Citat:
Ursprungligen postat av
JabbatheHut360
Under senaste året har jag tappat 5-6 st av mina absolut bästa kollegor.
De har antingen slutat och börjat nytt jobb eller blivit uppsagda.
Jag sitter säkert då jag har en spets/nyckelkompetens på företaget. Men jag börjar känna att jag tycker det inte är roligt på jobbet längre.
Jag trivs med mina arbetsuppgifter och det jag jobbar med. Men arbetsplatsen är inte den samma när kollegorna försvinner. Och det är alltid ens omtyckta kollegor som försvinner. Aldrig tjuriga bitter kärringarna som bara klagar över allt och inte gör ett skit.
Ni som varit med om detta. Hur hanterar ni det?
Har funderat på att sluta och börja ett annat jobb. Men jag vet inte om det hjälper.
Eller ska man kämpa kvar och hoppas de som blir anställda istället är bra personer?
Jag var med om det och kände att jag inte kommer vilja vara kvar utan min favoritkollega. Detta var andra kollegan jag gillade som slutade så då bestämde jag mig helt enkelt för att ta tjänstledigt och börja plugga på Högskolan i några år. För mig var det de bästa valet jag gjort.
Du kan ju antingen kämpa vidare och hoppas på att nya roliga kollegor dyker upp i framtiden eller så tar du chansen att göra något annat. Tänk att detta kanske är ett tecken på att du ska gå vidare och göra något du alltid drömt om.