Citat:
Ursprungligen postat av
Addetyp
Hej,
Nyligen bytt koppling på min bil och efter det arbetet så stod ratten ganska snett.
Drog till en firma som gjorde en 4 hjulinställning och får tillbaka bilen, men ratten är fortfarande sned..
Bilen är sänkt 20mm fram (orginal bak) samt lite bredare fälgar och lägre ET än orginal.
Enligt verkstaden så är detta orsaken till varför det inte går att få ratten rak.
Stämmer det?
Personligen tänker jag att det finns tusentals personer med sänkta bilar och bredare fälgar etc, alla de kan väl inte åka runt med en sned ratt?
Tack på förhand!
Den stora frågan som alla verkar förbisett är att den var sned efter kopplingsbytet!!
Bytte du koppling själv, nån kompis eller på firma?
Nu är inte jag expert på Audi och om du sänker/lyfter ur hela motorpacketet eller om du får undan växellådan ändå hur som lär ju drivaxlar demonteras och ev hela fjäderben med stag lossas och där vid återmontering verkar något gått snett. Styrväxel/kuggstångsstyrningen hur är den monterad fast eller bultad varit lös med "rattstången" där nere splines som går att sätta en kugg fel? Där någonstans är ju grundfelet, inte sänkningsats fälgar eller bakre vinklar som verkar varit knas redan innan.