2021-12-14, 18:57
Medlem
Tvättstugans tvättmaskin kan dra åt helvete!

Jag häller i flytande tvättmedel i rätt fack, men tvättmedlet sjunker inte. Så
Mina kläder är fortfarande smutsiga.

Fick tvätta om de och hällde i pulver facket. Vattnet sprutar och det flytande tvättmedlet rinner ner i maskinen. Kan man göra så? Kommer mina kläder bli rena nu? Eller måste jag återgå till pulver?
Citera
2021-12-14, 19:22
Medlem
Ingen expert på tvättmaskiner men flytande tvättmedel i äldre maskiner ska väll läggas direkt i trumman (man brukar få med en sådan plastboll när man köper). Annars är väll ett alternativ tvättkapslar som innehåller både skölj och tvättmedel som också ska läggas direkt i trumman.
Citera
2021-12-14, 19:24
Medlem
SarkastiskSympatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveEinar
Tvättstugans tvättmaskin kan dra åt helvete!

Jag häller i flytande tvättmedel i rätt fack, men tvättmedlet sjunker inte. Så
Mina kläder är fortfarande smutsiga.

Fick tvätta om de och hällde i pulver facket. Vattnet sprutar och det flytande tvättmedlet rinner ner i maskinen. Kan man göra så? Kommer mina kläder bli rena nu? Eller måste jag återgå till pulver?

Du kan inte hälla flytande tvättmedel i alla maskiner. I vissa maskiner ställer man in en behållare i maskinen som man fyller. Vissa har ett särskilt fack för flytande tvättmedel. Läs instruktioner i tvättstugan eller googla på modellen.

Ang pulver, du gör helt rätt förutsatt att du häller i rätt fack och inte i sköljmedelsfacket.
Citera
2021-12-14, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SarkastiskSympati
Du kan inte hälla flytande tvättmedel i alla maskiner. I vissa maskiner ställer man in en behållare i maskinen som man fyller. Vissa har ett särskilt fack för flytande tvättmedel. Läs instruktioner i tvättstugan eller googla på modellen.

Ang pulver, du gör helt rätt förutsatt att du häller i rätt fack och inte i sköljmedelsfacket.

Instruktionerna säger att man ska hälla flytande tvättmedel i facket för flytande tvättmedel. Men tvättmedlet stannar kvar utan att det händer något. Så jag hällde flytande tvättmedlet i pulver facket. Det gick bättre hoppa jag.
Citera
2021-12-14, 20:46
Medlem
Köp tvättkapslar så är problemet löst, bara skänga in en i trumman och starta maskinen

https://www.via.se/tvatt/tvattmedel/...4aAo90EALw_wcB
Citera
2021-12-15, 05:28
Medlem
sebastian66s avatar
Som många säger tvättboll i trumman kör dom flesta med. Varför testar du INTE att köpa pulver för att se hur tvättmaskinen reagerar.
Annars är det bara gilla läget att satsa på tvättboll i TRUMMAN problem solved.
Citera
2021-12-15, 10:36
Medlem
zippo27s avatar
Inkompetensens essè! Du borde nog tvätta för hand istället, du verkar ju för fan inte veta hur man använder en tvättmaskin. Är det inte läge att kanske gå tillbaka till stenåldern om ens intelligens inte räcker långt nog att använda en ynka tvättmaskin? Hur är det med skallen? Du skulle kanske åkt till sjukhuset istället för att oroa dig över din maskin? Börja med att ring 1177.
Citera
2021-12-18, 23:08
Bannlyst
Felanmäl. Du betalar ju hyra eller månadsavgift, och då ska de fixa saker som inte funkar.

Sedan fattar jag inte varför man använder flytande tvättmedel? Innan jag började köpa storpack i hink med lågdoserat tvättmedel utan zeoliter kunde jag kolla tester av tvättmedel lite då och då. Alltid fick flytande tvättmedel dåliga resultat, oavsett märke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in