• 1
  • 2
2006-06-14, 18:24
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noonah
Fråga en söderbo om han vet var "O-ringen" ligger och förbered dig på ett förvånat ansiktsuttryck och en vädjan om upprepning

On topic: Jag var på Konsum i korsningen Kocksgatan/Nytorgsgatan nyss och till och med de hade B&J. Så du lär inte behöva leta ihjäl dig.

Men det heter väl Oringen? Jag har då alltid sagt det och det känns som folk skulle korrigerat mig om det inte stämde.

Men som sagt Ben&Jerry finns lite överallt nuförtiden.
Citera
2006-06-14, 18:30
Medlem
DevilsGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Men det heter väl Oringen? Jag har då alltid sagt det och det känns som folk skulle korrigerat mig om det inte stämde.

Men som sagt Ben&Jerry finns lite överallt nuförtiden.

Det korrekta namnet är Ringens köpcentrum... Det där O:et har du nog hittat på själv
Citera
2006-06-14, 22:04
Medlem
Frantics avatar
Att det heter Ringen vet nog de flesta, men i loggan utanför entrén finns en ring i ljus-skylten som kanske kan misstolkas som ett o.
Citera
2006-06-15, 09:09
Medlem
kokaloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic
Att det heter Ringen vet nog de flesta, men i loggan utanför entrén finns en ring i ljus-skylten som kanske kan misstolkas som ett o.
exakt
Citera
2006-06-15, 14:27
Medlem
BushwickBills avatar
Men vad i helvete! Det är en massa ringar i hörnet ringvägen/götgatan två före ringen och en ovanför som en punkt över i. Och på ica kassarna är det också ett stort rött O över i. Enligt hitta.se heter det dock helt enkelt ringen bara men jag tycker det är en usel jävla idé att sätta O så där jävla stort ovan. Jag ska då fan protestera och säga Oringen i fortsättningen också.
Citera
2006-06-15, 17:38
Medlem
Noonahs avatar
Citat:
Men vad i helvete! Det är en massa ringar i hörnet ringvägen/götgatan två före ringen och en ovanför som en punkt över i. Och på ica kassarna är det också ett stort rött O över i. Enligt hitta.se heter det dock helt enkelt ringen bara men jag tycker det är en usel jävla idé att sätta O så där jävla stort ovan. Jag ska då fan protestera och säga Oringen i fortsättningen också.

Det har aldrig slagit dig att "o:et" i själva verket är just en...ring? :D
Citera
2006-06-15, 19:27
Medlem
Måste bara fråga om det är någon som vet vad Ben&jerrys kostar på 7/11?
Kan ju inte vara värt att köpa det där, med tanke på deras skitpriser.
Citera
2006-06-15, 22:02
Medlem
apanola IIs avatar
50 kr på 7/11, men gå hellre till hemköp city eller Nk, där kan du handla glassen för 43 kr.
Citera
2006-06-16, 13:10
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noonah
Det har aldrig slagit dig att "o:et" i själva verket är just en...ring?

Jo visst har det väl det Men jävla klantigt av dem att sätta O:et före Ringen. Man kanske ska skicka en arg insändare till södermalmsnytt?
Citera
2006-06-16, 15:02
Medlem
kokaloos avatar
Citat:
Jo visst har det väl det Men jävla klantigt av dem att sätta O:et före Ringen. Man kanske ska skicka en arg insändare till södermalmsnytt?
Här har du ett brev som du kan skicka till södermalmsnytt

Dagenstistel till Ringenköpscentrum
Idag när jag komm till stockholm & skulle möta min kompis i Ringenköpcentrum så tog jag en taxi till oringenscentrum ,vilket taxichaffören trodde att jag menade ormingecentrum & körde mig till detta centrum (ormingecentrum).
När jag påpekade detta för chaffören att han kört fel & inte ville betala så blev han arg samt att han ville slå mig eftersom jag inte ville betala fär denna resa eftersom han kört fel. Villket jag på påpekade flera ggr för chaffören,men chaffören sa hela tiden på bryten svenska (samt i sinna dressmankläder) ja ja ormingecentrum.
Varje gång jag har vart på lokal (metro) så brukar jag alltid möta mina kompisar vid oringensköpcentrum först. Dagenefter när jag talade med min kompis om varför jag inte dök upp dagen innan så jag berätta om denna incedent för honom,villket på han skratta å menade på att det heter ringensköpcentrum,villket jag hävdade att det inte gjorde eftersom det står Oringensköpcentrum på skylten...när jag senare på dagen gick jag till (O )ringensköpcentrum för att se om det verkligen står ringensköpcentrum eller Oringensköpcentrum. Döm av min förvåning när jag ser att det står Ringensköpcentrum med ett lyssande O (som ska föreställa en ring) framför "Ringensköpcentrum".Det är ju självklart att man misstolkar det som att det står Oringensköpcentrum. Nä tackar vet jag gamla goda Östermalm där det står klart och tydligt vad det är för butik/byggnad som gäller utan några som helst konstigtdesignadesödermalmsloggotyper (verkar som hela konstfack avgångsklass från Midsommarkransen har fått designa alla logotyper på hela söder).
Mvh: Carl von bratt
Citera
2006-06-17, 00:15
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokaloo

Idag när jag komm till stockholm & skulle möta min kompis i Ringenköpcentrum så tog jag en taxi till oringenscentrum ,vilket taxichaffören trodde att jag menade ormingecentrum & körde mig till detta centrum (ormingecentrum).
När jag påpekade detta för chaffören att han kört fel & inte ville betala så blev han arg samt att han ville slå mig eftersom jag inte ville betala fär denna resa eftersom han kört fel. Villket jag på påpekade flera ggr för chaffören,men chaffören sa hela tiden på bryten svenska (samt i sinna dressmankläder) ja ja ormingecentrum.
Varje gång jag har vart på lokal (metro) så brukar jag alltid möta mina kompisar vid oringensköpcentrum först. Dagenefter när jag talade med min kompis om varför jag inte dök upp dagen innan så jag berätta om denna incedent för honom,villket på han skratta å menade på att det heter ringensköpcentrum,villket jag hävdade att det inte gjorde eftersom det står Oringensköpcentrum på skylten...när jag senare på dagen gick jag till (O )ringensköpcentrum för att se om det verkligen står ringensköpcentrum eller Oringensköpcentrum. Döm av min förvåning när jag ser att det står Ringensköpcentrum med ett lyssande O (som ska föreställa en ring) framför "Ringensköpcentrum".Det är ju självklart att man misstolkar det som att det står Oringensköpcentrum. Nä tackar vet jag gamla goda Östermalm där det står klart och tydligt vad det är för butik/byggnad som gäller utan några som helst konstigtdesignadesödermalmsloggotyper (verkar som hela konstfack avgångsklass från Midsommarkransen har fått designa alla logotyper på hela söder).

Haha klockrent!, kan inte du skicka in den? Kommer säkert med om man tittar på alla skit insändare som kommer i den tidningen. Jag menar vadfan är det och gnälla över att vintertullen inte tillhör hammarby sjöstad?

Nä men som sagt det är väl dags att krypa till korset nu och erkänna att jag kanske har lite fel.
Citera
2006-06-17, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kokaloo

Ben o Jerrys ojojoj.....säger bara -mudslide som har blivit allrs senaste beroendet
ätit xantal burkar de senaste veckorna..
Det gär fan inte att bara äta LITE-hela burken mste in på en gång...
Nej billig var den ju inte som sagt
det gör väl knappt ngn skillnad om man orkar släpa sig till det träliga Åhlens 43! spänn
Hutlöst
men väl spenderat för gourmanden
ANNARS
så är de farligt lättsnodda
där de ligger i sin lilla egna box strax intill dörren på de "slevenställen" jag brukar besöka
Odenplan,Hornstull vid strategiska tidpunkter tex
MKT lättsnott tyvärr
gör det inte då jag har pengar ,men om det finns så gott som NOLL
och man måste faktiskt när man
inte nyttjar annat-ha sitt sötdsaks o matdrogbehov tillgodosett så det så...
CHOKLÄÄÄDE/GLASS-BÄSTA ANTIDEPP SOM FINNS

och det behövde ajag ju inte babbla om!!
men det gjorde jag men NU SKA jag sova
börjar känna mig nykter igen ....är ju inte bra
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här