2025-02-14, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Kort svar: nej.

Trådar i den sektionen är mer tänkta som list-trådar.
Tydligen nån som inte höll med dig där.
Citera
2025-02-20, 20:29
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Tydligen nån som inte höll med dig där.

Du har så rätt så, ständigt har man omvärlden mot sig.
Citera
2026-05-16, 22:57
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Vi har ju musikbloggen metalordeath.wordpress.com som postade en recension (juni 19, 2013) av vikingarnas nionde album "Deceiver Of The Gods" när detta var aktuellt. Ett stycke:

Citat:
Deciever Of The Gods är ingen avgörande klassiker eller oväntad vändning som rör om i bandets portfolio. Alla gamla fans kommer att känna igen sig och om det kommer nya så tillkommer dom förmodligen för att dom aldrig hört bandet tidigare. Själv känner jag bara att dom hittat helt rätt. Hela plattan från början till slut känns som en utdragen happy ending. Albumet sätter mig på plats och jag sitter där med gåshud och fäller lyckotårar. Kanske beror det på vad jag egentligen hade för förväntningar men det känns bra utan tvekan?

Skribenten var mycket imponerad och delade ut full pott: fem av fem möjliga. Riktigt så mycket kan jag inte tycka att skivan förtjänar. Men men.
Citera
2026-07-05, 01:49
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Gör er redo för snart kommer en ny låt (8 juli) med Amon Amarth och denna har fått titeln "Upphaf". Omslaget till singeln finns också online.
Senast redigerad av CtrlAltDelThis 2026-07-05 kl. 01:51.
Citera
2026-07-18, 09:53
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Nu går Amon Amarth vidare och släpper nästa singel till veckan: "Gjallarhorn". Omslaget till denna låt finns också online.
Citera
2026-07-23, 23:56
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Nya albumet "The Allfather Awakens" tracklist:

1. Gjallarhorn
2. Eight Legs Of Thunder
3. Kvasir's Blood
4. We Rule The Waves
5. Upphaf
6. Die With A War Cry
7. Raven God
8. The Allfather Awakes
9. Oden's Hunt
10. Ascending Like An Eagle

Nya låten "Gjallarhorn" är onekligen vass men är det en framtida AA-klassiker? Är inte helt övertygad ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in