2021-12-10, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Jeg tror dessverre barna er involvert i noe som ikke tålte dagens lys.

Jaha? Hvordan kan en 10-åring og en 12-åring ha klart å involvere seg i noe som ikke tåler dagens lys i følge faren? 10-12-åringer kan vel nesten tilgis hva som helst?
Citera
2021-12-10, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polifire
Jaha? Hvordan kan en 10-åring og en 12-åring ha klart å involvere seg i noe som ikke tåler dagens lys i følge faren? 10-12-åringer kan vel nesten tilgis hva som helst?

Misshandlig/overgrep?
Kanskje "involvert" ble litt misvisende.
Retter meg til offer for*
Senast redigerad av Rvp2020 2021-12-10 kl. 13:20. Anledning: Edit
Citera
2021-12-10, 13:24
Medlem
Du tenker altså at faren var overgriper overfor ett eller begge av sine barn, og at dette var i ferd med å komme ut. Det gir muligens mening, men er en ganske sterk beskyldning (selv om mannen tydeligvis har gjort enda verre ting i forbindelse med denne saken).

Jeg leste kommentaren først som om du mente at barna aktivt hadde involvert seg i noe som ikke tålte dagens lys, og det fikk jeg ikke til å rime. Sorry for misforståelsen.
Senast redigerad av polifire 2021-12-10 kl. 13:27.
Citera
2021-12-10, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polifire
Du tenker altså at faren var overgriper overfor ett eller begge av sine barn, og at dette var i ferd med å komme ut? Det gir muligens mening, men er en ganske sterk beskyldning (selv om mannen tydeligvis har gjort enda verre ting i forbindelse med denne saken).

Jeg leste kommentaren først som om du mente at barna aktivt hadde involvert seg i noe som ikke tålte dagens lys, og det fikk jeg ikke til å rime. Sorry for misforståelsen.

Jeg tenker på de fleste motiver jeg kan komme på.. Hadde det vært en utenlandsk familie ville æresdrap stått høyt på listen, men siden det er en norsk familie får jeg ikke det til å rime..
Og hvis det hadde vært noe kona hadde gjort ser jeg ikke hvorfor han skulle tatt livet av barna også.
Citera
2021-12-10, 14:42
Medlem
Leser at man regner med at ingen av brannvarslerne i huset var i funkjson, ettersom ingen naboer har hørt noe. M.a.o. godt planlagt. - Sant å si føler jeg en viss lettelse over at det er drap og selvmord, ville være foruroligende om ikke engang en brannmann greide forhindre at hele familien brant inne.
Citera
2021-12-10, 15:08
Medlem
Til for 3,5 år siden bodde familien i nabohuset. Da kom huset som nå brant for salg, de kjøpte det og solgte det andre.
Citera
2021-12-10, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Jeg tenker på de fleste motiver jeg kan komme på.. Hadde det vært en utenlandsk familie ville æresdrap stått høyt på listen, men siden det er en norsk familie får jeg ikke det til å rime..
Og hvis det hadde vært noe kona hadde gjort ser jeg ikke hvorfor han skulle tatt livet av barna også.

Sykt at en så godt likt mann har en sånn mørk side.

Av venner og kolleger å dømme så var han jo en kjempe kar.

”Vi kjente Helge som en god og trygg medarbeider, med høy faglig integritet. Han var en mann som brydde seg om de rundt seg, som bestandig var behagelig å være med, en som alltid støttet andre.

Kollegaene trekker frem at avdøde var en kjærlig far som var stolt av familien og barna sine.

– Han var positiv og stolt av yrket som brannkonstabel og redningsdykker. Helge var en mann vi alle kunne stole på. En kunnskapsrik medarbeider som alltid var ydmyk nok til å lære mer, og som gjorde oss som kollegaer dyktigere og tryggere, heter det i minneordet.”

”Han var en omgjengelig, omsorgsfull og blid fyr. Han var opptatt av andre mennesker og lett å få kontakt med. Han var likt av alle han møtte, sier Surlien om avdøde.

Helge Høvik var nestleder i styret i Berger IL, som er et av landets eldste idrettslag.

De siste par årene har 43-åringen vært aktiv løper. Han tok sitt første maraton i Holmestrand i april og deltok i ultraterrengløpet «Soria Moria til Verdens Ende» i mai.

Han en veldig ålreit kar, alltid blid og hyggelig. Rett og slett en topp fyr, sier treningskameraten Einar Hagemann.”

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...paa-stort-savn
Senast redigerad av TimmieStark 2021-12-10 kl. 16:01.
Citera
2021-12-10, 16:11
Medlem
Ble MGM skrytt opp i skyene før eller etter at han ble siktet? De fleste mennesker blir unisont kanonisert når de dør en tragisk død.
Citera
2021-12-10, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Ble MGM skrytt opp i skyene før eller etter at han ble siktet? De fleste mennesker blir unisont kanonisert når de dør en tragisk død.

Før, etter hva jeg har lest selv på FB og i aviser. Ja, alle blir helter og verdensmestere når de dør.
Minner litt om Chris Watts-saken. Han tok ikke sitt eget liv da, men det er en "familicide" som de kaller det.
Citera
2021-12-10, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Til for 3,5 år siden bodde familien i nabohuset. Da kom huset som nå brant for salg, de kjøpte det og solgte det andre.
Vet du hvorfor? Var det som brant større, eller billigere?
Citera
2021-12-10, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Enig. Det var for mye som skurret her, for mange avvik fra normalen.

Hvilke avvik?
Citera
2021-12-10, 20:04
Moderator
Jultrollets avatar
Rubrik förtydligad, var tidigare: Brann i Svelvik. 4 omkommet. Årsak? (2021-12-06)
och då det verkar sannolikt nu att ett brott ligger bakom gör vi en flytt.

Olyckor och katastrofer---->Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in