2006-09-02, 17:59
Medlem
LiqWids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchez
vi kan väl utesluta att ST louis inte kommer tills slutspel eller dom kanske gör som carolina=tar hem hela kalaset

Jag tycker ändå att St: Louis ser bättre ut än på länge, så man ska aldrig säga aldrig
Citera
2006-09-02, 20:20
Medlem
en annan sak.LA kings, kan inget bra lag köpa mattias norström så att han får vinna någon gång.han kan väl ändå inte tro själv att dom har ens har en liten chans att vinna stanley cup?
Citera
2006-09-02, 20:48
Medlem
Jag vågar inte uttala mig om vilka lag som har chans att vinna och inte chans, eftersom Tampa Bay och Carolina har visat att ALLA lag kan vinna. Det tycker jag är fantastiskt roligt, finns väl ingen liga i hela världen som är så oförutsägbar som NHL. Förra säsongen tippade jag att Pittsburgh skulle vinna Stanley Cup, sen slutar de näst sist.
Annars tippar jag att Anaheim vinner, men hoppas INTE att de möter New Jersey i final igen. Finalen mellan båda lagen 2003 var det tråkigaste jag sett, mår illa bara jag tänker på det. Vilket sömnpiller, New Jersey-Dallas från 2000 är rena underhållningen i jämförelse.
Citera
2006-09-02, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiqWid
Ja, jag utesluter egentligen inget lag alls från slutspel. Men Columbus ser intressanta ut de också. Men vad har de för målvakt i år? Denis gick väl till Florida eller Tampa va?

Edit: Florida ser inte så starka ut, speciellt inte när de har blivit av med Luongo också. De går inte till slutspel.

Columbus har nån ung målvakt nu tror jag, Leclaire eller vad han heter.

Du borde kanske inte utesluta Florida heller. Dom ser ju starkare ut offensivt än förra året, med Bertuzzi. Men jag tror iofs inte heller att dom går till slutspel :P
Citera
2006-09-02, 21:30
Medlem
Florida har ett bättre lag nu än förra säsongen. De har visserligen tappat Roberto Luongo, men nye Alex Auld är också en mycket bra målvakt (Vancouvers bästa spelare förra säsongen).
Sen har man fått ligans bästa powerforward i Todd Bertuzzi och en av ligans bästa defensiva backar i Bryan Allen. Även nye Ruslan Salei från Anaheim är en mycket bra back. Kan Jay Bouwmeester också blomma ut till den Norris Trophy-back han har potential att bli så kan det gå bra. Sen har man ju också Olli Jokinen, Jozef Stümpel och Martin Gelinas!
Citera
2006-09-03, 01:08
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiqWid
Ja jag gillar Fedorov starkt, det är synd att han inte fick till det i Anaheim bara.
Ja riktigt synd, hoppas att han hinner med ett par 80+ säsonger innan han lägger av. En av de mest graciösa spelarna någonsin.

Citat:
Ursprungligen postat av KateH
Columbus kan ju gå till slutspel den här säsongen, om dom inte får för mycket skador som förra året.
Columbus ser också riktigt bra ut. Hoppas att Zherdev stannar bara.
Citera
2006-09-03, 12:05
Medlem
columbus första line kan väl bli intressant: nash-fedorov-modin
Citera
2006-09-03, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanchez
columbus första line kan väl bli intressant: nash-fedorov-modin

Jag tror mer på

Nash-Fedorov-Zherdev
Modin-Brule-Vyborny
Citera
2006-09-03, 22:46
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Modin hade ett bra slutspel för ett par år sedan, han är nästan lika överskattad som Markus Näslund.
Citera
2006-09-03, 22:59
Medlem
Heinekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker-Jack...
Modin hade ett bra slutspel för ett par år sedan, han är nästan lika överskattad som Markus Näslund.

En skadefri Näsan med dugliga medspelare är verkligen inte fy skam, vilket dragskott.

+

http://www.youtube.com/watch?v=7XAeIGZt_2k
Citera
2006-09-04, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heineken
En skadefri Näsan med dugliga medspelare är verkligen inte fy skam, vilket dragskott.

+

http://www.youtube.com/watch?v=7XAeIGZt_2k

Det är det som är problemet med honom. Han är så jäkla kräsen. Annat är det med Ovechkin och Crosby som lirar med skitspelare och ändå ligger i toppen på skytteligan.
Citera
2006-09-04, 10:11
Medlem
näslund verkar vara en riktigt fjolla.har han varit bra någon gång utanför NHL?

borde inte näslund spela bra med forsberg eller nylander? eller har dom spelar ihop någon gång? för dom är ju extremt bra framspelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in