2026-02-10, 16:03
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Skitspel som pissar på svensk historia med "Saga Andersson" som i slutet gnäller på vita personer.

Imponerande grafik osv. Men komplicerad tråkig story och gameplay som det var för lite av och inte särskilt bra. Där var originalet bättre med ljus som användes på annat sätt.

Sjukt besviken efter ha klarat spelet.

Kanske kunde gett det 6/10 för någon del var kul och imponerande grafik och skådespel med riktiga scener inmixat i grafiken som vid Herald of Darkness-framträdandet.

Jag frågade Chat GPT om spelet var woke innan jag började spela för ville inte spela woke-smörja "nej nej" så frågade jag Grok efter jag klarat det "Ja det är det pga. DEI och det Saga säger i slutet" Nu vet jag verkligen vilken AI man ska fråga. Hursomhelst så drar DEI och woke-kommentaren och allt det symboliserar ner betyget på 6/10 till -2/10 för Alan Woke 2.

Haha typiskt svenskt att inte tåla sanningen och sedan gnälla! Får ta och köpa spelet nästa gång. Ser fram emot Saga Andersson!
Citera
2026-02-10, 16:19
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Haha typiskt svenskt att inte tåla sanningen och sedan gnälla! Får ta och köpa spelet nästa gång. Ser fram emot Saga Andersson!
Sanningen? Så du har inte ens spelat spelet och tror dig veta vad jag syftar på?
Citera
2026-02-11, 10:36
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Sanningen? Så du har inte ens spelat spelet och tror dig veta vad jag syftar på?

Så illa är det ju inte.
Citera
2026-02-11, 14:56
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Så illa är det ju inte.
Jo men du har spelat spelet? Personen jag citerade skrev massa trams trots att h*n inte ens spelat... Man ska inte ha åsikter om sånt man inte har koll på. Särskilt när man har noll koll. Rena rama Donnie från The big Lebowski.
Citera
2026-02-11, 23:55
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Jo men du har spelat spelet? Personen jag citerade skrev massa trams trots att h*n inte ens spelat... Man ska inte ha åsikter om sånt man inte har koll på. Särskilt när man har noll koll. Rena rama Donnie från The big Lebowski.

Är kanske snart halvvägs då jag spelar långsamt och inte varje dag. Men hitills är det ett toppen spel.
Citera
2026-02-11, 23:58
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Är kanske snart halvvägs då jag spelar långsamt och inte varje dag. Men hitills är det ett toppen spel.
Då ska både du och den andra som svarade mig innan knipa käft.
Citera
2026-02-13, 09:35
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood

Det är ju finnar som har gjort spelet, kan man inte se det lite som en hint mot Sverige med en mörkhyad Saga Andersson med stickad tröja. Alltså att Finländare idag ser på Sverige så. Nästan omvänd woke om man ser det från det hållet.
Citera
2026-02-13, 11:33
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Då ska både du och den andra som svarade mig innan knipa käft.

För du bestämmer över andras åsikter? fjant. Njut av spelet istället för att spy galla
Citera
2026-02-13, 11:43
Medlem
Spelet finns ju med på Sweet baby incs hemsida, så man förstår ju direkt att det är DEI i spelet, och då kan man dra en slutsats utan att spela spelet eller ens läsa recensioner.

Finns spelet med på deras sida, så kommer jag inte köpa det.
Citera
2026-02-13, 18:32
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
För du bestämmer över andras åsikter? fjant. Njut av spelet istället för att spy galla
Jag har inte spelat Clair Obscur Expedition 33. Skulle jag gå in i den tråden och härja om att spelet är på ett sätt när jag inte ens spelat det eller spelat den delen som någon annan i tråden diskuterar förväntar jag mig att bli idiotförklarad. "Andras åsikter" när de inte ens spelat det jag skrev om? Varför har de åsikter varav den ena inte ens spelat spelet alls och den andra var många timmar bort från det jag skrev?? Va? Va? Det får du gärna svara på.
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Spelet finns ju med på Sweet baby incs hemsida, så man förstår ju direkt att det är DEI i spelet, och då kan man dra en slutsats utan att spela spelet eller ens läsa recensioner.

Finns spelet med på deras sida, så kommer jag inte köpa det.
Precis så.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in