2006-10-12, 14:29
  #793
Medlem
Heinekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Men dom kör streamen via mediaspelaren i wmv eller?
Poängen med stream tv är deras H264 codec som ger helt överlägsen bild jämfört med andra streams. Hoppas fler börjar köra den.

Dom kör med någon form av flash-streaming, tror jag. STV är säkerligen bättre, men stängd för tillfället nu ju, tyvärr.
Citera
2006-10-12, 14:40
  #794
Medlem
Heinekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker-Jack...
Möjligen ingen direktlänk där man kan regga sig?

http://sports.yahoo.com/ och in på Sign-Up. Sen dyker live-länken upp i deras NHL-sektion lagom till att matchen börjar.
Citera
2006-10-12, 15:10
  #795
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heineken
http://sports.yahoo.com/ och in på Sign-Up. Sen dyker live-länken upp i deras NHL-sektion lagom till att matchen börjar.


Tack för dina svar, uppskattat som bara den Är ledig på fredagar så det ska bli trevligt! Jag får bara upp en "sign up" på NFL när jag klickade på länken du bifogade, är det där jag ska signa upp?
Citera
2006-10-12, 15:22
  #796
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heineken
Dom kör med någon form av flash-streaming, tror jag. STV är säkerligen bättre, men stängd för tillfället nu ju, tyvärr.
Som tur är fungerar mitt konto fortfarande, tar slut vilken dag som helst dock...
Dom säger nu att det nya betalningssystemet kkan komma att fungera under den här veckan.
Citera
2006-10-12, 16:49
  #797
Medlem
Martinsons avatar
Ehm grabbar, varför satsar ni inte på att skaffa Canal+ istället? Känns dumsnålt att sitta och titta på en kass stream, när man kan få bra ljud och bild för knappa 200:- i månaden, samt tillgång till grymt mycket mer sport.

Jag ångrar inte en dag att skaffade en digitalbox samt Canal+.
Citera
2006-10-12, 16:53
  #798
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinson
Ehm grabbar, varför satsar ni inte på att skaffa Canal+ istället? Känns dumsnålt att sitta och titta på en kass stream, när man kan få bra ljud och bild för knappa 200:- i månaden, samt tillgång till grymt mycket mer sport.

Jag ångrar inte en dag att skaffade en digitalbox samt Canal+.

För knappt 30 spänn per månad får man minst en NHL match per kväll samt betydligt bättre sport än vad canal+ kan erbjuda (om man nu är totalt ointresserad av fotboll som undretecknad). Att slippa svenska kommentatorer är även det ett stort plus. Bildkvalitén må vara något sämre men inte så att det stör mig. Finns således ingen anledning för mig att betala 170 spänn extra för sådant jag inte behöver.
Citera
2006-10-12, 18:06
  #799
Medlem
Heinekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker-Jack...
Tack för dina svar, uppskattat som bara den Är ledig på fredagar så det ska bli trevligt! Jag får bara upp en "sign up" på NFL när jag klickade på länken du bifogade, är det där jag ska signa upp?

Jag tror det går bra vilket som, i helhet är det helt enkelt så att man registrerar sig hos Yahoo som ju är ett VÄLDIGT stort nätverk.
Citera
2006-10-12, 18:07
  #800
Medlem
Heinekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Som tur är fungerar mitt konto fortfarande, tar slut vilken dag som helst dock...
Dom säger nu att det nya betalningssystemet kkan komma att fungera under den här veckan.

Ah, perfekt! Vad kommer det bli för betalningssystem?
Citera
2006-10-12, 18:58
  #801
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heineken
Ah, perfekt! Vad kommer det bli för betalningssystem?
Innan allt är helt klart vill dom inte säga någonting. Vet inte vad för alternativ det finns förutom PayPal och förstår inte riktigt varför dom bytte från början? Kanske kan folk ha klagat pga. behovet av ett kreditkort.
Citera
2006-10-12, 19:52
  #802
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinson
Ehm grabbar, varför satsar ni inte på att skaffa Canal+ istället? Känns dumsnålt att sitta och titta på en kass stream, när man kan få bra ljud och bild för knappa 200:- i månaden, samt tillgång till grymt mycket mer sport.

Jag ångrar inte en dag att skaffade en digitalbox samt Canal+.
Klarar inte av svenska kommentatorer.
Citera
2006-10-12, 20:11
  #803
Medlem
Canal + är jättebra men jag hoppas att det blir lite flera matcher när basebollen tagit slut.

Canal + borde också kunna sända en match per dag.
Citera
2006-10-12, 20:15
  #804
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Canal + är jättebra men jag hoppas att det blir lite flera matcher när basebollen tagit slut.

Canal + borde också kunna sända en match per dag.
Hörde något om att deras avtal endast tillät 3 matcher per vecka? Minns att när dom startade C+ sport snackade om matcher varje natt, mycket det blev med det. Att do msedan väljer matcher ur ett "svenskperspektiv" gör ju inte saken bättre. Vem vill se Detroit, Rangers mfl hela tiden? Västkusten är klart hetare i år!

Har dom redan börjat visa MLB på C+?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in