• 3
  • 4
2021-12-08, 21:06
Medlem
2021-12-24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Hur kom hyresvärden på att just du förbrukade ovanligt mycket el? I hus där elen ingår i hyran brukar det väl inte finnas någon elmätare i varje lägenhet?
Vi fick brev om ovanligt hög användning av elnätet och varje boende behövde lämna en beskrivning på hushållet, annars skulle hyresvärd med lagstöd få gå in i lägenheten med polis för att kontrollera lägenheterna eller något. Jag fick aldrig påhälsning.
Citera
2021-12-08, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Hur kom hyresvärden på att just du förbrukade ovanligt mycket el? I hus där elen ingår i hyran brukar det väl inte finnas någon elmätare i varje lägenhet?

Det är snarare väldigt ovanligt att det bara finns en elmätare per flerbostadshus.

Möjligen handlar det om någon som bor i en mindre och gammal fastighet med stora renoveringsbehov/rivningskontrakt, möjligen hemma hos mamma/mormor som delat upp en större villa i två-tre lägenheter samtidigt som hon är sjukt naiv med tanke på att under-mätning saknas.
Citera
2021-12-08, 21:30
Medlem
Glöm inte nätavgifterna.
Citera
2021-12-09, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2021-12-24
Fast pris är billigare än rörligt med denna regering. Visste du inte det? Beror på vart man bor också såklart men förutsätter att du inte bor i slummen.

Nä, det visste jag inte. Jag visste inte ens att det regeringen hade nåt att göra med skillnaden mellan fast och rörligt elpris. Tack för värdefull information..
Citera
2021-12-09, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2021-12-24
Fast pris är billigare än rörligt med denna regering. Visste du inte det? Beror på vart man bor också såklart men förutsätter att du inte bor i slummen.

Vilket av elprisområdena SE01-SE04 är "slummen"?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in