2021-12-12, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretonius
Fattar inte att precis som du säger. hon har stått i skidskytte-rampljuset i 31 år, egentligen aldrig gjort något fläckfritt men får chansen om och om och om igen. Det är egentligen rätt absurt att säga det. Hur länge ska Brorsson få glida med?

Hon var ju 6:a, 5:a och 7:a på tre lopp i VM i Östersund individuellt för 3 år sen i och för sig.
Citera
2021-12-12, 16:13
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretonius
Fattar inte att precis som du säger. hon har stått i skidskytte-rampljuset i 31 år, egentligen aldrig gjort något fläckfritt men får chansen om och om och om igen. Det är egentligen rätt absurt att säga det. Hur länge ska Brorsson få glida med?

Har man normalt förstånd är det inte alls svårt att fatta. Så länge hon är topp-6 i Sverige kommer hon få fortsätta att åka i världscupen. Hon har två elfteplaceringar i världscupen denna säsong.
Citera
2021-12-12, 16:21
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Dessa sex damåkare känns ganska givna i världscupen. Hur många får åka till OS? Fem?
Citera
2021-12-12, 16:25
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Dessa sex damåkare känns ganska givna i världscupen. Hur många får åka till OS? Fem?

Det finns en särskild OS-ranking och de tre bästa nationerna får ha med sex åkare. På damsidan är Sverige etta nu men det är några tävlingar kvar som räknas i rankingen. Men mycket som tyder att vi kan skicka sex damer till OS.
Citera
2021-12-12, 16:27
Medlem
gato12s avatar
Får vi sex platser så vill jag nog se systrarna Öberg, Mona, Linn, Stina och sista är öppen

Anna Magnusson för att hålla Peppe Femling på bra humör?
Citera
2021-12-12, 16:35
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Hon behöver mest träna på rutinen fram till första skott - idag var väl alla tre bommarna förstaskottet i respektive serie?

Beror på om det är ett signum i alla lopp? Jag vet inte.
Citera
2021-12-12, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Det finns en särskild OS-ranking och de tre bästa nationerna får ha med sex åkare. På damsidan är Sverige etta nu men det är några tävlingar kvar som räknas i rankingen. Men mycket som tyder att vi kan skicka sex damer till OS.
Är det separat ranking mellan dam och herrar eller gemensam nationsranking?
Är det separat borde väl Sverige ha gjort ett ryck i helgen? 1a i stafetten och 5 svenskor bland de 20 bästa.
Citera
2021-12-12, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Beror på om det är ett signum i alla lopp? Jag vet inte.
Denna säsong tycker jag hon missat många förstaskott.

Har dock inte några siffror på det, men har sett det i åtminstone ett par tävlingar tidigare.
Citera
2021-12-12, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Denna säsong tycker jag hon missat många förstaskott.

Har dock inte några siffror på det, men har sett det i åtminstone ett par tävlingar tidigare.

Dags att ta ett steg tillbaka och vårda skotten bättre. Just nu skjuter hon snabbare än hon någonsin gjort i karriären(iaf i stå och totalt), och träffar mindre än någonsin. Måste finnas nåt slags samband mellan dom två.

Edit: Pratar vi om Hanna eller Stina?
Citera
2021-12-12, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Dags att ta ett steg tillbaka och vårda skotten bättre. Just nu skjuter hon snabbare än hon någonsin gjort i karriären(iaf i stå och totalt), och träffar mindre än någonsin. Måste finnas nåt slags samband mellan dom två.
Du syftar på Hanna antar jag?

Min kommentar var angående Stina. Hanna kan nog ha haft samma tendens, ja.
Citera
2021-12-12, 19:45
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Är det separat ranking mellan dam och herrar eller gemensam nationsranking?
Är det separat borde väl Sverige ha gjort ett ryck i helgen? 1a i stafetten och 5 svenskor bland de 20 bästa.

Separat för herrar och damer. De 12 bästa enskilda resultaten under 20/21 och 21/22 (fram till Ruhpolding i januari) räknas. Däribland 6 sprintar och 3 stafetter som räknas vilket innebär att ett resultat med lägre poäng stryks när man uppnår ett högre resultat så rycket blir inte så stort nu i slutet av rankingperioden (dock gick vi om Norge med hjälp av helgens resultat).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in