2006-11-01, 23:08
  #1117
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher
Här är en annan bra jag hittade, Foppas bråk med Crosby:

http://www.youtube.com/watch?v=Ldg5NqpXAmA

påminner lite om vad Lindros gjorde mot Forsberg under hans första eller andra säsong. Nån mer som kommer ihåg?
Citera
2006-11-02, 01:54
  #1118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Ja nu fungerar det. Äntligen, nu kanske man kan se pucken igen!
lol
Mitt fungerade märkligt nog även under hela "lock-outen" utan att jag betalat. Viktigt att betala 3 månader åt gången nu då dom tar $2 i avgift för transaktioner.
Citera
2006-11-02, 01:59
  #1119
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Varför är det så j-a dålig kvalité på TVU:s nhl sändningar?
Citera
2006-11-02, 02:55
  #1120
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
lol
Mitt fungerade märkligt nog även under hela "lock-outen" utan att jag betalat. Viktigt att betala 3 månader åt gången nu då dom tar $2 i avgift för transaktioner.
Körde på 3 månader jag med. Men vafan va missnöjd jag är hittills. CH 15 är så laggig så det känns som 10 fps emellanåt. Dessutom blir det rosa-pixel-problemet ibland också. Ruskigt irriterande. Får nog nöja mig med TVU-player.
Citera
2006-11-02, 03:22
  #1121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Körde på 3 månader jag med. Men vafan va missnöjd jag är hittills. CH 15 är så laggig så det känns som 10 fps emellanåt. Dessutom blir det rosa-pixel-problemet ibland också. Ruskigt irriterande. Får nog nöja mig med TVU-player.
Kanal 15 brukar ju normalt funka klockrent, tittade själv endast på ch20 idag och även där var det pixelproblem och lag. Tror (och hoppas) att det var temporära problem.
angående TVU så fungerade det inte alls när jag testade med en 500kb uppkoppling, vet inte vad ni har för uppkopplingar men kan mycket väl vara därför.
I mogon blir det Philly på SOPcast för dom som är interesserade.
Citera
2006-11-02, 03:28
  #1122
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Kanal 15 brukar ju normalt funka klockrent, tittade själv endast på ch20 idag och även där var det pixelproblem och lag. Tror (och hoppas) att det var temporära problem.
angående TVU så fungerade det inte alls när jag testade med en 500kb uppkoppling, vet inte vad ni har för uppkopplingar men kan mycket väl vara därför.
I mogon blir det Philly på SOPcast för dom som är interesserade.
Får hoppas att det är som du säger.

Sitter själv med 100Mbps så det ska inte vara några problem för mig med streams.
Citera
2006-11-02, 04:54
  #1123
Medlem
Haecceitys avatar
Och där blev Malkin den förste på 89 år att göra mål i sina 6 första matcher. Imponerande.
Citera
2006-11-02, 11:21
  #1124
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Jag får askass bild på både TVU & Sopcast, kan man göra någon inställning för att göra den bättre?
Citera
2006-11-02, 11:35
  #1125
Medlem
ARNOLDs avatar
hur kan man se NHL matcherna på internet gratis???

hur kan man se NHL matcherna med TVAnts eller på internet gratis???

Jag kollar själv på fotbollsmatcher med TVAnts. Eller vilka kanaler visar NHL-matcherna?
Citera
2006-11-02, 11:39
  #1126
Medlem
ARNOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker-Jack...
Jag får askass bild på både TVU & Sopcast, kan man göra någon inställning för att göra den bättre?


vad är TVU & Sopcast ?

hur kan man använda de?

tittar du på matcherna med de över internet?
Citera
2006-11-02, 12:08
  #1127
Medlem
Heinekens avatar
Google har gjort en deal med NHL och kommer under en tid (vad jag förstog var en ganska kort tid) sända NHL-matcher ett par dagar efter de har gått på TV. Det finns även klassiska matcher såsom finaler att se med Googles helt okej stream-system! Finns väldigt många matcher uppe för tillfället. Ska kolla på Canucks vs Caps från några dagar sedan nu.
Citera
2006-11-02, 13:16
  #1128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker-Jack...
Jag får askass bild på både TVU & Sopcast, kan man göra någon inställning för att göra den bättre?
Inte vad jag vet. Såg i går kväll stor skillnad mellan de olika NHL kanalerna gällande kvalitéten. Bör ju vara samma codec och kbps. Hur många "signal-staplar" ser du Cracker? För att det ska fungera smärtfritt bör den oftast vara i topp. När det börjar pixla till sig lite så tryck refresh så blir det bra igen. TVU i går kväll var av STV kvalité på den ena kanalen (såg ingen skillnad med en säng emellan ögon och skärm).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in