag inte emot.
Citera
2021-12-17, 12:59
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neige
Vad går pengarna till? Jag vill inte att mina arbetade skattepengar ska gå till sossarnas maktspel, vare sig det är Kakkabavehs önskemål eller massinvandring och bidrag.
Om vi hade vettiga politiker med både hjärna, hjärta och pungkulor så skulle man skickat carl gustaf m48 granatgevär till kurderna, det hade skapat svenska jobb och skyddat de lite bättre mot turkar och isis-turkar.
Högst troligt till vapen, krigsmateriel och propaganda. Bergsturkarna må vara hatade av andra turkar och araber, men en turk är en turk, vare sig han gillar ISIS eller springer runt i bergen med en kinesisk AK47 kopia. Ingen turk är vår vän.
Citera
2021-12-17, 13:04
Medlem
Guru-Gurus avatar
166 000 000 dollaras? Fan, inte konstigt att sossarna måste höja skatterna. I vanliga val kostar det väl inte mer än i sammanhanget ynkliga 140 000 sek för en röst har jag för mig att någon forskare räknat ut.
Citera
2021-12-17, 13:25
Medlem
En fundering måste väl också vara vart hittar man 1,5 miljard kronor som man kan kasta in i en persons projekt. Eftersom det alltid verkar saknas pengar till skolor, sjukvård, polis och annat som de flesta i samhället tycker är viktigt.
Citera
2021-12-17, 13:26
Medlem
Det här skedde helt öppet och är välkänt att Amineh röstade för Magdalena i och med att Sverige då utökar sitt stöd till en politisk organisation i Syrien/mellanöstern.

Som flera även noterat så får Amineh även en aktiv roll i en arbetsgrupp för fortsatt samarbete med denna politiska organisation i mellanöstern.

Precis som Åkesson lite surt påpekade så avgörs alltså vem som blir statsminister utav en invandrare som för sitt stöd kräver ekonomiskt bistånd till en politisk organisation i ett annat land.

Ett ganska sjukt läge i Sverige.
Citera
2021-12-17, 13:29
Medlem
Rasseltasss avatar
Vilken tur att momsintäkterna exploderar till följd av de höga energipriserna. Degen måste in så att sossarna kan köpa regeringsmakten och bergturkarna kan ha en armé.
Citera
2021-12-17, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordin88
Mycket möjligt. Kan du utveckla. Är det vanligt förekommande att våra skattepengar används för att köpa avgörande röster?

Tror det är rätt ovanligt att valet av statsminister vilar på ett enormt bidrag till en terrorstämplad organisation.

Vi hade kunnat bygga lgh till svenskar eller anställa fler barnmorskor som går på knäna just nu. Men nej terrorister i öknen ska ha pengar för annars vinner inte maggan.

För sossarna har makten alltid varit viktigare än folket. Tacksamt att de inte försöker dölja det längre.
Citera
2021-12-17, 14:25
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Wow! Det här borde bli en riktig smällkaramell i media.
Men förmodligen kommer det vara locket på.
"för att inte gynna den mörka sidan"
Stämmer uppgifterna så kommer locket flyga av.

Jag utgår från att det finns tillräckligt många som är beredda att riva ner himlen för att detta inte ska sopas under mattan.
Citera
2021-12-17, 14:29
Medlem
Det vore mycket intressant spåra vad pengarna används till i praktiken. Där misstänker jag det kan finnas material till en riktig skandal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in