2021-12-09, 01:37
Medlem
druiddance1337s avatar
Vet inte om detta är på rätt ställe, men det berör absolut relationer. Har märkt en genomgående ganska ny trend, kommit mer och mer under de senare åren, där många tycker att folk som gymmar är löjliga eller töntiga, att de som hänger på gymmet är losers och att kvinnor ofta är tydliga (unga kvinnor) med att de absolut inte vill dejta någon som är muskulös, utan dras hellre till spinkiga personer. Dessutom förknippas gymkillar med "Toxic Masculinity" nu, och man ska hellre måla naglarna och vara ickebinär. Att eftersträva att se stor ut sticker i mångas ögon, de tycker att folk som tävlar inom fitness är löjliga eller extremt egoistiska eller bara töntiga, varför är det så? Folk inom den industrin lever ofta en livsstil som är hälsosamare än snittsvenskens, har ofta rutiner och är ofta ambitiösa, vad är det folk anser är Toxic eller fel? Tycker ni att en "riktigt man" är vältränad eller inte?
Citera
2021-12-09, 01:40
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av druiddance1337
Vet inte om detta är på rätt ställe, men det berör absolut relationer. Har märkt en genomgående ganska ny trend, kommit mer och mer under de senare åren, där många tycker att folk som gymmar är löjliga eller töntiga, att de som hänger på gymmet är losers och att kvinnor ofta är tydliga (unga kvinnor) med att de absolut inte vill dejta någon som är muskulös, utan dras hellre till spinkiga personer. Dessutom förknippas gymkillar med "Toxic Masculinity" nu, och man ska hellre måla naglarna och vara ickebinär. Att eftersträva att se stor ut sticker i mångas ögon, de tycker att folk som tävlar inom fitness är löjliga eller extremt egoistiska eller bara töntiga, varför är det så? Folk inom den industrin lever ofta en livsstil som är hälsosamare än snittsvenskens, har ofta rutiner och är ofta ambitiösa, vad är det folk anser är Toxic eller fel? Tycker ni att en "riktigt man" är vältränad eller inte?
Det är manligt att skita i hur andra uppfattar en.
Att träna i syfte för att uppfattas som manlig ger i mina ögon motsatt effekt.
Citera
2021-12-09, 01:42
Medlem
DrOutlaws avatar
Nej det är inte "toxic". Kvinnor som säger att dom inte vill träffa någon vältränad osv är för att dom är okunniga och tror att det innebär att man spenderar 6 timmar om dagen varje dag på gymmet. När man väl träffar dom så är det självklart att dom gillar att killen är muskulös.
Citera
2021-12-09, 01:46
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Skämtar du nu?

Nej det är inte toxic masculinity att träna till sig muskler. Njut av o använd din kropp så länge du kan.

"toxic masculinity" är snarare ett slags kollektivt utestängande av kvinnor från högre poster/befordran, att ogilla kvinnor just för att de är kvinnor. Eller att dra alla över en kam, se alla kvinnor som del av den cringe-iga tredjevågs-feminismen.
Citera
2021-12-09, 01:54
Avslutad
Nej det är inte "Toxic Masculinity" med muskler. Det toxiska blir när du börjar med proteinpulver, deffa för att biceps ska synas extra mycket, c-vitamin efter träningen osv. När du tränar varje dag och missar livet runt dig..
Träna två gånger i veckan. Lagom och håll dig slank. Inte mer för då missar du det viktiga. Du behöver inte se ut som Mr Olympia. Vem är intresserad av det. Det är inte hållbart. Vore jag kvinna hade jag sagt träna bara ibland, jag kan inte älska en bodybuilder. Inga kroppsbyggare hade jag sagt.
Citera
2021-12-09, 02:09
Medlem
Rent generellt och enligt mina erfarenheter, ja.

Jag attraheras extremt sällan av vältränade män för de har i princip alltid odrägliga och oattraktiva personligheter enligt mig. Oftast så är de misogyna och besatta av att "bevara" traditionella könsroller (a.ka. kvinnor är undergivna och underlägsna män) och för att inte glömma att de tenderar att vara narcissistiska och jävligt ytliga/utseendefixerade.

En hel del gymmuppar verkar också ha ett sjukligt behov av att vara fysiskt överlägsna kvinnor.

Det är alltså inte att vara vältränad i sig som gör någon toxic, det finns undantag, men vältränade män tenderar däremot att ha "toxic" personligheter i jämförelse med icke-vältränade män.

Här är en länk som bland annat förklarar att kvinnors överlägsna intelligens gör att män känner sig underlägsna och värdelösa i jämförelse och kompenserar med styrka istället:

https://onlyfeminists.com/2021/03/19/dear-men-stop-working-out/
Senast redigerad av Koule 2021-12-09 kl. 02:44.
Citera
2021-12-09, 02:10
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spermadonatorn
Nej det är inte "Toxic Masculinity" med muskler. Det toxiska blir när du börjar med proteinpulver, deffa för att biceps ska synas extra mycket, c-vitamin efter träningen osv. När du tränar varje dag och missar livet runt dig..
Träna två gånger i veckan. Lagom och håll dig slank. Inte mer för då missar du det viktiga. Du behöver inte se ut som Mr Olympia. Vem är intresserad av det. Det är inte hållbart. Vore jag kvinna hade jag sagt träna bara ibland, jag kan inte älska en bodybuilder. Inga kroppsbyggare hade jag sagt.

Det mest efterblivna jag någonsin läst. Två gånger i veckan är inte tillräckligt och du behöver inte oroa dig, det spelar ingen roll om tränar och äter optimalt i 25 år så kommer du fortfarande inte att se ut som Mr. Olympia
Citera
2021-12-09, 02:19
Avslutad
Alla kan nog hålla med dom att 90-åringar generellt sett är mer psykiskt mogna och visare än 25-åringar. Hur många 90-åringar lägger vikt vid vassleprotein och gainers... Bodybuilding är något man växer ifrån.
Citera
2021-12-09, 02:38
Medlem
Citat:
Att eftersträva att se stor ut sticker i mångas ögon, de tycker att folk som tävlar inom fitness är löjliga eller extremt egoistiska eller bara töntiga, varför är det så? Folk inom den industrin lever ofta en livsstil som är hälsosamare än snittsvenskens, har ofta rutiner och är ofta ambitiösa, vad är det folk anser är Toxic eller fel?Tycker ni att en "riktigt man" är vältränad eller inte?

Nej jag är inte intresserad av de som går på gymmet för att få muskler. Sen försöker dom visa upp och tror att man blir intresserad på grund av det. Man bara
Citera
2021-12-09, 02:40
Medlem
AdMortems avatar
Pratade idag faktiskt med någon om saken. Tiderna förändras. När jag var ung var killarna mer tränade (lättare muskulösa på ett normalt/naturligt vis) och vi tjejer var väldigt smala. Idag är flickor oftare knubbiga och kroppspositiva, dvs vikthetsen har försvunnit och tillhör oss äldre mer. Samtidigt är det killarna som är magra.

Den jag pratade med menar att det beror på att vi rörde oss mer som vi var smalare, men dagens killar som är otroligt magra då? Vad gör de? De ser verkligen inte ut som om de är intresserade av aktivering och hälsa.

Min första pojkvän brukade andra ungar förolämpa och skrika efter att han såg förjävlig ut eller "Vad smal du är!" Och liknande. Kan inte tänka mig att dagens ungdomar utsätts för samma sak när de överlag ser ut som om de är klenare byggda.

Jag tror helt enkelt att idealen förändrats. Vi var mer aktiva och killar tränade. Kanske har var och varannan ung kille idag ADHD och kan inte sitta stilla. Normalt lägger de på sig bara de äter, rör på sig och använder kroppen lite för lyft osv. Lite kroppsarbete

Det jag tycker är konstigt är skillnaden mellan kvinnor och män. Att det verkligen blivit tvärtom.
Citera
2021-12-09, 03:45
Medlem
scoremaxs avatar
Extremt rolig/ledsam tråd.

Jaha, nu skall det vara någonting negativt om män tar hand om sig också, och är det inte det, så är det på grund av att dom är taskiga personligheter innan..
😅

Vänd på det, är kvinnor som tränar ”Toxiska”??

Nej såklart inte.
Citera
2021-12-09, 05:04
Medlem
Brydde mig tidigare inte om ifall en kille gymmar eller ej & såg nästan ner på de som tränar med antaganden om att dessa var ytliga män. Men efter att ha dejtat en som spenderar flera timmar/vecka på gym så måste jag säga att jag tänder på det och tycker att det ser snyggare ut både med och utan kläder. Gillar dock inte för uppumpade kroppar utan lagom tränade, självklart kan den livsstilen gå till överdrift, det gäller att hålla det på en lagom nivå som med mycket annat. Själv förstår jag inte hur de orkar med att träna, det verkar ganska tråkigt, sedan måste de väl hålla en viss diet också.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-12-09 kl. 05:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in