2006-12-22, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Du får ju fan ta dig en titt på reprisen! Det är ju ett solklart överfall. Nichol ger ju Spacek en käftsmäll. Hade det varit Elitserien hade det säkert renderat 20 matchers avstängning. När man spelar i NHL får man räkna med att tacklas, och i vissa fall åker man även in i målburen.
Jag har sett klippet flera gånger och det är klart det är en käftsmäll!
Måste jag förklara allt en gång till: Trycker man in en kille som Nichol med huvudet för in i stolpen med 5 minuter kvar av en blow-out ska man inte stå och tjafsa med dommaren, man ska hålla ett öga på den man precis tacklade...
9 matcher för detta och $100 i böter för Ovechkin visar var NHL står, dom gör enorm skillnad på två saker: dit namn på tröjan och huruvida du använder nävarna eller andra kroppsdelar. Knä-knä tacklingar är okej och likaså axel-rygg. Nävarna däremot: aja aja aja baja
Citera
2006-12-23, 01:49
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Jag har sett klippet flera gånger och det är klart det är en käftsmäll!
Måste jag förklara allt en gång till: Trycker man in en kille som Nichol med huvudet för in i stolpen med 5 minuter kvar av en blow-out ska man inte stå och tjafsa med dommaren, man ska hålla ett öga på den man precis tacklade...
9 matcher för detta och $100 i böter för Ovechkin visar var NHL står, dom gör enorm skillnad på två saker: dit namn på tröjan och huruvida du använder nävarna eller andra kroppsdelar. Knä-knä tacklingar är okej och likaså axel-rygg. Nävarna däremot: aja aja aja baja
Nog tycker jag att detta är otroligt mycket värre än Ovechkins tackling. Speciellt sen Bertuzzi-incidenten. Håller dock med om att hade det varit Ovechkin som gjort detta så hade det inte blivit 9 matcher.
Citera
2006-12-23, 14:47
Medlem
Snoppzors avatar
Alltså dessto fler gånger jag ser situationen dessto mindre synd om Nichol tycker jag. För det första tar det ju inte klockrent i ansiktet, för det andra har han ju skydd på sig och för det tredje kan det inte ha gjort så ont med tanke på att han var uppe på 1,2 sekunder. Sen att han tar av sig handsken och nitar honom bakifrån är ju helt sjukt, varför inte bara vända honom om och sedan sätta dit honom.

Men sen det här med 9 matchers avstängning känns ju som en enorm överdrift. Jag hade sett att en match vore straff nog.
Citera
2006-12-23, 23:04
Bannlyst
NHL föreslår radikala förändringar

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=19679&a=727965&lid=puff_727965&lpo s=rubrik

Citat:
Om förändringarna genomförs kommer det att bli en åttalagsgrupp och en sjulagsgrupp i väst respektive öst. Även hur spelschemat utformas kommer att förändras.

Bara det inte bidrar till allt fler trista derbyn i spelschemat
Citera
2006-12-23, 23:33
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
NHL föreslår radikala förändringar

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=19679&a=727965&lid=puff_727965&lpo s=rubrik

Bara det inte bidrar till allt fler trista derbyn i spelschemat
Riktigt bra förslag imo.
Citera
2006-12-23, 23:51
Medlem
RedXs avatar
Alfredsson satte poäng nummer 700 inatt. Det är värt en applåd.
Citera
2006-12-24, 12:12
Medlem
edlunns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Alltså dessto fler gånger jag ser situationen dessto mindre synd om Nichol tycker jag. För det första tar det ju inte klockrent i ansiktet, för det andra har han ju skydd på sig och för det tredje kan det inte ha gjort så ont med tanke på att han var uppe på 1,2 sekunder. Sen att han tar av sig handsken och nitar honom bakifrån är ju helt sjukt, varför inte bara vända honom om och sedan sätta dit honom.

Men sen det här med 9 matchers avstängning känns ju som en enorm överdrift. Jag hade sett att en match vore straff nog.

Håller med det du säger om att ju mer man ser desto mindre tycker man synd om Nichol, vet inte om jag någonsin tyckt synd om honom.

Sådana incidenter att någon åker in i målet händer ofta, ska då alla få sucker-puncha den skyldige?
Trycker in huvudet i stolpen? Vart får du det ifrån? Sen åker han faktiskt in med midjan i stolpen. 1sekund sen uppe igen..

Spacek krokar ihop med Nichols för att han rusar mot mål, förstår jag helt. Sen vrider han kanske lite för mycket men vad får alla att han TRYCKER in huvudet i stolpen ifrån? :S

Väldigt onödigt påhopp.. Ta en smäll för fan
Citera
2006-12-24, 13:00
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edlunn
Håller med det du säger om att ju mer man ser desto mindre tycker man synd om Nichol, vet inte om jag någonsin tyckt synd om honom.

Sådana incidenter att någon åker in i målet händer ofta, ska då alla få sucker-puncha den skyldige?
Trycker in huvudet i stolpen? Vart får du det ifrån? Sen åker han faktiskt in med midjan i stolpen. 1sekund sen uppe igen..

Spacek krokar ihop med Nichols för att han rusar mot mål, förstår jag helt. Sen vrider han kanske lite för mycket men vad får alla att han TRYCKER in huvudet i stolpen ifrån? :S

Väldigt onödigt påhopp.. Ta en smäll för fan

Spacek vet vad han gör i det fallet, vrider in klubban och får undan
benen på Nichol så han åker in i stolpen. Klart Spacek får räkna med
en smäll, men kanske inte snett bakifrån.

9 matcher för det är ett jävla justitiemord, hade Crosby eller Ovechkin
fått det, knappast.
Citera
2006-12-24, 22:51
Medlem
Tycker det ser ut som om Nichol faktiskt vill fightas men klipper till lite för hårt med första och enda slaget. Tycker det ser ut som om Spacek stupar lite väl lätt, hade det varit t ex Chris Neil som fått slaget tror jag inte det hade blivit några dödsryckningar på isen...
Citera
2006-12-24, 23:11
Medlem
Heinekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Tycker det ser ut som om Nichol faktiskt vill fightas men klipper till lite för hårt med första och enda slaget. Tycker det ser ut som om Spacek stupar lite väl lätt, hade det varit t ex Chris Neil som fått slaget tror jag inte det hade blivit några dödsryckningar på isen...

Dessutom tycker jag det är lite creds att Nichol kastar en handske men använder faktiskt handen med hansken för att slå honom- inte i närhet av skada hans knogar skulle kunna göra!
Citera
2006-12-24, 23:37
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heineken
Dessutom tycker jag det är lite creds att Nichol kastar en handske men använder faktiskt handen med hansken för att slå honom- inte i närhet av skada hans knogar skulle kunna göra!
Titta igen.
Citera
2006-12-25, 13:37
Medlem
Heinekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Titta igen.

Jaha, han kastade båda. Inga creds!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera