2021-12-09, 18:26
Medlem
Ni som handlar på amazon
Beställer ni enbart från amazon.se
Eller även amazon.com och amazon.co.uk?
Citera
2021-12-09, 18:34
Medlem
Inget från .se eller .com, bara co.uk och .de och .fr
Citera
2021-12-09, 18:38
Medlem
Anderson.Coopers avatar
Jag tycker amazon.de är bäst!

Citera
2021-12-09, 18:43
Medlem
VelvetReds avatar
Amazon.de har jag använt mest. Svenska funkar den med.

Har inte testat UK eller USA. Antar att det blir högre kostnader då?
Citera
2021-12-09, 19:02
Medlem
53....so whats avatar
Hur funkar det med leveranser, avgifter för en beställning på under 100 spänn?

Ej .se då.
Citera
2021-12-09, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Inget från .se eller .com, bara co.uk och .de och .fr
Oj.
Hur funkar det då? Är det dyrare än .se?
Citera
2021-12-10, 11:25
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Oj.
Hur funkar det då? Är det dyrare än .se?

.de är väl ok om du hittar nåt som skickas till sverige så slipper du tull, handla från usa amazon eller engelska är inte lönt då du åker på tullavgifter..
Citera
2021-12-10, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
.de är väl ok om du hittar nåt som skickas till sverige så slipper du tull, handla från usa amazon eller engelska är inte lönt då du åker på tullavgifter..
När betalar man tull och sånt? Är det innan man får hämta ut paketet eller vid betalning online direkt
Citera
2021-12-11, 09:54
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
När betalar man tull och sånt? Är det innan man får hämta ut paketet eller vid betalning online direkt

vet inte hur det är idag nuförtiden men alla år var det alltid när du skulle hämta ut paketet.
Citera
2022-01-31, 22:07
Medlem
mossadmartins avatar
Jag beställer en del klockor från Amazon.com som oftast skickas från USA (strax intill UPS stora hubb). Hur kommer det sig att man alltid slipper att betala tull med Amazon??
Citera
2022-07-20, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Jag beställer en del klockor från Amazon.com som oftast skickas från USA (strax intill UPS stora hubb). Hur kommer det sig att man alltid slipper att betala tull med Amazon??
Låter konstigt då du borde få betala tull och moms från USA. Den förklaringen som jag kan tänka mig är att tullverket inte orkar med det administrativa med allt som kommer in i Sverige och som skall beläggas med avgifter. Dom släpper väl helt enkelt igenom en del av allt som kommer hit.
Citera
2022-08-07, 12:43
Medlem
AmazonGlobal, går det att lita på?

Varan jag ska köpa är en hel del billigare på Amazon.com än Amazon DE, Amazon SE osv.

Amazon.com erbjuder ett fraktalternativ som heter AmazonGlobal, där alla fraktavgifter inkl tull, skatt och övriga avgifter ingår. Varan skickas från USA.

Går det att lita på att svenska tullen ändå inte av okunnighet sätter sina äckliga klor i mitt paket och ändå belägger mig med avgift, trots att den är betald genom AmazonGlobal? Och med tanke på att det är tränade apor som jobbar på Postnord på alla nivåer så är jag lite orolig för att misstag kommer ske och det blir en massa onödigt klabb med mitt paket. Vill gärna höra från er som utnyttjat denna tjänsten. Det är första gången jag tänker använda den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in