Citat:
Ursprungligen postat av
JohnWicks
Inspirerande! Kul att höra. Försök äta Keto nu och öka inte mängden mat. Ha som mål att bara äta Keto och tänk inte på vikten. Även om vikten justeras neråt så får du i dig massor av protein varje dag så dy tappar inga muskler. Träning kommer göra underverk på en sådan kost då du förser kroppen med allt den behöver varje dag. Ta det nu lugnt med träningen. Ta gärna ett första upplägg från en pt så du får en rimlig nivå på träningen. Och så får du skräddarsydd träning som fokuserar på dina svagheter vilket kommer göra att du märker skillnad av träningen. Det kommer motivera dig.
Återkomma gärna om en månad och säg hur du tycker det går och om hur du äter.
Tack! Jo jag måste öka, har legat på 1500-1700 kcal varje dag sen mars, ink 5 veckor av 4 dagars fast 3 dagar mat. det är för lite (mycket tappat hår) så jag ska gradvis öka till 2000, 100 kcal 2 veckor i stöten. Det har varit mitt problem innan, extrema restriktioner följt av enorm matfrihet.
Jag ligger nu på ca 90g protein om dagen, när jag börjar träna 3 nov, så kommer jag växla mellan 100-120g om dagen, samt äta 2 gånger om dagen, 19-5 tror jag. Avslutat med en protein shake på kvällen innan läggdags (micellärt protein). Jag ska se hur blodsockret och ketos en påverkas detta och justera efter det! Jag tänkte köra det här Milon, det verkar passa mig perfekt. Då är allt skräddarsytt.