2021-12-17, 08:33
Medlem
Har sökt med ljus och lykta efter ett bränslefilter till min Opel i över ett år men det står slut i lager på alla sidor jag hittar när jag slår in mitt regnummer, någon som har något tips?

Det är en OPEL INSIGNIA A SEDAN (G09) 2.0 TURBO (69) BENSIN(220 HK, ÅR FRÅN 2008).
Citera
2021-12-17, 08:43
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenapZ
Har sökt med ljus och lykta efter ett bränslefilter till min Opel i över ett år men det står slut i lager på alla sidor jag hittar när jag slår in mitt regnummer, någon som har något tips?

Det är en OPEL INSIGNIA A SEDAN (G09) 2.0 TURBO (69) BENSIN(220 HK, ÅR FRÅN 2008).

Har du pratat med en opelverkstad?
Citera
2021-12-17, 08:50
Medlem
TordesPungs avatar
Bränslefilter är inget specifikt för din bilmodell, hitta ett som passar på slangen, lär finnas på Biltema.
Citera
2021-12-17, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TordesPung
Bränslefilter är inget specifikt för din bilmodell, hitta ett som passar på slangen, lär finnas på Biltema.
Är det så? Varför säger alla sidor att dom inte har något i lager som passar när jag slår in mitt regnummer då?

Har tyvärr ingen koll alls på sånt här så är ganska övertygad om att jag skulle lyckas köpa fel.
Citera
2021-12-17, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har du pratat med en opelverkstad?
Nej det får nog bli nästa steg om ingen hör kan tipsa om något som dom vet passar.
Citera
2021-12-17, 11:58
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Sitter inte bränslefiltret i tanken?

Varför vill du byta det?
Citera
2021-12-17, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TordesPung

Jo, det är sedan en massa år specifikt för olika bilmodeller, och inget man klåpar med att skruva fast på nån slang med slangklämmor. Man kan göra så om man vill ha folkraceklabb med sin bil, men det finns färdiga filter anpassade för att monteras på befintligt plats i befintliga fästen etc.
Citera
2021-12-17, 12:54
Medlem
TordesPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jo, det är sedan en massa år specifikt för olika bilmodeller, och inget man klåpar med att skruva fast på nån slang med slangklämmor. Man kan göra så om man vill ha folkraceklabb med sin bil, men det finns färdiga filter anpassade för att monteras på befintligt plats i befintliga fästen etc.

Det vet jag men om inte TS hittar ett filter så går det lika bra med slangklammor och ett Biltemfilter.
Det är inte raketforskning din jävla bög.
Citera
2021-12-17, 15:51
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenapZ

Har den ett externt filter som går att byta?
Enklast är väl att ringa till en Opelverkstad och fråga vad det kostar?
De vet om det finns ett filter att byta och i så fall hur ofta detta skall göras.
Vad kommer det sig att du vill byta filter?
Senast redigerad av Mecanicus 2021-12-17 kl. 15:51. Anledning: Stavfel
Citera
2021-12-17, 16:01
Medlem
killawifes avatar
På denna bilen är det ett s.k life-time filter. Du ska inte behöva byta det. Det är därför du inte hittar nåt.

Jag vet tyvärr inget mer om det. Det var bara info som kom upp när jag googlade. Det verkar vara ett litet konstigt system. Till dieslarna finns det bränslefilter.
Citera
2021-12-17, 17:28
Medlem
Om man googlar på bränslefilter Opel insignia och ser på bilder, så verkar det finnas en hållare som sitter nära tanken och som verkar ha utbytesfilter typ en del oljefilter.
Skulle själv gå till en opelverkstad och fråga. Original kan ibland vara prisvärt. Framför allt vet de vad som passar och kan fixa på kort tid.
Citera
2021-12-17, 21:05
Medlem
Fuzzs avatar
Bara dieslarna som har bränslefilter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto