2021-12-14, 22:00
Medlem
Köpte en VW polo från 2018 från en VW återförsäljare som ligger 20 mil bort och vid service så behöver jag alltså åka dit, så är det värt att ha ett avtal som kostar 150 i månaden? Kan man inte lika gärna serva den hos en vanlig mekaniker som stämpar serviceboken?
Citera
2021-12-14, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uninamed
Köpte en VW polo från 2018 från en VW återförsäljare som ligger 20 mil bort och vid service så behöver jag alltså åka dit, så är det värt att ha ett avtal som kostar 150 i månaden? Kan man inte lika gärna serva den hos en vanlig mekaniker som stämpar serviceboken?

Vill du ha ett serviceavtal så tecknar du lämpligtvis det med din närmaste VW-handlare. Att åka 20mil för service verkar extremt opraktiskt.
Citera
2021-12-14, 23:33
Medlem
BAB7s avatar
Citat:

Nej, det behöver du inte, du kan åka och serva hos din närmsta VW-verkstad.
Citera
2021-12-15, 02:53
Medlem
killawifes avatar
Citat:

Du kan serva bilen vart du vill. Men 150:- i månaden låter väldigt billigt om det är årlig service.
Citera
2021-12-15, 05:48
Bannlyst
Då dom inte sysslar med välgörenhet utan vill precis som alla andra tjäna pengar. Att behöva åka 20mil för en service är ju bra korkat men samtidigt 150kr/mån är ju inte dyrt hur många år och mil får du för det?
Citera
2021-12-16, 12:20
Medlem
Jag har alltid haft serviceavtal på de bilar jag ägt från VW. De har funkat bra tycker jag, dessutom har jag använt det i Tyskland när jag varit på bilsemester. Då fick jag lägga ut beloppet själv och sedan skicka kvittot till VW. Men fick då ersättningen utbetald mer eller mindre direkt till mitt konto
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in