• 2
  • 3
2021-12-16, 22:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceShip123
Tänkande individer passa inte in nånstans, tyvärr.
Sant. "Ignorance is bliss".
Citera
2021-12-16, 22:28
Avstängd
Citat:
De är ”lata” också, eller lat är kanske fel ord mer rädda. Som gör att de inte vågar tänka själv längre utan lyssnar på vad alla andra säger och som du märker så styr media folks tankar väldigt mycket, därav främlingsfientligheten som vuxit. Om de hade rapporterat om annat kan jag garantera dig att samhället sett annorlunda ut. Men just nu verkar planen vara att dela upp folk i läger.
Främlingsfientligheten kommer av att problem och friktioner sopas under mattan. Sverige är pissdåligt på integration, har alltid varit. Människor av välkomna på pappret, men verkligheten ser annorlunda ut.

Förväntningar och problem skall öppet ventileras. Det skapar förutsättningar att gå vidare. Krav och rättigheter vägs mot varandra. Så måste det vara för balans. Sverige leker med allas tålamod genom sitt zickzackande.
Senast redigerad av Nunjapiznes 2021-12-16 kl. 22:31.
Citera
2021-12-16, 23:19
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Du är frustrerad och besviken. Du är inte ondskefull. Och ja, de flesta människor är hycklare och kappvändare. Tänkande individer passar inte in dokusåpan Sverige.
Tänkande individer passar som sagt knappt in någonstans, om ens öht. Att det är så gör mig arg och som du säger besviken och alltid frustrerad. Ständigt förbannad.
Inte ens av professionella möts folk av vad jag förstår av förståelse. Det var bara en köttmur av floskler, oförstånd och dylikt. Ovanpå detta kommer sociala hierarkier, stegar och karriärism. Vad genuint finns kvar bakom det.
Det är så tragiskt att se, och dessutom att inse att folk inte förstår detta om sig själva. De flesta begriper inte vad man säger.

Citat:
De är ”lata” också, eller lat är kanske fel ord mer rädda. Som gör att de inte vågar tänka själv längre utan lyssnar på vad alla andra säger och som du märker så styr media folks tankar väldigt mycket, därav främlingsfientligheten som vuxit. Om de hade rapporterat om annat kan jag garantera dig att samhället sett annorlunda ut. Men just nu verkar planen vara att dela upp folk i läger.
Jag har inte något specifikt mot just "främlingsfientlighet", nazism och rasism, även om fördomar och förblindande åsikter och uppfattningar är som mest uppenbara där. Men å andra sidan verkar det utifrån mitt perspektiv som att alla lever i en vanföreställning. Inget eget tänkande någonstans.
Jag har lika mycket emot miljörörelsen, konspirationer, hysteri och religion som jag har mot fotboll, idoler, musikgrupper, semesterresor, matlagning, shopping och landskamper. Det finns inte något rationellt i något av det.
Det är väl vissas lott att bära den bördan. Det går att ändra på vad folk tänker men inte hur dom tänker. Frågan om vad sjutton det är med folk har jag ställt mig länge.
Citera
2021-12-16, 23:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av profetenmohamed
Tänkande individer passar som sagt knappt in någonstans, om ens öht. Att det är så gör mig arg och som du säger besviken och alltid frustrerad. Ständigt förbannad.
Inte ens av professionella möts folk av vad jag förstår av förståelse. Det var bara en köttmur av floskler, oförstånd och dylikt. Ovanpå detta kommer sociala hierarkier, stegar och karriärism. Vad genuint finns kvar bakom det.
Det är så tragiskt att se, och dessutom att inse att folk inte förstår detta om sig själva. De flesta begriper inte vad man säger.

Jag har inte något specifikt mot just "främlingsfientlighet", nazism och rasism, även om fördomar och förblindande åsikter och uppfattningar är som mest uppenbara där. Men å andra sidan verkar det utifrån mitt perspektiv som att alla lever i en vanföreställning. Inget eget tänkande någonstans.
Jag har lika mycket emot miljörörelsen, konspirationer, hysteri och religion som jag har mot fotboll, idoler, musikgrupper, semesterresor, matlagning, shopping och landskamper. Det finns inte något rationellt i något av det.
Det är väl vissas lott att bära den bördan. Det går att ändra på vad folk tänker men inte hur dom tänker. Frågan om vad sjutton det är med folk har jag ställt mig länge.
Du får mig att le - du har rätt i att det mesta är futtigheter. Prova lite Marcus Aurelius, stoicism. Du kanske hittar mening där.
Citera
2021-12-16, 23:59
Medlem
Citat:

Jag håller med dig i det du skriver, hade kunnat skriva det själv. Blev bara en onödig vinkling kring främlingsfientlighet pga det är många såna på Flashback och de tar varje chans för att ta upp det också.
Citera
2021-12-17, 11:23
Medlem
Citat:
Jag funderar också.. En hund dömer dig inte om du är ful eller snygg eller vilken halsduk du använder. Däremot är hundar väldigt dömande när det gäller rangordning och hierarki, ungefär lika dömande som människor.
Om du låter en pudel tro att han bestämmer så kommer han att bita dig bara av den anledningen.

Detsamma gäller människor. Låter du folk tro att du är vek så kommer de misshandla dig bara av den anledningen. Tror de att du stark kommer de att avstå bara av den anledningen.

Tullare och polis ska inte välja sina byten. De ska slumpmässigt plocka in t.ex. var tionde person.

Tror du att jag skulle bli mildare eller stränagre dömd om jag sa sug min kuk till en domare?
Du verkar vara extremt självcentrerad, men det går ju som en röd tråd hos er vänsterkräk.
Citera
2021-12-23, 19:13
Medlem
Citat:
Jag är trött på fördomar och fascism, och allt mellanmänskligt dömande som inte bottnar antingen fakta eller i motiverade personliga åsikter.
Inte alla dömer men folk och Sverige som helhet gör det, mer eller mindre hela världen är ett dömande ställe. Hur ska jag som är mån om sanning, korrekthet, egna reflektioner och tankar, egna uppfattningar, rationella beslut, åsikter osv acceptera att andra inte är som jag?

Hur har någon med mina skor eller mössa att göra? Varför behandlar så många varandra olika, antingen bättre eller sämre, utifrån intryck, känsla, status, klädstil med mera?
På vilket sätt har exempelvis tull och polis rätt att stanna någon bara på magkänsla? På vilket sätt har någon rätt att förakta, hata, se upp till eller ner på, älska varandra osv på magkänsla?

Varför dömer folk varandra på lösa eller inga mer än subjektiva grunder? Varför är folk fascister? Vad kan göras åt saken och hur ska de som inte är sådana stå ut med dessa beteenden? Har jag fel eller rätt angående att folk är hycklare?

Ni vänstermuppar är verkligen stöpta i samma form, enkelspåriga och självcentrerade..
Citera
2021-12-24, 06:20
Medlem
Grattis! Du är en av få vakna människor på planeten som kommit till insikt om människans bristande självkännedom.

Problemet grundar sig egentligen i att de flesta människor tror på alla tankar som dyker upp i sitt medvetande. De tror alltså att de ÄR det de tänker på, istället för att se tankarna som gissningar. Vår hjärna är utvecklad för att skydda oss och därför får vi upp dömande tankar som är en sorts rädsla för det vi upplever som främmande.
Genom att stärka vår närvaro kan vi se igenom dessa ”viskningar” och kanske till och med skratta åt dessa försök av hjärnan att dra oss in i den dömande tanken.

Det svåra som du säger är att acceptera att de flesta människor är mindre medvetna och är fast i det dömande stadiet. Även kallat ”det lägre jaget” eller ”the lower self”.

Alla jobbar inte med sig själva lika mycket som du gör, vissa accepterar att de är en idiot och vill inte göra en förändring. Tyvärr så får sådana som du och jag dra det tunga lasset eftersom alla inte vill bli bättre människor.

Försök hitta människor som inte slaviskt följer en ideologi, det är oftast de människorna som är mest dömande.

Lycka till
Citera
2021-12-24, 07:33
Medlem
Citat:
Varför dömer folk varandra på lösa eller inga mer än subjektiva grunder? Varför är folk fascister? Vad kan göras åt saken och hur ska de som inte är sådana stå ut med dessa beteenden? Har jag fel eller rätt angående att folk är hycklare?
Hej, du har helt rätt och inse nu "bara" att även du tillhör folket där bara några få på jorden inte är hycklare och då menar jag ental snarare än hundratals och även de kan vara arga så det osar om det, no problem!

Du är synnerligen normal och igenkänd för de som vågar se sig själva i vitögat!

Ja, varför dömer du andra är frågan?

Väldigt enkelt men du får göra jobbet! Du tror på vad du tänker och tror det är dina tankar istället för bara oväsen som kör runt med associeringar i ditt huvud från det du upplevt tidigare. Enkelt ja, men som att lära en gammal hund att sitta krävs träning eller PANG som ett sällsynt undantag!

Det är allt du inte synat tidigare utan bara trott på och lagrat som vi alla gör innan vi börjar att inse WTF, vad i helvete är det som pågår? Vem-vad är jag och andra i kråksången som mal på så fort jag vaknar och kört inkognito under natten.

Du har redan fått många bra svar i tråden för att gå vidare med dina "varför" i JULTRÅDEN så lycka till och fråga mer om du bottnar någonstans. Andra är dina änglar så fråga på!

"Du blir det du tänker på" kan vara något avancerat att fundera över när du klär granen som är dej själv men kolla själv om det stämmer!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in