Citat:
Ursprungligen postat av
Rvp2020
Jeg tenker på de fleste motiver jeg kan komme på.. Hadde det vært en utenlandsk familie ville æresdrap stått høyt på listen, men siden det er en norsk familie får jeg ikke det til å rime..
Og hvis det hadde vært noe kona hadde gjort ser jeg ikke hvorfor han skulle tatt livet av barna også.
Sykt at en så godt likt mann har en sånn mørk side.
Av venner og kolleger å dømme så var han jo en kjempe kar.
”Vi kjente Helge som en god og trygg medarbeider, med høy faglig integritet. Han var en mann som brydde seg om de rundt seg, som bestandig var behagelig å være med, en som alltid støttet andre.
Kollegaene trekker frem at avdøde var en kjærlig far som var stolt av familien og barna sine.
– Han var positiv og stolt av yrket som brannkonstabel og redningsdykker. Helge var en mann vi alle kunne stole på. En kunnskapsrik medarbeider som alltid var ydmyk nok til å lære mer, og som gjorde oss som kollegaer dyktigere og tryggere, heter det i minneordet.”
”Han var en omgjengelig, omsorgsfull og blid fyr. Han var opptatt av andre mennesker og lett å få kontakt med.
Han var likt av alle han møtte, sier Surlien om avdøde.
Helge Høvik var nestleder i styret i Berger IL, som er et av landets eldste idrettslag.
De siste par årene har 43-åringen vært aktiv løper. Han tok sitt første maraton i Holmestrand i april og deltok i ultraterrengløpet «Soria Moria til Verdens Ende» i mai.
–
Han en veldig ålreit kar, alltid blid og hyggelig. Rett og slett en topp fyr, sier treningskameraten Einar Hagemann.”
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...paa-stort-savn