2021-12-06, 19:07
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Det kan också vara så att ett gäng fått övertag.
Satudarah MC, och klanen El Zein har numera gått ihop dom du syftar på?
Citera
2021-12-06, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Har polisen talat med den lokale klan ledaren att dom får lugna ner sig lite före valet?
Eller har dom med tongivande åkt in, längesen jag läste om en skjutning med dödlig utgång i Malmö.

Måste vara polischefen som bjudit klanledarna på kebab pizza och förklarat att dom skall rösta på S och vara lugna fram till valet.

Vad tror ni andra det beror på?

Många av de bilbränningar, bomber och i vissa fall skjutningar har varit en del av en psy-op av msb och säpo.
Av någon anledning så ligger dessa operationer i viloläge nu, kanske för att Corona-tramset är det primära fokuset just nu?
Citera
2021-12-06, 21:41
Medlem
Narutoshippchops avatar
Tror inte gängen umgås och hänger utomhus så mycket nu när det är kallt och snö ute.
Citera
2021-12-06, 22:15
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Satudarah MC, och klanen El Zein har numera gått ihop dom du syftar på?
Nej, menar generellt. Gäng kan kriga om herravälde men stabilitet kan uppstå om någon blir dominant.

ATt polisens kampanjer skulle vara framgångsrika tror jag inte alls på. Dessa har haft noll effekt innan.
Citera
2021-12-06, 22:26
Medlem
HermannWirtzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Nej, menar generellt. Gäng kan kriga om herravälde men stabilitet kan uppstå om någon blir dominant.

ATt polisens kampanjer skulle vara framgångsrika tror jag inte alls på. Dessa har haft noll effekt innan.
Sluta skjut-programmet är en metod som testades i USA där flera amerikanska studier påvisat gott resultat.

Med det sagt är nedgången i skjutningar ett resultat av Sluta skjut, hackandet av Encro, samt att flera stora spelare är borta.

Det sista kan vara anledningen till att det bryter loss snart igen.
Citera
2021-12-06, 23:18
Medlem
Nvm.
Senast redigerad av Periodic 2021-12-06 kl. 23:24.
Citera
2021-12-06, 23:31
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Tacka fransk polis för deras arbete med encrochat, sluta skjuta projektet bör ses som politisk propaganda.

Skjutningarna kommer antagligen under nästa år att bli vanligare i små städer.
Varför just småstäder tänker du?
Citera
2021-12-06, 23:33
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermannWirtz
Sluta skjut-programmet är en metod som testades i USA där flera amerikanska studier påvisat gott resultat.

Med det sagt är nedgången i skjutningar ett resultat av Sluta skjut, hackandet av Encro, samt att flera stora spelare är borta.

Det sista kan vara anledningen till att det bryter loss snart igen.
Nää jag håller med en annan talare i tråden det är för att fransk polis lyckats få in en del utav dom med förhärdade och det i sin tur har skapat en liten obalans, polisen har mer information som dom går igenom och dom har även hittat kedjor av kontaktnät tack vare FBI och den Franska polisen, det kommer säkert börja att skjutas igen men dom tung kriminella har flytt ut till byarna istället.
Citera
2021-12-06, 23:57
Medlem
Citat:
Varför just småstäder tänker du?

En del nyckelspelare har flyttat till mindre närliggande kranskommuner för att undvika vistas i samma utrymme som andra tidigare konkurrenter, de har köpt fina villor i fina vita svenska områden för blodspengar. Finns däremot de som aldrig glömmer. Personer som sitter inne och ältar samtidigt som de visualiserar ”anledningen” till varför de sitter inne. Spännande tider framöver.
Citera
2021-12-07, 00:00
Medlem
Jeff.Becks avatar
Kriminella vill inte ha skjutningar, det stör den organiserade brottslighetens lönsamhet.

Skjutningar blir det när någon försöker ta makten eller liknande, få skjutningar i Malmö tyder på att det är en "stabil" situation bland de kriminella i staden.
Citera
2021-12-07, 00:10
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Kriminella vill inte ha skjutningar, det stör den organiserade brottslighetens lönsamhet.

Skjutningar blir det när någon försöker ta makten eller liknande, få skjutningar i Malmö tyder på att det är en "stabil" situation bland de kriminella i staden.
Eller så arbetar polisen effektivt och fler kameror är på sin plats, frågar du mig så beror det på att dom från spanien sitter inne annars hade det varit fler skjutningar.

Vänta bara när dom mest tongivande kommit ut då ska polisen behöva jaga igen, varför överhuvudtaget släppa ut dom är en fråga jag aldrig får besvarad...
Farliga människor med inget att förlora.

Dessutom har jag lagt märke till en sak, allt fler tunga profiler skickar sina springpojkar till byarna istället, undra varför......Rekryterar och skrämmer kommuner där det är mindre resurser och poliser......

Vi behöver uppdatera våra lagar annars kommer snart Sverige bli ett helvete med tusentals kriminella som gör vad dom vill, enligt mig gör dom redan som dom vill mellan varven, satans parasiter!
Citera
2021-12-07, 00:10
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puckatvarre
En del nyckelspelare har flyttat till mindre närliggande kranskommuner för att undvika vistas i samma utrymme som andra tidigare konkurrenter, de har köpt fina villor i fina vita svenska områden för blodspengar. Finns däremot de som aldrig glömmer. Personer som sitter inne och ältar samtidigt som de visualiserar ”anledningen” till varför de sitter inne. Spännande tider framöver.
Precis så. Det fetstilta skrämmer mig mest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in