Citat:
Ursprungligen postat av
Nunjapiznes
Du är frustrerad och besviken. Du är inte ondskefull. Och ja, de flesta människor är hycklare och kappvändare. Tänkande individer passar inte in dokusåpan Sverige.
Tänkande individer passar som sagt knappt in någonstans, om ens öht. Att det är så gör mig arg och som du säger besviken och alltid frustrerad. Ständigt förbannad.
Inte ens av professionella möts folk av vad jag förstår av förståelse. Det var bara en köttmur av floskler, oförstånd och dylikt. Ovanpå detta kommer sociala hierarkier, stegar och karriärism. Vad genuint finns kvar bakom det.
Det är så tragiskt att se, och dessutom att inse att folk inte förstår detta om sig själva. De flesta begriper inte vad man säger.
Citat:
Ursprungligen postat av
SpaceShip123
De är ”lata” också, eller lat är kanske fel ord mer rädda. Som gör att de inte vågar tänka själv längre utan lyssnar på vad alla andra säger och som du märker så styr media folks tankar väldigt mycket, därav främlingsfientligheten som vuxit. Om de hade rapporterat om annat kan jag garantera dig att samhället sett annorlunda ut. Men just nu verkar planen vara att dela upp folk i läger.
Jag har inte något specifikt mot just "främlingsfientlighet", nazism och rasism, även om fördomar och förblindande åsikter och uppfattningar är som mest uppenbara där. Men å andra sidan verkar det utifrån mitt perspektiv som att alla lever i en vanföreställning. Inget eget tänkande någonstans.
Jag har lika mycket emot miljörörelsen, konspirationer, hysteri och religion som jag har mot fotboll, idoler, musikgrupper, semesterresor, matlagning, shopping och landskamper. Det finns inte något rationellt i något av det.
Det är väl vissas lott att bära den bördan. Det går att ändra på vad folk tänker men inte hur dom tänker. Frågan om vad sjutton det är med folk har jag ställt mig länge.