• 8
  • 9
2025-09-08, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Klart det är ultra processat, men det är bättre än när jag hetsäter pizza pasta chips och godis för 6000 kcal (det är ingen överdrivft, jag kollar de macrosen med) om dagen varje dag i 4 månader till en kostnad av 30-40 lakan och går upp 30 kilo och inte gör ett skit annat. vilka oljor de använder bryr jag mig inte om i detta skedet.

Det här upplögge verkar fungera för mig senaste 2 veckorna. Normal keto mat, runt 1500 kcal, sen en cookie eller choklad/protein kaka som mellanrätt så jag äter den inte sist, så den smaken inte sitter i och man blir sugen på att bara ta "en till". Jag avslutar måltiden med något bland, typ 100g rå blomkål eller liknande. . Chokladen delas i små bitar och äts med pinnar. Direkt efter tuggummi och 20 min promenad.

Kul att höra. Jag äter också Keto nu. Äter bara rent kött, nötter och ägg. Får verkligen anstränga mig för att inte gå ner i vikt. Snacka om mättande mat.
Citera
2025-09-08, 09:00
Medlem
De flesta dricker sig feta.
Drick inget annat än vatten och kaffe.
Ta sen bort kaffebröd och godis också så rasar det på fint nedåt.
Citera
2025-09-08, 09:06
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Kul att höra. Jag äter också Keto nu. Äter bara rent kött, nötter och ägg. Får verkligen anstränga mig för att inte gå ner i vikt. Snacka om mättande mat.

Yea, jag nådde målvikten i helgen, under 75 kilo. (74.6 för att vara exakt) ner från 94 i mars. Man, 46,186 cm. Nu ska jag köpa ett dyrt gymkort för att motivera mig att hålla detta. Jag har inte klarat att hålla målvikten mer än ett par veckor tidigare, och vi pratar 15 år, upp och ner 30 kilo varje år. Men nu känner jag att det är annorlunda!
Citera
2025-09-08, 09:16
Medlem
Citat:
Yea, jag nådde målvikten i helgen, under 75 kilo. (74.6 för att vara exakt) ner från 94 i mars. Man, 46,186 cm. Nu ska jag köpa ett dyrt gymkort för att motivera mig att hålla detta. Jag har inte klarat att hålla målvikten mer än ett par veckor tidigare, och vi pratar 15 år, upp och ner 30 kilo varje år. Men nu känner jag att det är annorlunda!

Inspirerande! Kul att höra. Försök äta Keto nu och öka inte mängden mat. Ha som mål att bara äta Keto och tänk inte på vikten. Även om vikten justeras neråt så får du i dig massor av protein varje dag så dy tappar inga muskler. Träning kommer göra underverk på en sådan kost då du förser kroppen med allt den behöver varje dag. Ta det nu lugnt med träningen. Ta gärna ett första upplägg från en pt så du får en rimlig nivå på träningen. Och så får du skräddarsydd träning som fokuserar på dina svagheter vilket kommer göra att du märker skillnad av träningen. Det kommer motivera dig.
Återkomma gärna om en månad och säg hur du tycker det går och om hur du äter.
Citera
2025-09-08, 09:25
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Inspirerande! Kul att höra. Försök äta Keto nu och öka inte mängden mat. Ha som mål att bara äta Keto och tänk inte på vikten. Även om vikten justeras neråt så får du i dig massor av protein varje dag så dy tappar inga muskler. Träning kommer göra underverk på en sådan kost då du förser kroppen med allt den behöver varje dag. Ta det nu lugnt med träningen. Ta gärna ett första upplägg från en pt så du får en rimlig nivå på träningen. Och så får du skräddarsydd träning som fokuserar på dina svagheter vilket kommer göra att du märker skillnad av träningen. Det kommer motivera dig.
Återkomma gärna om en månad och säg hur du tycker det går och om hur du äter.

Tack! Jo jag måste öka, har legat på 1500-1700 kcal varje dag sen mars, ink 5 veckor av 4 dagars fast 3 dagar mat. det är för lite (mycket tappat hår) så jag ska gradvis öka till 2000, 100 kcal 2 veckor i stöten. Det har varit mitt problem innan, extrema restriktioner följt av enorm matfrihet.
Jag ligger nu på ca 90g protein om dagen, när jag börjar träna 3 nov, så kommer jag växla mellan 100-120g om dagen, samt äta 2 gånger om dagen, 19-5 tror jag. Avslutat med en protein shake på kvällen innan läggdags (micellärt protein). Jag ska se hur blodsockret och ketos en påverkas detta och justera efter det! Jag tänkte köra det här Milon, det verkar passa mig perfekt. Då är allt skräddarsytt.
Citera
2025-09-08, 09:30
Medlem
Citat:
Tack! Jo jag måste öka, har legat på 1500-1700 kcal varje dag sen mars, ink 5 veckor av 4 dagars fast 3 dagar mat. det är för lite (mycket tappat hår) så jag ska gradvis öka till 2000, 100 kcal 2 veckor i stöten. Det har varit mitt problem innan, extrema restriktioner följt av enorm matfrihet.
Jag ligger nu på ca 90g protein om dagen, när jag börjar träna 3 nov, så kommer jag växla mellan 100-120g om dagen, samt äta 2 gånger om dagen, 19-5 tror jag. Avslutat med en protein shake på kvällen innan läggdags (micellärt protein). Jag ska se hur blodsockret och ketos en påverkas detta och justera efter det! Jag tänkte köra det här Milon, det verkar passa mig perfekt. Då är allt skräddarsytt.

Vad har du i blodsocker idag? Försök heller äta ägg eller kött för proteinpulver för att dricka "mat" är aldrig bra. Du kommer tjäna enormt i längden på att äta det målet mat istället. Tro mig.
Citera
2025-09-08, 20:53
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Vad har du i blodsocker idag? Försök heller äta ägg eller kött för proteinpulver för att dricka "mat" är aldrig bra. Du kommer tjäna enormt i längden på att äta det målet mat istället. Tro mig.

Jag har ätit keto i 10 år, jag vet vad jag gör tack. Morgonsockret är mellan 3.8 och 5.
Citera
2025-09-09, 11:52
Medlem
Citat:
Jag har ätit keto i 10 år, jag vet vad jag gör tack. Morgonsockret är mellan 3.8 och 5.

Bra blodsockrer. Jag hör dig. Jag hoppas du kan skicka mig en uppföljning. Alltid kul att höra hur det går. Du har dedikation vilket jag gillar.
Citera
2025-09-09, 21:10
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Bra blodsockrer. Jag hör dig. Jag hoppas du kan skicka mig en uppföljning. Alltid kul att höra hur det går. Du har dedikation vilket jag gillar.

Cheers!
Citera
2025-09-10, 05:19
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
m, 43, ketomad, 1200 kcal, gick ner 31 kg på 120 dagar exakt.

186 lång, började på 106.5, slutade på 75.5, 120 min morgonpromenader varje dag, rain or shine, samt 120 armhävningar.

Rekommenderas inte, håret börjar falla ut nu av chocken, men det återkommer förhoppningsvis. Ökat till 1500 kcal, och minst 100g protein om dagen.
1 kg var fjärde dag. 31 kg totalt. Jösses, jag trodde inte det var möjligt. Det innebär ett underskott på ca 1900 kcal per dag. Satan vad hungrig du måste ha varit. Vilken disciplin!!

Jag hoppas håret kom tillbaka.
Senast redigerad av Madagascar 2025-09-10 kl. 05:21.
Citera
2025-09-10, 07:16
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
1 kg var fjärde dag. 31 kg totalt. Jösses, jag trodde inte det var möjligt. Det innebär ett underskott på ca 1900 kcal per dag. Satan vad hungrig du måste ha varit. Vilken disciplin!!

Jag hoppas håret kom tillbaka.

Jag rekommenderar det inte. Jag var trött mest hela tiden, kunde inte göra mycket annat. Jodå det kom tillbaka, naturligtvis gick jag upp allt igen och är nu nere på 75 igen och jag fäller hår igen som en afghanhund. Den här gången körde jag 4 dagars fasta och sen Keto omad 3 dagar, runt 1700 kcal på de dagarna. Så gjorde jag i 6 veckor, sen körde jag omad Keto 1700 kcal. . Den här gången har jag ett annorlunda tillvägagångssätt för att hålla vikten. , vi får se om ett år om jag lyckas, men det känns bra! Jag märker att ju äldre jag blir desto svårare och längre tar det atbli av med vikten.
Citera
2025-09-13, 12:51
Medlem
Ett fysiskt ansträngande arbete i 3 månader fick mig att förlora 20 % av min kroppsvikt (från 100 kg till 80 kg).
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in