2021-12-10, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Är du man eller kvinna?

Jag ahr aldrig fått orgasm i en dröm kan jag säga. Jag har älskat i drömmar många gånger, men aldrig till orgasm.

Det har dock inte gjort något, det har varit fint nog för mig ändå.

jag är man. du?

jag hoppas verkligen du får till det i sömnen för att orgasmerna i sömnen är fantastiska.
Senast redigerad av housepussy 2021-12-10 kl. 21:39.
Citera
2021-12-10, 21:40
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av housepussy
jag är man. du?

jag hoppas verkligen du får till det i sömnen för att orgasmerna i sömnen är fantastiska.

Kvinna, därför jag frågade.

Det är kanske annorlunda beroende på ens kön?
Citera
2021-12-10, 21:48
Medlem
Citat:
Kvinna, därför jag frågade.

Det är kanske annorlunda beroende på ens kön?

jag skulle tippa att det är enklare för män och ha våta drömmar. jag har förvisso hört talas om tjejer som har fått till det men i mindre omfattning.

jag har läst igenom ditt första inlägg.
min slutsats är att dina drömmar fungerar som avslappningsmedel för dig.
Citera
2021-12-10, 21:50
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
jag skulle tippa att det är enklare för män och ha våta drömmar. jag har förvisso hört talas om tjejer som har fått till det men i mindre omfattning.

jag har läst igenom ditt första inlägg.
min slutsats är att dina drömmar fungerar som avslappningsmedel för dig.

Avslappningsmedel? Vart tror du det kommer ifrån? Mitt undermetvetna?
Citera
2021-12-11, 09:38
Medlem
Citat:
Avslappningsmedel? Vart tror du det kommer ifrån? Mitt undermetvetna?

du skriver att du önskar att din verklighet vore som i dina drömmar. det är därför som du drömmer de där drömmarna.
de där härliga drömmarna du drömmer får dig att slappna av.

varför har du ångest i verkligheten?
Citera
2021-12-14, 05:16
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
du skriver att du önskar att din verklighet vore som i dina drömmar. det är därför som du drömmer de där drömmarna.
de där härliga drömmarna du drömmer får dig att slappna av.

varför har du ångest i verkligheten?

Senaste veckan/veckorna har det varit sämre med måendet. Jag får erkänna att drömmarna inte är fullt så behagliga just nu, kanske. Men när det är mer "normalläge" eller status quo så är det som jag beskriver det iaf.

Kanske säger det något om hur jag mår just nu? Jag tror jag försöker förtränga det i någon mån. Jag vill ha lugn och ro, leva ett normalt liv och få må bra. Det är nog det jag egentligen drömmer om, så som jag skulle behöva att det var?

Varför jag har ångest är en sådan där fråga som jag skulle kunna skriva ett enda ord om, eller en novell. Men jag tror att slutsatsen ändå blir densamma. Jag är missmodig med hur mitt liv har blivit, trots mina försök att förändra saker, satsa på saker eller människor. Det är kanske en blandning av dålig timing, dåliga beslut och otur?
Citera
2021-12-14, 05:41
Medlem
likabarnlekaballs avatar
Kommer även jag alltid ihåg min drömmar, alltid gjort sedan liten. Precis före jag somnar ibland och börjar slängas in i drömmarnas värld kan jag komma på drömmar som hänt för flera år sedan och hur de utspelar sig. Älskar att drömma, även mardrömmar trots att dom kan vara helt jävla mentalt utmattande och skrämmande, finns ändå en charm och spänning i dom när man under nästa dag kan tänka tillbaka på dom.

Är väl skönt att det just är fina och bra drömmar du har, kan tänka mig att du fört sömndagbok bidragit mkt till det.

EDIT: Vet inte hur det är för dig, men om jag varit väldigt stressad och sovit dåligt en period vet jag att jag alltid har en mardröm att vänta inom kort. Så i och med att drömmarna inte har varit lika behagliga på senaste tiden utifrån senaste tiden kan ju bero på ditt mående. Normalt sett brukar drömmar ofta spegla hur ens livssituation, då det är då vi bearbetar minnen bland annat. Rätt fascinerade ändå att du lyckas ha fina drömmar även under perioder du mår dåligt, om det är bra är jag tveksam till dock då det kan få dig att vilja fly verkligheten ännu mera istället för att ta tag i dina problem.
Senast redigerad av likabarnlekaball 2021-12-14 kl. 05:44.
Citera
2021-12-23, 23:42
Medlem
VelvetReds avatar
Senaste dagarna har det börjat förändras i hur jag drömmer. Tror det kan ha påverkats av att jag skapade den här tråden, men också med tanke på hur jag mår.

Jag var jagad häromnatten. Har drömt mycket repetativa och mundana saker, typ att jag utför vardagssysslor i oändlighet.

Har tappat lite av den där ro och tryggheten jag känt inför att få sova.
Citera
2022-01-02, 00:09
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Senaste dagarna har det börjat förändras i hur jag drömmer. Tror det kan ha påverkats av att jag skapade den här tråden, men också med tanke på hur jag mår.

Jag var jagad häromnatten. Har drömt mycket repetativa och mundana saker, typ att jag utför vardagssysslor i oändlighet.

Har tappat lite av den där ro och tryggheten jag känt inför att få sova.
Jag är oftast drömfri.

Jagade drömmar är vanligt. Jag är ingen expert på drömmar. Det sägs att det kan tyda på paranoid personlighet men jag hade en period som ung att jag drömde de mest hemska drömmar och vaknade ständigt svettig med bultande hjärta. Jag minns än idag, 20 år senare flera av drömmarna. Slutligen sa människor åt mig "Det låter allvarligt talat som ditt liv du drömmer om " vilket jag tyckte var konstigt. Drömmar är sällan kopior av verkligheten. Men jag ser idag att det nog stämde.

Är det möjligt som så att du faktiskt lever i ett spår men även att du är i konflikt med människor?

Drömmar blandar friskt. De är en slags smältdegel som ämnar hjälpa oss genom sådant som är viktigt för oss och förbereda genom att sortera intryck.
Citera
2022-01-02, 01:21
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Jag är oftast drömfri.

Jagade drömmar är vanligt. Jag är ingen expert på drömmar. Det sägs att det kan tyda på paranoid personlighet men jag hade en period som ung att jag drömde de mest hemska drömmar och vaknade ständigt svettig med bultande hjärta. Jag minns än idag, 20 år senare flera av drömmarna. Slutligen sa människor åt mig "Det låter allvarligt talat som ditt liv du drömmer om " vilket jag tyckte var konstigt. Drömmar är sällan kopior av verkligheten. Men jag ser idag att det nog stämde.

Är det möjligt som så att du faktiskt lever i ett spår men även att du är i konflikt med människor?

Drömmar blandar friskt. De är en slags smältdegel som ämnar hjälpa oss genom sådant som är viktigt för oss och förbereda genom att sortera intryck.

Drömmar om att just bli jagad är mycket vanligt hos alla människor. Även drömmar om att man faller. Minns min allra första mardröm när jag var ett litet barn, var ett troll som jag hade som ett litet gossedjur i en hylla som stod i en grotta och började snurra Fan vad jag storbölade efter det. Detta troll återkom sedan i många mardrömmar i den åldern vilket ledde till att mamma min fick kasta bort den

Men ja, drömmar överlag brukar ofta spegla ens livssituation som du och tidigare användare nämnt. Under studier har jag ofta drömt saker om skolan, att jag har typ missat deadlinen eller att jag har missuppfattat hela uppgiften, inte haft rätt böcker osv. Konstigt nog har alltid just dom drömmarna handlat av min högskole eller gymnasietid, trots att jag pratar om universitetsstudier.
Citera
2022-01-02, 01:37
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Drömmar om att just bli jagad är mycket vanligt hos alla människor. Även drömmar om att man faller. Minns min allra första mardröm när jag var ett litet barn, var ett troll som jag hade som ett litet gossedjur i en hylla som stod i en grotta och började snurra Fan vad jag storbölade efter det. Detta troll återkom sedan i många mardrömmar i den åldern vilket ledde till att mamma min fick kasta bort den

Men ja, drömmar överlag brukar ofta spegla ens livssituation som du och tidigare användare nämnt. Under studier har jag ofta drömt saker om skolan, att jag har typ missat deadlinen eller att jag har missuppfattat hela uppgiften, inte haft rätt böcker osv. Konstigt nog har alltid just dom drömmarna handlat av min högskole eller gymnasietid, trots att jag pratar om universitetsstudier.
En av mina första drömmar var i gult (har drömt som barn och tonåring i enbart en färg, väldigt färgstarkt och en gång svartvitt) och jag svaldes av ett monster medan jag skrek efter min mamma.

De drömmar jag hade gick inte att associera till verkligheten när folk ändå tyckte det. En kille drömde jag regelbundet om och alltid i relationer. Ofta om giftermål och även att vi levde som gamla torpare på1600-talet. Kanske 1700 och med ett barn som drunknade i en liten vattendel intill huset. Såg nyligen en film där det mest återkommande temat jag hade var en del av handlingen. Att få mot sin vilja ett hus invaderat av människor man går runt och försöker kasta ut medan de tar sig in från alla möjliga håll. Drömde likt måndag hela veckan förutom att jag vaknade i samma dröm där jag blev knivhuggen. Jagad av någon yxmördare i någon annan och hamnade mitt i ett bankrån i en annan dröm. Väldigt avlägset mitt liv. Men jag tror många författare etc tar inspiration från drömmar iallafall.
Citera
2022-01-02, 01:50
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
En av mina första drömmar var i gult (har drömt som barn och tonåring i enbart en färg, väldigt färgstarkt och en gång svartvitt) och jag svaldes av ett monster medan jag skrek efter min mamma.

De drömmar jag hade gick inte att associera till verkligheten när folk ändå tyckte det. En kille drömde jag regelbundet om och alltid i relationer. Ofta om giftermål och även att vi levde som gamla torpare på1600-talet. Kanske 1700 och med ett barn som drunknade i en liten vattendel intill huset. Såg nyligen en film där det mest återkommande temat jag hade var en del av handlingen. Att få mot sin vilja ett hus invaderat av människor man går runt och försöker kasta ut medan de tar sig in från alla möjliga håll. Drömde likt måndag hela veckan förutom att jag vaknade i samma dröm där jag blev knivhuggen. Jagad av någon yxmördare i någon annan och hamnade mitt i ett bankrån i en annan dröm. Väldigt avlägset mitt liv. Men jag tror många författare etc tar inspiration från drömmar iallafall.

Haha, ja drömmar kan vara redigt bisarra. Att tyda utifrån drömmen om att barn drunknat (tänkte lite på shutter island när du skrev det) och att få huset invaderat av människor man gång på gång kastat ut kanske man skulle kunna få till kontrollbehov om man nu är den som försöker tyda drömmar, vettefan... Själv anser även jag att drömmar är skruvade där allt möjligt händer utan någon logik direkt, och inte att man besitter någon högre makt där man kan drömma om framtiden eller tidigare liv osv. Vi bearbetar minnen.

Minns en riktigt skruvad dröm där jag var en soldat i Koreakriget, senare i drömmen var jag en korean som jobbade som servitör och när ägaren började skälla på mig på koreanska fattade jag inte ett ord och svarade på svenska och engelska. Detta gjorde honom vansinnig som ledde till att högg av min arm med en yxa Riktigt makabert.

Det tror jag säkerligen att författare gör!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in