2021-12-07, 12:41
Medlem
Har haft swedbank i många år och där har alla mina räkningar betalats ifrån. Har skaffat Seb och vill använda den som huvudbank där jag tänker göra allt framöver. Jag har 4 autogiro som jag vill flytta över var pengarna ska dras ifrån men hur ska jag göra nu. Måste jag ringa upp dessa 4 för att ordna autogiro eller hur fungerar sånt här ? Har aldrig gjort sånt här därför jag frågar er om hjälp

Tack på förhand
Citera
2021-12-07, 12:49
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesko
Har haft swedbank i många år och där har alla mina räkningar betalats ifrån. Har skaffat Seb och vill använda den som huvudbank där jag tänker göra allt framöver. Jag har 4 autogiro som jag vill flytta över var pengarna ska dras ifrån men hur ska jag göra nu. Måste jag ringa upp dessa 4 för att ordna autogiro eller hur fungerar sånt här ? Har aldrig gjort sånt här därför jag frågar er om hjälp

Tack på förhand

Du får lägga in nya autogirogodkännande i SEB, du kan söka på mottagare, sedan tar du bort godkännande på Swed. Autogiro hämtas bara 1 gång / månad så dubbelkolla så att du betalar de fakturor som kommer sakna godkännande eller vänta tills du betalt dessa innan du tar bort godkännande på gamla bank. Nya bank brukar kunna överföra alla autogiro om man låter dem stänga gamla banken, men låter som du vill ha båda.
Citera
2021-12-07, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awendela
Du får lägga in nya autogirogodkännande i SEB, du kan söka på mottagare, sedan tar du bort godkännande på Swed. Autogiro hämtas bara 1 gång / månad så dubbelkolla så att du betalar de fakturor som kommer sakna godkännande eller vänta tills du betalt dessa innan du tar bort godkännande på gamla bank. Nya bank brukar kunna överföra alla autogiro om man låter dem stänga gamla banken, men låter som du vill ha båda.

Tack för hjälpen. Gjorde som du skrev och de fixa sig.
Citera
2021-12-07, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesko
Tack för hjälpen. Gjorde som du skrev och de fixa sig.

Hade jag varit du hade jag kontaktat de fyra mottagarna och frågat om autogirot kommer dras denna månaden eller om det börjar gälla från och med januari - och om du därför ska betala de fyra räkningarna manuellt via din internetbank för denna månad.
Flera företag skickar nytt autogiromedgivande i slutet av månaden och om du då justerat autogirot efter månadsskiftet så kommer pengar försöka dras från fel konto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in