Citat:
Man kan tänka sig en bunt olika regler. Det som pekats ut av många som en betydligt mer rättvis lösning hade varit att rödflagga racet och köra en stående start där alla är på fräscha däck. Det skulle vara fullt möjligt att skriva in i reglerna att gulflaggor inte bör användas nära slutet på det här sättet utan att man istället ska rödflagga, eller så överlåter man det till race director. Tror inte det hade varit förbjudet för honom att ta det initiativet här heller.
Citat:
Fast det är ett ganska dåligt argument då de hade förlorat racet även om de hade gått in i depån då Red Bull hade stannat ute.
Citat:
Nu har jag ju inte heller sagt att resultatet ska ändras, bara att det är väldigt trist att det avgörs på det här sättet. Jag tycker inte heller att det är riktigt jämförbart med fotboll då man inte kan tappa en rejäl ledning på ett enda domslut på det sättet.Har du sett på fotboll npgon gång? Trots tydliga regler kan ändå ett avgörande bero på vad domaren fattar för beslut i en given situation. Och det kan i efterhand visa sig vara fel, men det går inte att komma ifrån att ska man tävla, kommer det att uppstå situationer som måste bedömas, och folk kommer att ha olika uppfattningar om vad som var rätt och inte.
Om det hade varit så att ett lag ledde med 2-0 sen på första övertidsminuten bestämmer domaren att vi kör straffläggning om vinsten istället hade det varit mer liknande.
Citat:
Av det jag såg på tävlingsbilderna och med fördröjda radiomeddelanden och liknande så är tidlinjen väldigt oklar. Exakt när var bilen undanröjd, banan städad och all personal borta? När exakt kom meddelandet att de 5 bilarna fick varva tillbaka sig?I det här fallet så varfelbeslutet att inte låta alla bilar passera direkt, men de gjorde det bästa av situationen och lät de som var imellan 1:an och 2:an passera så det blev race igen.
Tävlingsledning kan ju dock inte ta hänsyn till vilka team som valt att byta däck eller inte, eller hur?
Tävlingsledning kan ju dock inte ta hänsyn till vilka team som valt att byta däck eller inte, eller hur?
Tävlingsledningen kan ju ta hänsyn till lite vad som helst, det har ju bevisats ganska väl senaste racen då det mesta har handlat om fighten mellan Verstappen och Hamilton. Det är ju ingen tvekan överhuvudtaget att om detta hade varit vilket som helst av de andra 21 racen det här året så hade man kört i mål bakom Safety Car.