Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
Jag tänkte smeta på raklödder på insidan av mina bilrutor för att få bort imman som uppstår. Det är vinter och det blir så immigt när jag ska köra iväg. Jag kletar väl på raklödder med handen på insidan så ska det väl funka?
Jag tror nämligen att kemikalierna i raklödder på burk kommer göra så att vattenkondensen inte fastnar på insidan av rutan så lätt. Varför det är så vet jag inte, vet du?
Lös problemet med fukten i bilen. Då slipper du kladda med raklödder och andra idiotiska husmorstips som bara är nödlösningar.
Tidningar på golvet är också trams. Visst, de suger åt sig fukt men du lär byta tidningar varje dag för att de sen inte ska avge fukt.
En bil som är hyfsat torr inuti immar inte igen hela tiden. Skaka av snö, slask och väta från skorna när du kliver in.
Så spara raklöddret till sambons intimrakning och kolla dräneringar, se till att inte regn och smältvatten tar sig in i läckande rutor, lister och eventuella fästen för takräcke.
Vatten har en jävla förmåga att rinna åt alla håll och ta sig in. Hade själv en bil som blev blöt på framgolvet p.g.a en otät packning runt ena baklyktan. Tog tid att lokalisera den läckan.