2021-12-10, 01:40
Medlem
Miss-Brukares avatar
Bor utomlands men spenderar mycket tid i Sverige s vill ha ett kreditkort i SEK, finns det ngon bank som inte har krver att man r skriven i Sverige fr det?
Citera
2021-12-10, 05:14
Medlem
storm72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Brukare
Bor utomlands men spenderar mycket tid i Sverige s vill ha ett kreditkort i SEK, finns det ngon bank som inte har krver att man r skriven i Sverige fr det?

Ska du ha kredit grs en kreditupplysning ocks, gissar att ven det r ett problem. Blir nog svrt
Citera
2021-12-10, 05:28
Medlem
sebastian66s avatar
Har du haft kreditkort sedan innan och det gtt ut? Problemet r att banken skickar nytt kort till
den adressen du r skriven p. Har du inget kreditkort sedan innan och befinner dig utomlands UTAN skriven adress i sverige kan du fetglmma det med kort,
Man kan inte ens ppna ett bankkonto frn internet utanfr sverige utan att verifiera sig. Dvs du mste in till en bank och f kortet i handen. Du fr satsa p skrill eller Neteller dr kan man ha virtuellt kort det finns massa att hra p annars.
Citera
2021-12-18, 21:40
Medlem
Jag har Norwegian Banks kreditkort vilket jag skaffade innan jag flyttade, och jag har kunnat behlla det samt ftt nytt kort nr det gamla gtt ut skickat till min nya adress s som den r registrerad hos skatteverket.

Jag kan tnka mig att hja kreditgrns r svrt men med detta kort kan du stta in ett tillgodo. Jag har inte prvat men eventuellt gr det att man kan anvnda mer n sin kredit fr betalningar.

Ett tips r att glm alla kort som r anslutna till Ikano bank, vilket r nstan alla bensinstationers egna kort. De kickar ut dig direkt nr du byter adress till en utlndsk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in