2021-12-10, 00:01
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FivePoundPeter
Jag har själv anmält flera bedrägerier gjorda av en och samma person. Namn, telefonnummer och adress till den som gjort det finns i formulären han fyllt i. Ändå så läggs utredningen ner av just det skälet: spaningsuppslag saknas.

Spaningsuppslag behövs ju inte ens! Det blir inte enklare än så här.

Beklämmande!
Citera
2021-12-10, 00:05
Medlem
Är verksamhetschefen inblandade i detta? Eller gäller det bara assistanterna?
Citera
2021-12-10, 00:07
Moderator
Lapapps avatar
Detta är fan i mig en av de mest vidriga sakerna jag hört talas om på länge. Fy fan för de vedervärdiga giriga tjuvaktiga sinnesslöa svinpälsarna som gjort detta mot henne. Och typiskt vårt genomruttna efterblivna polisväsende att lägga ned förundersökningen. När media belyser saken, ja då skall det tas upp igen. Ofattbart att det är det som skall krävas. Jag är dock mycket tveksam till om våra ineffektiva Kling och Klang-aktiga poliser kommer lyckas hitta något. Suck
Citera
2021-12-10, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lapapp
Detta är fan i mig en av de mest vidriga sakerna jag hört talas om på länge. Fy fan för de vedervärdiga giriga tjuvaktiga sinnesslöa svinpälsarna som gjort detta mot henne. Och typiskt vårt genomruttna efterblivna polisväsende att lägga ned förundersökningen. När media belyser saken, ja då skall det tas upp igen. Ofattbart att det är det som skall krävas. Jag är dock mycket tveksam till om våra ineffektiva Kling och Klang-aktiga poliser kommer lyckas hitta något. Suck

Jag håller fullständigt med dig. Vi måste värna om våra äldre. Hur är det möjligt att människor ens kan vara såhär genomruttna som du själv uttryckte dig.

Tycker så himla synd om Moonica som blev utnyttjad samt om hennes familj. Ingen förtjänar något sådant.
Citera
2021-12-10, 00:50
Medlem
BarbaDonkeys avatar
Det mest stötande jag läst på flera veckor. Hoppas de får ett långt fängelsestraff.
Citera
2021-12-10, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaDonkey
Det mest stötande jag läst på flera veckor. Hoppas de får ett långt fängelsestraff.

Håller med. Hur kan de behandla en äldre person med MS på detta sätt?
Citera
2021-12-10, 02:17
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridao

Detta är en intressant vinkel, det kanske var pga av detta att hon ville att det skulle försvinna? Hoppas att polisen verkligen tar tag i detta fall igen.
Citera
2021-12-10, 02:31
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridao

Nej, hon började sin anställning där efter att kvinnan hade dött. Däremot borde hon såklart sätta igång en utredning, och inte komma med massa trams om lax och hummer...
Citera
2021-12-10, 03:25
Medlem
Bajslukts avatar
Jag tycker mig höra om sådana här fall titt som tätt.

Då kan man undra hur ofta det sker egentligen.
Citera
2021-12-10, 07:22
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Nuvarande verksamhetschefen tillträdde i maj 2021 (LinkedIn) - merparten (om inte samtliga) av transaktionerna är från tiden innan.
Skitsak att få på sig i nya jobbet......
Ja hon är nog inte inblandad utan försöker bara skydda någon etnisk minoritet.
Citera
2021-12-10, 07:34
Medlem
tigerrakets avatar
Hade varit kul att ta fram bilder från uttagsautomaten och ica.
Malena hade kanske då menat att Monica ibland kunde gå själv, och klädde ut sig till sina assistenter. Inget ovanligt alls i Malenas ögon.
Citera
2021-12-10, 07:56
Medlem
Att Marlena inte skulle vara involverad i detta med de uttalanden som hon gör har jag svårt att se!
Det här är toppen av isberg, min farmor hade en del guld eller rätt mycket guld i form av smycken på de 5 åren med hemtjänst så försvann allt och lite till. Tror till och med att en tavla försvann.

Det här går ändå att spåra tänk er alla andra smårjuvar som leker hemtjänst?
Det tas tabletter det tas alkohol, det görs småköp på kortet. Det är ändå beundransvärt att svensken är naiv och tror det finns kvar något som heter moral i det här landet. Det försvann för många år sedan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in