2021-12-13, 17:16
Medlem
Tropexs avatar
Hej! Jag misstänker att jag har mask som verkar ha uppstått eller blivit särskilt mycket värre sen jag var utanför Europa för några år sen, men inte nödvändigtvis. Innan jag tränger mig på hos doktor med ett avföringsprov vill jag gärna prova själv hemma först, dock utan läkemedel (men tar gärna emot tips på naturläkemedel). Om man kör en vattenfasta, bara dricka vatten ett par dagar alltså, hur lång tid tar det om man effektivt vill rensa bort det mesta av mask och parasiter? Jag är ganska motiverad om det visar sig vara en effektiv metod.
Citera
2021-12-13, 17:19
Medlem
xposures avatar
Så du har alltså gått med mask i magen i flera år?
Du borde ju märka det om du kollar på din avföring.
Citera
2021-12-13, 17:19
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex
Hej! Jag misstänker att jag har mask som verkar ha uppstått eller blivit särskilt mycket värre sen jag var utanför Europa för några år sen, men inte nödvändigtvis. Innan jag tränger mig på hos doktor med ett avföringsprov vill jag gärna prova själv hemma först, dock utan läkemedel (men tar gärna emot tips på naturläkemedel). Om man kör en vattenfasta, bara dricka vatten ett par dagar alltså, hur lång tid tar det om man effektivt vill rensa bort det mesta av mask och parasiter? Jag är ganska motiverad om det visar sig vara en effektiv metod.
Större mängder rå vitlök och hela svart och vitpeppar på fastande mage sägs hjälpa mot parasiter men det lär svida i magsäcken.
Citera
2021-12-13, 17:21
Medlem
okok1s avatar
"Worms can live for 4 weeks without fresh food."
Citera
2021-12-13, 17:28
Medlem
Citat:
Beroende på typ av mask kan de gräva sig igenom tarmväggen och krypa upp till hjärnan. Nog bäst att gå till läkaren ändå
Citera
2021-12-13, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexas
Beroende på typ av mask kan de gräva sig igenom tarmväggen och krypa upp till hjärnan. Nog bäst att gå till läkaren ändå

Ja, de ( vissa sorters mask) kan ju sitta fast med sitt huvud i tarmväggen i upp till 24 månader innan de släpper taget och kommer ut med avföringen, försök att svälta ut den om det går!!

Det är nog bäst att gå till läkare för att få läkemedel/ behandling
Citera
2021-12-13, 19:42
Medlem
Tyvärr lär du själv svälta ihjäl före masken.
Gå till doktorn istället om du nu inte bara trollar vill säga.
Citera
2021-12-13, 19:54
Medlem
Tropexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Tyvärr lär du själv svälta ihjäl före masken.
Gå till doktorn istället om du nu inte bara trollar vill säga.

Vad är detta för ämne att trolla om?

Ja, jag hade kunnat fasta 7 dagar, men det verkar inte vara några problem för eventuell mask att överleva, så det får bli doktorn helt enkelt. Tack för alla svar.
Citera
2021-12-13, 21:34
Medlem
StefanHeterJags avatar
Vafan, maskmedel är ju receptfritt, bara köpa på apoteket och köra en kur.
Citera
2021-12-14, 21:16
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Vad är detta för ämne att trolla om?

Ja, jag hade kunnat fasta 7 dagar, men det verkar inte vara några problem för eventuell mask att överleva, så det får bli doktorn helt enkelt. Tack för alla svar.
Om du är säker på din diagnos och har gett upp planen på både fasta och naturläkemedel kan du köpa receptfritt maskmedel (Vermox eller Pyrvin) och behandla själv. Är du osäker så är det ju bra med en undersökning och ev. provtagning.
Citera
2021-12-14, 21:26
Medlem
Hamsterbolls avatar
Det verksamma medlet i maskmedicin (som är receptfritt och finns på apotek) är den röda färgen. Samma färgämne finns i rödbetor.

Förr gav man barn kokta rödbetor mot mask. Och ja det funkar. Köp massa färska rödbetor och koka och ät flera gånger om dagen.

Avföringen måste bli rödfärgad för att det ska funka.
Citera
2021-12-15, 16:20
Medlem
Tropexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik686
Om du är säker på din diagnos och har gett upp planen på både fasta och naturläkemedel kan du köpa receptfritt maskmedel (Vermox eller Pyrvin) och behandla själv. Är du osäker så är det ju bra med en undersökning och ev. provtagning.

Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Det verksamma medlet i maskmedicin (som är receptfritt och finns på apotek) är den röda färgen. Samma färgämne finns i rödbetor.

Förr gav man barn kokta rödbetor mot mask. Och ja det funkar. Köp massa färska rödbetor och koka och ät flera gånger om dagen.

Avföringen måste bli rödfärgad för att det ska funka.

Där ser man! Då kanske det blir att kombinera en 3-dagarsfasta med antingen det kliniska preparatet eller koka rödbetor. Jag har haft symtom länge men inga grova, om det inte är så att jag vant mig, så det blir jättebra att börja där. Man tackar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in