2021-12-08, 17:17
Medlem
Fyller år i mars, tror verkligen att jan-mars är de värsta månaderna man kan fylla år.

Känner någon som är född samma år som mig, men han fyller snart år, själv fyller jag år i mars. Det känns som att jag fick den sämre månaden.

Nu kan han sitta lugnt och fira jul och nyår medans jag måste sitta och tänka på att jag blir 1 år äldre än honom i mars medans han har en lång period tills dess.

Finns det något brist i mitt argument? Visst är det korrekt?
Citera
2021-12-08, 17:18
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaiaa5
Finns det något brist i mitt argument?
Ja, ingen över sju års ålder bryr sig om när man fyller år.
Citera
2021-12-08, 17:18
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Fyller år i mars, tror verkligen att jan-mars är de värsta månaderna man kan fylla år.

Känner någon som är född samma år som mig, men han fyller snart år, själv fyller jag år i mars. Det känns som att jag fick den sämre månaden.

Nu kan han sitta lugnt och fira jul och nyår medans jag måste sitta och tänka på att jag blir 1 år äldre än honom i mars medans han har en lång period tills dess.

Ja, bristen i ditt argument är att normala människor inte oroar sig över att de ska fylla år, och särskilt inte flera månader i förväg.
Citera
2021-12-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Ja, ingen över sju års ålder bryr sig om när man fyller år.

Jag har heller aldrig brytt mig, men 27 är en väldigt specifik ålder som brukar signalera att man ska vara lika mogen som en 40 åring och ha karriär och familj
Citera
2021-12-08, 17:22
Medlem
Milton.Millss avatar
Forskning visar ju på att de som är födda i början av året lyckas bättre i skolan, karriären och mer därtill eftersom de har ett försprång i utvecklingen gentemot de som föds senare under året.
Citera
2021-12-08, 17:22
Medlem
SarkastiskSympatis avatar
Citat:

Det beror på hur gammal du är. Jag fyller i februari och att fylla 18 före många andra hade vissa fördelar, särskilt körkort. Om man ser åldrandet som en negativ aspekt så är det självklart inte lika roligt. Det finns egentligen ingen anledning att lägga massor av energi och gå och oroa sig över sånt man inte har någon kontroll över. När du lär dig det så kommer du leva ett mycket behagligare liv.
Citera
2021-12-08, 17:56
Medlem
Turist i tidens avatar
Nej, det är bättre att fylla år i början av året.
Man får köra moppe tidigare, ta körkort tidigare, köpa ut på systemet tidigare och gå i pension tidigare än dom som är födda sent på året.
Citera
2021-12-08, 18:08
Medlem
Det var första gången jag hör någon gnälla att man är född för tidigt på året.
Som någon tidigare skrev. Moppe först. Bil först. Och bolaget först.
Livet kommer att erbjuda större utmaningar än så. Jag lovar.........
Citera
2021-12-08, 18:13
Medlem
Ja det är bara gött att fylla tidigt fram till 20, sen är det vi decemberkids som lever life. Ha det gott i graven mjehehe
Citera
2021-12-08, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills
Forskning visar ju på att de som är födda i början av året lyckas bättre i skolan, karriären och mer därtill eftersom de har ett försprång i utvecklingen gentemot de som föds senare under året.

Ursäkta min skriande okunskap, men är det verkligen fortfarande så att alla som är födda samma kalenderår börjar skolan samtidigt? Jag vet att det var så i min barndom (det är längesedan!) men jag trodde faktiskt att det hade ändrats!

Är det bara jag som, då jag tillfrågas om min ålder, alltid avrundar till närmaste heltal?
Citera
2021-12-08, 19:52
Avslutad
Sämst är att fylla år på vår och tidig sommar. Det betyder på breddgrader att mamman haft brist på vitamin d under hela graviditeten, vilket avspeglar sig som psykisk ohälsa senare i livet.
Citera
2021-12-09, 01:22
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Vadå "finns det någon brist i ditt argument"? Det enda du bevisat med din trådstart är att du sitter på en grav utvecklingsstörning alternativt är typ 7 år gammal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in