• 1
  • 2
2021-12-12, 18:04
Bannlyst
Har Google Drive 100GB 19/kr månaden, funkar galant, utan att kvaliteten sänks då jag alltid laddar upp i original kvalité, på bilder o videor.
Citera
2021-12-12, 18:19
Medlem
Har kört med Degoo ett tag. Känns som att den fungerar som den ska. 100 gig gratis och så kan man glo reklam för att få mer.
Citera
2021-12-12, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuxi
Jag är hemskt ledsen men då blir det dags att betala för plats. Menar jag skulle kunna ordna 200 Gb för runt 1000 kronor per år. Ett annat sätt kunde vara att starta en ftp server hemma och den vägen kunna dela foton på nätet.

Att betala är inte problemet, det skrev jag i starten att jag gärna kan göra.
Edit: kanske inte skrev det så väldigt tydligt, men frågan var alltså vilken tjänst jag skulle använda mig av, och betala för att få utrymmet jag behöver.

Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
JA! Det var precis vad jag menar.. Hur skulle du t.ex. göra om du slutar på ditt jobb (där du har deras onedrive) och hur skulle du göra om de huxflux bestämmer att ni inte får lagra privat data på deras onedrive/datorer etc... Köp det själv så slipper du allt tjafs.. Du äger det i såfall själv...

Jag har bara tänkt att jag har allt av Officepaket redan, så att betala för paketet igen känns onödigt. Men det är klart att om jag bara ser det som att jag betalar för Onedrive så hade det varit lika bra det.

Citat:
Ursprungligen postat av emildasilva
Har Google Drive 100GB 19/kr månaden, funkar galant, utan att kvaliteten sänks då jag alltid laddar upp i original kvalité, på bilder o videor.

Jag körde med samma lösning, men det var väl 200gb för 29 per månad. Så nu åker allt upp där så jag får tillgång via Google Photos, och så har jag allt offline på gammal pc + en extern disk. Tror det blir fint så.
Citera
2021-12-16, 21:23
Moderator
Protons avatar
Programvara: Windows --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera
2021-12-16, 21:23
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAQ
Jag har en massa äldre album liggandes på en extern hårddisk + en annan laptop. Eftersom dem tar en del plats har jag dem inte på alla enheter, och har alltså inte tillgång till dem.

Min Samsung är synkad till Google Photos och det är smidigt att ha bilderna där. Nu skulle jeg vilja samla alla bilder på en molntjänst, och dessutom synka telefonen så bilder jag tar med den hamnar där med.

Det finns massa lösningar, men vad är egentligen bra och prisvärt? Jag kan gott betala för extra utrymme på Google Photos och få upp allt där, men är det en plats man vill ha allt? Gratisvarianten har väl kritiserats för att Google gärna samlar på sig all intressant information de kan få tag i.

Det är viktigt att det blir enkelt att komma åt bilderna från android och pc, och gärna som album och inte bara mappar med filer. Vad borde jag välja för fotolagringstjänst?
Prova dropbox kanske?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in