Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Antivaxxers har en väldig förmåga att driva trådar OT. Det finns mängder av trådar där vi i detalj kan diskutera vaccinernas effektivitet eller huruvida fattigare länder borde få vaccinera sina medborgare först innan vi tar dos tre och fyra. Min åsikt är, som jag skrev i mitt första inlägg, att Lars Bern förvisso verkar påläst men han har en väldig förmåga att låsa fast sig vid att allt är konspirationer utan att fundera över rimligheten i detta. Han har inte ens förmågan att fråga sig varför i stort sett alla stater vaccinerar sina befolkningar om vaccinerna är värdelösa eller varför regeringar väljer att slänga miljarders miljarder på vaccin när man kan få annat för pengarna som välfärd etc. Låg mig gissa, han anser sig stå över intellektuellt alla regeringar och dess experter och att det vore självklart att alla dessa skulle lyssna på en 80-årig gubbe i Vasastaden. För mig är han en stolle.
Det är väl den frågan vi alla ställer oss? Ingen har sagt att man har alla svar.
Men man kan inte heller gå runt och tänka:
”Bara för alla gör det, så måste det vara rätt”.
Man får se det ur ett större perspektiv.
När i hela världshistorien har man någonsin försökt vaccinera bort ett virus som muterar?
Har vi försökt vaccinera bort influensa t.ex? Som kan vara minst lika farlig för riskgrupperna?