2021-12-06, 16:35
Avslutad
Har investerat i denna fond, men ALLA aktier i denna fond (som är mestadels amerikanska) har mer eller mindre kraschat trots att amerikanska börsen går upp. Hittar ingen info om varför.

Är det någon annan på flashback som har denna fond?
Citera
2021-12-06, 18:00
Medlem
Zoofs avatar
Inte denna, men har en liknande (ishares digital security), har inte reagerat på det iom att fonden överag gått väldigt bra, men nu när jag läser ditt inlägg så ser jag att de droppat, vissa rejält. Jobbar inom och tror på branchen och ser det som ett köpläge. Ev blir det lite crowdstrike, -30% på 1 månad.
Citera
2021-12-06, 18:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zoof
Inte denna, men har en liknande (ishares digital security), har inte reagerat på det iom att fonden överag gått väldigt bra, men nu när jag läser ditt inlägg så ser jag att de droppat, vissa rejält. Jobbar inom och tror på branchen och ser det som ett köpläge. Ev blir det lite crowdstrike, -30% på 1 månad.

Ja jag tror långsiktigt på detta också. Men man undrar varför allt bara droppar utan någon info, kolla på varenda aktie i fonden. Måste ju vara något konkret som utlöser såhär stora drop.
Citera
2021-12-06, 18:29
Medlem
Zoofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyudoMelfice
Ja jag tror långsiktigt på detta också. Men man undrar varför allt bara droppar utan någon info, kolla på varenda aktie i fonden. Måste ju vara något konkret som utlöser såhär stora drop.

Om man kollar på börsvinnare senaste månaden i USA så är det mycked medical & pharma, så kanske så enkelt att folk tror att coronavarianten omikron kommer ställa till det?! Jag kan då inte se någon som helst vettig anledning annars, men ska bli intressant att se om nån annan flashbackare har nån spaning.
Citera
2021-12-06, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RyudoMelfice

Börsen går oftast i trender, tex senaste två åren har techaktier gått väldigt bra (ovanstående är med här) men sedan sommaren har tech vänt neråt. Många tycker också att en del av dessa är övervärderade = korrelation neråt för hela sektorn. Sen ja senaste dagarna är det ju oron med den nya corona varianten som har fått en hel del att rekyla neråt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in