Flashback bygger pepparkakshus!
2021-12-09, 22:27
Medlem
Folketstempels avatar
Neuropsykologiskt så visar magnetröntgen att hela hjärnan avaktiveras av LSD. Nervbanor kopplas mellan delar av hjärnan som normalt aldrig borde fått en kontakt.
Kreativt tänkande, motionering av synapser och att aktivera de som slumrat in eller inte ens varit aktiverade tidigare.

Det är rådande konsensus och jag länkar inte till det självklara.

Jag efterfrågar personliga erfarenheten, från personer som trippat som vuxna utan annat missbruk i bakgrunden.

Ska jag 50+ ta en LSD-tripp?
Jag gör det nog ändå, tagit många i ungdomen.
Men boostar det hjärnan enligt er märkbart och är liksom bättre än att inte göra det?

Är syra (kanske) en grej som medelålders som tagit det blir lyckligare och kanske smartare än de som inte gjort det? En tripp som vägledning och välbefinnande från 40-årskrisen eller varats meningslöshet?

Tabubelagda frågor som många forskare vill få svar på.
Jag vill inte gå miste till genvägar till lyckan bara för att Sveriges lagar är stiftade av godtemplare från
tiden innan jag eller ni var födda.
Citera
2021-12-09, 22:56
Medlem
Min farfar tog en del syra och svamp (odlade eget), även han som introducerade grejerna för mig. En mycket glad och lycklig man.
Citera
2021-12-10, 03:07
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Neuropsykologiskt så visar magnetröntgen att hela hjärnan avaktiveras av LSD. Nervbanor kopplas mellan delar av hjärnan som normalt aldrig borde fått en kontakt.
Kreativt tänkande, motionering av synapser och att aktivera de som slumrat in eller inte ens varit aktiverade tidigare.

Det är rådande konsensus och jag länkar inte till det självklara.

Jag efterfrågar personliga erfarenheten, från personer som trippat som vuxna utan annat missbruk i bakgrunden.

Ska jag 50+ ta en LSD-tripp?
Jag gör det nog ändå, tagit många i ungdomen.
Men boostar det hjärnan enligt er märkbart och är liksom bättre än att inte göra det?

Är syra (kanske) en grej som medelålders som tagit det blir lyckligare och kanske smartare än de som inte gjort det? En tripp som vägledning och välbefinnande från 40-årskrisen eller varats meningslöshet?

Tabubelagda frågor som många forskare vill få svar på.
Jag vill inte gå miste till genvägar till lyckan bara för att Sveriges lagar är stiftade av godtemplare från
tiden innan jag eller ni var födda.

Hej! Jag har gjort ayahuasca,dmt, lapp 150 mg LSD. Anledningen för mig var för jag har haft med psykvården länge att göra jag har fått alla möjliga mediciner inget hjälpte. Så kände det var sista utvägen så gjorde ayahuasca i peru då jag kan spanska. Jag har haft snetripp nästan varje gång och mått dåligt i 2 veckor. Men efter det så kände jag äntligen kärlek och hur det är att må bra. Så jag rekommenderar det som sista utvägen samt att du har ett syfte när du går in i den psykedeliska världen samt va lite påläst så du vet vad som kan vänta dig. Meditera gärna och va i rätt sinnesstämning.

Rekommenderar denna killen som lär ut just för nybörjare samt vad risk vs reward.
https://www.youtube.com/watch?v=vkHfwW8_oE0

EDIT: Ha benzo tillgängligt det dödar trippen om det blir för otäckt. Tanken bara av att veta att du har benzo tillgängligt som en slags trygghet hjälper dig igenom snetrippar och du inser att ditt psyke klarar mer än vad du tror.
Senast redigerad av kungen101 2021-12-10 kl. 03:16.
Citera
2021-12-10, 03:23
Medlem
ZugMaskins avatar
Jag har dmt pulver som ska vejpas hemma. Undrar om det finns studier på det med?
Citera
2021-12-10, 03:34
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Jag har dmt pulver som ska vejpas hemma. Undrar om det finns studier på det med?
Hehe vad trevligt, för jag har bestämt träff med en vän i nästa helg för precis samma ändamål. Han har haft påsen med DMT länge nu, men vi väntade på att få hem rätt pipa för att få ut maximalt av det. Blir min första DMT resa. Har dock tagit svampar och LSD många ggr.

Det finns en massa studier på det hela. Men jag tycker det är roligare att höra välutbildade människor tala om sina resor. Kolla på Joe Rogan show och hans gäster som talar om sina resor. Annars så finns också dokumentärer om DMT. Bara att söka på Youtube. DMT documentaries.

Om du orkar, så skicka mig gärna ett PM efter att du har intagit ditt DMT. Om jag kommer ihåg så delar jag också med mig min resa till dig.

Jag är lite nervös, då jag har hört att en DMT resa kan vara väldigt omvälvande. Folk som har helt ändrat sina liv efteråt. Andra som har blivit religiösa.
Citera
2021-12-10, 06:52
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Hehe vad trevligt, för jag har bestämt träff med en vän i nästa helg för precis samma ändamål. Han har haft påsen med DMT länge nu, men vi väntade på att få hem rätt pipa för att få ut maximalt av det. Blir min första DMT resa. Har dock tagit svampar och LSD många ggr.

Det finns en massa studier på det hela. Men jag tycker det är roligare att höra välutbildade människor tala om sina resor. Kolla på Joe Rogan show och hans gäster som talar om sina resor. Annars så finns också dokumentärer om DMT. Bara att söka på Youtube. DMT documentaries.

Om du orkar, så skicka mig gärna ett PM efter att du har intagit ditt DMT. Om jag kommer ihåg så delar jag också med mig min resa till dig.

Jag är lite nervös, då jag har hört att en DMT resa kan vara väldigt omvälvande. Folk som har helt ändrat sina liv efteråt. Andra som har blivit religiösa.
Tror det dröjer till våren innan jag tar det. I skogen tex. Har rökt dmt en gång men då hade jag alkohol amfetamin och säkert benso med i kroppen. Det var ändå häftigt men jag märkte att de andra drogerna gjorde ruset svagare.
Citera
2021-12-10, 07:15
Medlem
gigantiskmegakuks avatar
Min uppfattning är att det behövs fler LSD-gubbar i det Svenska samhället. Kör på!
Citera
2021-12-10, 09:32
Medlem
lyxelitistens avatar
LSD är bra medicin. Man kan se universum som det är och det är fint. Man ska dock inte missbruka det utan sluta på topp när man sett det som går att se.
Citera
2021-12-11, 14:36
Medlem
Sök på hppd först och derelesation. Två stora risker av att ta sådant , för att inte tala om psykoser också. Vill inte skrämma upp dig men vill ge dig mer inblick av riskerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in